obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Hier kun je zaken kwijt over de telefonie van Freedom. Bijvoorbeeld een eigen thuiscentrale, een alarmcentrale.
 Onderwerp afdrukken
Nog even geen telefonie bij Freedom
Tiidmasine
De reden dat ik voor PBX-ES heb gekozen is dat je met voipbuster maar vanaf 1 plaats in kunt loggen. Dat was lastig. Met PBX-ES omzeil je dat probleem !!! Ik kon dus niet gelijktijdig met dect via de Fritz!box en een ip telefoon gelijktijdig inloggen. Het enigste nadeel was dat de "freedays" snel op waren. Sinds ik nu bij voipbuster onbeperkt binnen NL kan bellen voor 2 euro per maand zijn die freedays niet meer relevant !!
 
MH
Maar PBX-ES zal ook niet gratis zijn neem ik aan?
 
Tiidmasine

MH schreef:

Maar PBX-ES zal ook niet gratis zijn neem ik aan?


Klopt, Ik betaal meen ik 30 euro per jaar. Het kan daar wel gratis; hangt mede af van wat je persoonlijke wensen zijn.
 
MH
Ik heb mijn vaste nummer laten porteren naar Budgetphone. Die wordt morgen actief. Ik heb daarnaast nog een paar Euro beltegoed van Voipbuster, dat staat daar al een paar jaar onaangeroerd (sinds ik ging bellen via XS4ALL eigenlijk) en dat wil ik nu toch eens opmaken.

Kan ik mijn Fritzbox zo instellen dat binnenkomende telefoontjes via Budgetphone lopen en uitbellen via Voipbuster gaat?
 
Gieter
Vandaag is de telefoon omgezet. Precies op tijd.
Lijn 121 veranderen vond fritz niet leuk.
Ik kreeg een klapperlijn.
Moest een herstel doen.
Dus maar uitgezet, voor die paar dagen.
Bij een reboot, gaat 121 keurig weer aan.
 
MH
Vandaag is mijn vaste nummer geporteerd van XS4ALL naar Budgetphone. En het werkt!

Waarom stond er in mijn Fritzbox bij XS4ALL bij landcode 'geen' en bij netnummer 'met prefix' (0123) terwijl ik nu bij Budgetphone landcode 'met prefix' (0031) en netnummer 'zonder prefix' (123) moet selecteren om uitbellen aan de praat te krijgen? Ik begrijp de logica erachter niet.
 
Gieter
Omdat xs4all dat al voor je deed.
Bij Bugetphone moet je net zoals Voipbuster een compleet internationaal nummer aanleveren.

Ook Cheapconnect is ook zo'n ster met een fout voorbeeld op de site, hoe je de fritz in moet stellen. Ik vraag me ook af, wat de beste instellingen voor de rest zijn.
Gieter voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door Gieter op 17 juni 2020, 11:28
 
wil
Ik hoor niets meer van Budgetphone. Alleen paar keer dezelfde email met bedankt voor uw bestelling. Gebeld met helpdesk. Die beloofde per email te reageren. Maar geen enkele reactie. Over 2 dagen zou mijn nummer geporteerd worden.
 
MH
@Gieter: aha, dus XS4ALL doet dat voor me. Dat verklaart wel e.e.a.

@wil: als je inlogt bij Budgetphone, dat moet je eens klikken op menuoptie 'Wijzigingen'. Daar staat als het goed is een pdf van de porteringsbrief. Als die er niet staat dan zou ik even via de live chat contact met Budgetphone opnemen als ik jou was. Dat werkte bij mij prima.
Die porteringsbrief krijg je trouwens ook thuis toegestuurd.
 
wil
Dank voor de tip. Porteringbrief gevonden. Datum staat op 24 juni. Dat is dus 7 dagen later dan de planning was. Er staat ook dat ik abo bij xs4all kan opzeggen. Ik dacht dat dit automatisch ging bij porteren.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Nog even geen telefonie bij Freedom', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Storing freedom Storing : 3 02 sep 2022
is Freedom aan het uitbreiden?? Grappig : 1 14 jul 2022
Het begin van Freedom Algemeen : 195 26 dec 2020
Freedom met geforce now? Algemeen : 2 08 dec 2020
Panasonic Dect geen nummer weergave Eigen telefoon netwerk : 2 08 nov 2020
Advertentie