obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Soverin verstuurt mail niet
PainstakinglyDegooglifying
Ik wilde een account laten registreren op het Debian User Forum, maar de activatiemail bereikte me niet. Dus probeerde ik een mail te sturen aan forumadmin@forums.debian.net met een vraag om opheldering, maar die kreeg ik onbezorgd terug:

Quote

This is an automated message from Soverin.

I am sorry to have to inform you that your message could not be delivered to one or more recipients. It's attached below.

If the message below mentions "TLS is required, but was not offered by host" see https://soverin.net/tls-required for more detail.


Ik heb een eigen domein, maar voor mijn mail maak ik gebruik van Freedom.nl, die hiervoor dus Soverin als onderaannemer gebruikt.

Dus ik klik op die link, blijkt dat ze geen mail versturen naar partijen die geen TLS op poort 25 aan hebben staan. Daarmee wordt een toch gerenommeerde partij als de genoemde onbereikbaar en is Soverin bovendien niet RFC 2487-compliant. Ik heb ze een mail gestuurd, maar daarop heb ik tot op heden geen reactie gekregen.

Weet iemand hoe ik die mensen kan bereiken om ze te vragen mij mail gewoon door te sturen? Dank!
 
Gieter
Dat adres heb je ook uit een oud bericht.
Kijk eens hier.
https://www.debian.org/support#irc
 
MH
Ze hebben onlangs die TLS-instelling instelbaar gemaakt bij Freedom. Het staat default aan maar je kunt het dus uitschakelen, speciaal om jouw soort problemen te voorkomen. Tenminste, zo heb ik het begrepen. Kijk even in Mijn Freedom.
 
PainstakinglyDegooglifying
Ik zag het. Dank!
 
MH

diederick schreef:

Ik zag het. Dank!

Bedank Freedom maar. Zo jong nog en toch al zo gerenommeerd Wink

Ik zit me alleen nog wel af te vragen... Jouw probleem speelt 2 kanten op want je ontving geen activatiemail van dat forum én je kon zelf geen mail uitsturen naar dat forum (je hebt dus eigenlijk 2 problemen). Ik ben in de veronderstelling dat die TLS-instelling in MijnFreedom alleen betrekking heeft op uitgaande mail, maar daar twijfel ik nu aan want het werkt misschien toch beide kanten op. Zijn allebei jouw problemen nu opgelost?
 
PainstakinglyDegooglifying
Ik heb de outbound TLS uitgeschakeld, maar nu krijg ik dit terug:

Quote



<forumadmin@forums.debian.net>: host tartini.debian.net[217.196.43.138] said:
450 4.1.7 <[emailadres]>: Sender address rejected:
unverified address: host mx.soverin.net[159.i69.232.136] said: 450 4.7.1
Client host rejected: cannot find your reverse hostname, [217.196.43.138]
(in reply to RCPT TO command) (in reply to RCPT TO command)


Ik heb toch duidelijk de instructies opgevolgd.
Gewijzigd door PainstakinglyDegooglifying op 03 juli 2020, 15:42
 
Access
Je domeinnaam is gekoppeld aan een ip adres en server.
Het ip adres heeft geen reverse dns ingesteld. Dit moet je hoster regelen. Soms kun je dat ook zelf in een paneel waarmee je de server beheert.

Vreemd, alles staat zo te zien goed ingesteld. https://intodns.com/***.net, zie het stukje over Reverse MX A records (PTR)

Ook mxtools geeft geen gekke dingen aan: https://mxtoolbox.com/SuperTool.aspx?action=mx%3a***.net&run=toolpage

Soms kan het een paar dagen duren voordat alle dns instellingen wereldwijd gepropageerd zijn.

Is Hetzner je eigen keuze, of gaat dat via Freedom?

P.s. zelf zou ik geen domeinnamen en ip adressen posten. Maar aangezien het in je post staat kon ik wel even wat dingen voor je checken.

Als je gegevens verwijderd wilt hebben uit mijn reactie dan hoor ik dat graag.
Gewijzigd door Access op 03 juli 2020, 18:19
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
PainstakinglyDegooglifying
@Access dank voor je uitleg en je uitzoekwerk, en ja, slordig van me. Graag idd verwijderen. Misschien duurt het idd een paar dagen. Ik wacht af.
 
Gieter

Access schreef:


Soms kan het een paar dagen duren voordat alle dns instellingen wereldwijd gepropageerd zijn.

Als je wijzigingen verwacht, kun je de TTL vooraf kort zetten.
 
Gieter

MH schreef:

Jouw probleem speelt 2 kanten op


Ik meen te zien dat forums.debian.net de TLS ook uit heeft.
Dus er zal wel meer mail niet aankomen.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Soverin verstuurt mail niet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
instellen Mail met Thunderbird Instelling problemen : 12 22 jan 2021
Het lukt niet om op oxxio.nl te komen Storing : 10 06 sep 2020
Eigen domein mail instellingen Algemeen : 7 22 jun 2020
kan geen mail meer verzenden Algemeen : 2 02 dec 2019
Website wachtwoord wil niet werken Algemeen : 2 07 nov 2019
Advertentie