obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Het begin van Freedom
LeoK

Gieter schreef:

Gewoon bij de instellingen.
Zie afbeelding.

oké dat is duidelijk. Dankjewel!
 
LeoK

LeoK schreef:

Gieter post=10896

Gewoon bij de instellingen.
Zie afbeelding.

oké dat is duidelijk. Dankjewel!


Nou, volgens mij klopt het niet helemaal. Instelling aangepast, probeer nu net een bericht naar mijn schoonzoon te sturen, maar krijg weer het bericht terug met de opmerking: TLS is required, but was not offered by host.

Ik vind het erg irritant, want als ik hem een mail wil sturen moet ik mijn oude xs4all-adres gebruiken.
 
fmrama
Moet je de alias appart aangeven missschien.

https://www.freedom.nl/support/verzenden-naar-mailservers-zonder-versleuteling/
 
LeoK

fmrama schreef:

Moet je de alias appart aangeven missschien.

https://www.freedom.nl/support/verzenden-naar-mailservers-zonder-versleuteling/


Op mijn freedom-account kan ik TLS uitzetten. Maar ik vraag me af hoe het zit met mijn eigen verkregen domeinnaam. Daar zie ik geen mogelijkheid, wel bij eventuele aliassen.
 
Gieter
@LeoK
Heb je het getest met een alias?
Mail je naar iemand die een eigen mailserver heeft of een account bij een provider?
 
LeoK

Gieter schreef:

@LeoK
Heb je het getest met een alias?
Mail je naar iemand die een eigen mailserver heeft of een account bij een provider?


Naast freedom-account dus eigen domeinnaam met eigen emailadres. Ik had niet door dat ik ook bij het eigen domein ook de instelling moest wijzigen. Zo te zien is het nu opgelost. Bedankt voor het meedenken.
 
Gieter
Je kunt nog tot 4-6-2020 12:00 founding member worden.
Daarna komt er een gloednieuwe Freedom website.
 
wil
Op de nieuwe website staat dat je nog niet je oude provider moet opzeggen. Freedom heeft nog geen overstapservice. Ga je dan dubbele abonnementskosten betalen? en nog steeds geen telefonie.
 
Roger
Zonder overstapservice moet je op voorhand opzeggen tegen de datum dat de nieuwe verbinding wordt aangelegd (met het risico dat je bij vertraging een tijdje zonder internet & co. zit [en met een overmaat aan vrije tijd]) of opzeggen nadat de nieuwe verbinding is opgeleverd (met minstens een maand extra kosten). Het gaat kennelijk bij Freedom nog wat minder soepel dan gehoopt.

Het ontbreken van telefonie is voor mij een showstopper (TV boeit me niet: dat heb ik en hou ik van Ziggo). Ook lees ik nog nergens wat over reverse DNS (voor mij essentieel i.v.m. het draaien van een eigen mailserver).

De laatste mailing van het Actiecomité suggereert dat KPN de afbraak van XS4ALL aan het versnellen is (Corona als breekijzer?). Het zou wel prettig zijn om een (bijna) volwaardig alternatief achter de hand te hebben. Freedom Internet is dat helaas nog niet.
FRITZ!Box 7590 (7.57) + FRITZ!WLAN 1750E (7.30)
 
Gieter
Dat zonder verbinding zitten vraag ik me ook af.
Degene die het overzetten van de glasvezel doet, is een IT-bedrijf in mijn wijk.
Prikt gewoon mijn lijn op het cambrium netwerk.
Als beide nog actief zijn, zou het foutloos moeten gaan.
Opzeggen bij xs4all duurt een maand.
Ik zie nu dat het een 5490 word direct zonder NTU, net zoals bij Tweak.
Wat ook nog een probleem is, als je iets stuk maakt is het het eigen rekening.
Gewijzigd door Gieter op 04 juni 2020, 11:01
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Het begin van Freedom', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Storing freedom Storing : 3 02 sep 2022
is Freedom aan het uitbreiden?? Grappig : 1 14 jul 2022
Freedom met geforce now? Algemeen : 2 08 dec 2020
Nog even geen telefonie bij Freedom Eigen telefoon netwerk : 78 05 nov 2020
Warom kan Freedom het wel? Algemeen : 4 29 okt 2020
Advertentie