obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Het begin van Freedom
wil
Ik heb geen email ontvangen met nieuwe ip adres van freedom. Maar ik zie dat het huidige ip adres nog van xs4all is
 
wil
Tja, als ik nooit in mijn freedom account kijk, mis ik alle mail die freedom stuurt. Ik heb eigen domein met mailbox, en daar kijk ik aleen in. Nu laat ik de freedom mail doorsturen. Ik heb dus toch een mail met nieuw ip adres
 
wil
Ik ben over naar Freedom. Om 7:30 gekeken en ip adres was nog van xs4all. Om 8:00 nog eens gekeken en ip adres was veranderd naar freedom. Niets gemerkt dat ik even geen internet had.
Canal Digitaal werkt ook. Alleen probleem dat mijn optische aansluiting naar Bose niets doet. Ik heb nu alleen geluid op TV. Als ik mijn source HDMI verbinding verander naar Netflix heb ik wel geluid op de Bose. Optische kabel is verbonden met optische uitgang op de TV. Waarom Canal Digitaal geen audio geeft op de optische uitgang TV snap ik niet.
 
Gieter
Mijn TV heeft in een dieper menu een aparte volume regelaar voor die uitgang.
Als die op 0 staat, doet ie het ook niet.
 
wil
Het bleek toch te werken. Maar heel zacht volume. Het gaat anders dan ik was gewend. Bij xs4all moest ik volume regelen met afstandbediening van de Bose. Bij Canal Digitaal blijkt het volume met de afstandbediening van de TV ontvanger geregeld te moeten worden. Heel vreemd dat de afstandbediening van de TV ontvanger nu mijn Bose volume regelt. Het volume moet ik flink omhoog doen. Nadeel is nu als ik Netflix ga kijken het volume veel te hard is. In het menu van mijn TV zit geen mogelijkheid om volume optical uitgang te regelen. In het menu van de TV ontvanger zit nog een mogelijkheid om te kiezen tussen PCM of Bitstream. Geen verschil welke ik ook kies. De instelling audiobalans begrijp ik niet. Je kan kiezen tussen uit en 100%. Ik hoor geen verschil.
Als ik de TV ontvanger uit zet, gaat soms ook gelijk de TV uit, maar niet altijd. Het zal wel wennen zijn, maar ik vond de xs4all ontvanger toch beter.
 
wil
Xs4all was zeer snel met afsluiten. Ondanks dat mijn contract met xs4all tot 31 juli loopt, is gisteren mijn mail al afgesloten. KPN was ook snel met meteen mijn korting op telefoon van 5 euro en mijn datalimiet te halveren omdat mijn koppeling xs4all en KPN mobiel niet meer bestaat.

Internet met Freedom gaat zonder problemen. Alleen voor mijn vrouw die op een windows pc werkt nog een gratis antivirus programma installeren. Hopelijk komt Freedom snel met F-Secure.

Over Canal Dogitaal ben ik wat minder tevreden. De TV ontvanger is langzamer. Bij opstarten zit ik steeds naar een balkje te kijken. En de afstandsbediening en TV doen vreemd. Soms gaat de TV uit als ik de ontvanger uitzet. En dan even later vanzelf weer aan zonder dat ik iets doe.
 
jemmie
Opstarten van de CD ontvanger is bij mij een stuk versneld door een vast IP in te stellen en de eco modus uit te schakelen.
________
Kennis is pas van waarde als je er iemand mee kan helpen
 
Gieter

wil schreef:


Als ik de TV ontvanger uit zet, gaat soms ook gelijk de TV uit, maar niet altijd.

Deze ontvanger geeft geen signaal als hij uit is.
Dat deed de xs4all ontvanger wel.
Gebruik jij HDMI-CEC ?
 
wil
Ik gebruik geen HDMI-CEC voorzover ik weet. Ik ga dat uitzoeken.IP vast instellen ga ik doen en de eco modes uitzetten.
 
wil
Nu ook de instellingen van de TV bekeken en HDMI-CEC is ingeschakeld. Alleen heet het op mijn Samsung TV Anynet+.
Ik zie geen mogelijkheid om apparaten toe te voegen. Het lijkt dus automatisch te gaan. Mits de juiste HDMI kabel wordt gebruikt. Dat was een vrij dure, maar wel al paar jaar oud. Ik heb getest en TV gaat aan en weer uit, als ik de ontvanger aan en uit zet. Maar als ik op een andere sourche over ga om netflix te kijken raakt het systeem in de war.

Met uitzetten eco en vast ip adres gaar opstaten nu wel sneller.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Het begin van Freedom', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Storing freedom Storing : 3 02 sep 2022
is Freedom aan het uitbreiden?? Grappig : 1 14 jul 2022
Freedom met geforce now? Algemeen : 2 08 dec 2020
Nog even geen telefonie bij Freedom Eigen telefoon netwerk : 78 05 nov 2020
Warom kan Freedom het wel? Algemeen : 4 29 okt 2020
Advertentie