obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Problemen met digitale televisie van Freedom. Problemen met digitale ontvangers; Motorola Vip 1853. Problemen met opnemen bewaren van, herhaalde opnames, series.
 Onderwerp afdrukken
Televisie van Canal Digitaal
wil
Ik had beter eerst kunnen kijken hoe ik het had aangesloten voordat ik wat op het forum schreef. Het is paar jaar geleden dat ik de TV had aangesloten op de xs4all ontvanger. Het blijkt nu dat ik toslink uitgang van de TV heb gebruikt voor verbinden met Bose instalatie. De optische uitgang van xs4all ontvanger gaat naar de speciale apperatuur om geluid TV naar gehoorapperaat van mijn vrouw draadloos te verbinden. Deze apperatuur heeft alleen een toslink aansluiting. Iets wat ze eigenllijk nooit gebruikt. Ik was in de war dat ik de toslink kabel uit de xs4all ontvanger zag en dacht dat deze naar de Bose ging. Dus het maakt niet uit dat de Canal Digiaal ontvanger geen toslink uitgang meer heeft.
 
Comms

BullyNL schreef:


de correcte DNS & GATEWAY adressen betreffende CD worden nog uitgezocht door Freedom, want dit klopt natuurlijk voor geen meter, hier moeten de directe IP adressen van CD voor komen te staan en niet die van de FRITZ, dit is een bottelneck zogezegd en zorgt voor de nodige routering vertragingen

Bedankt voor de uitleg over DNS in de MZ-102. Als de correcte DNS- en Gateway-adressen eenmaal bekend zijn, worden die dan vanuit Freedom of Canal Digitaal ingesteld in de MZ-102 of denk je dat we dit zelf moeten instellen in de interface van de MZ-102?

Bedankt.
Gewijzigd door Comms op 08 juli 2020, 16:46
 
Gieter
@Comms
Omdat ik problemen heb met de tv, heb ik wat alternatie instellingen geprobeert.
Zonder succes.
Eerst raakt hier de EPG verstoort en daarna ook beeld en geluid.
De ontvanger krijgt gewoon via DHCP de instellingen van de fritzbox.

De uitleg van BullyNL begrijp ik niet.
 
Comms
@Gieter
Ja, ik denk dat BullyNL met zijn ideeën over DNS in de war is met Canaldigitaal als internetprovider, die zijn eigen DNS-servers heeft.
 
wil
Citaat uit bericht van BullyNL:
Ieder zo zijn talenten, ik schrijf nu eenmaal geen handleidingen, ik zoek technische oplossingen voor technische vraagstukken die soms zo ver gaan dat het vaak niet na te volgen is voor velen.

BullyNL heeft wel zelfkennis.

Mooi dat een forumlid zo actief is, maar hij is soms zo uitgebreid in zijn verhaal dat het moeilijk te volgen is.
 
Gieter

BullyNL schreef:

Als we nu eens wisten welke DNS adressen CD hanteert zou dat iedereen helpen.

Een DNS vertaalt een domeinnaam in een IP adres.
Als je de router als DNS kiest, zullen je ook je lokale adressen vertaald worden.
Op het internet heb je snelle en langzame DNS servers.
In principe doen ze allemaal hetzelfde.
Belangrijk is, dat je de eigenaar van de DNS kunt vertrouwen.
Wat is dan de meerwaarde van de DNS van CD, als die al bestaat ?
 
jemmie
@bullynl

Door de gateway en DNS van canal digitaal zelf te gebruiken zou je inderdaad tijd kunnen winnen, maar dan praat je over 5 tot 10 milliseconden in vergelijking tot andere dns servers. Lijkt mij dus niet echt een merkbare tijdwinst.
________
Kennis is pas van waarde als je er iemand mee kan helpen
 
Gieter
Om de goede sfeer te behouden heb ik het gemopper op elkaar verwijderd.
 
meppele

Gieter schreef:

Om de goede sfeer te behouden heb ik het gemopper op elkaar verwijderd.
goede zaak Gieter, af en toe een dweiltje kan geen kwaad Wink
 
wil
Klopt het dat ik geen opnames kan plannen op BBC First? Of doe ik iets verkeerd. Het gaat om een nieuwe Engelse detective op zondag 9:00 uur.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Televisie van Canal Digitaal', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
zenderwijzigingen Televisie van XS4ALL per 15 januari 2012 Pluspakket : 2 07 feb 2019
Televisie over router werkt niet Fritzbox : 6 24 sep 2013
geen wifi contact fritzbox en televisie WiFi : 2 03 aug 2013
Televisie XS4ALL op iMac 27"? Freedom Glasvezel diensten : 1 31 dec 2011
Televisie en iMac 27" Basispakket : 4 07 aug 2011
Advertentie