Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door Freedom, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
nog DECT problemen na update?
HvD
Vanavond met een enorme knal de telefoonverbinding eruit. Steeds vaker ben ik slecht tot niet verstaanbaar voor de beller, ik versta de beller prima. Een nieuwe 7581 ontvangen begin van de maand, aanvankelijk leek het goed te gaan maar het bellen wordt nu steeds slechter, kortom dit modem is nog steeds een regelrechte ramp en een enorme miskleun. De oplossing zou (voorlopig!?) zijn de 7581 terug te zetten naar fabrieksinstellingen volgens Xs4all en opnieuw schoon in te richten. Wanneer komt AVM met een definitieve oplossing?
 
helderzicht
Nadat ik weer meerdere malen onverstaanbaar/slecht verstaanbaar was voor bellers de klantenservice gebeld. Men hoorde direct zelf al wat het probleem was, sterk vervormd uitgaand geluid.
Had volgens XS4all over moeten zijn na de laatste firmwareupdate. Helaas dus niet. Heb gisteren een nieuwe 7581 gekregen. Bellen tot nu toe OK.
Wel enkele malen een regeltje in de event log: No automatic configuration or updates by the service provider possible for this device: Timeout. Vandaag 6x!
Wat moet ik daar nu weer van denken?


FB 7581,Fritz.repeater 1750e, reoeater DECT 100 , 3x Fritz.Fon MT/F
 
fmrama
Hoi, die melding No autonatic configuration...... krijg ik sinds vandaag ook. Nadat ik gisteren effe de stroom eraf had vanwege werkzaamhede. Ligt dus m.i. bij de server van xs4 all. Stelt mij in iedergeval weer effe gerust.


Update: zondagmorgen is de melding gewijzigd in een http 502 timeout error.
Gewijzigd door fmrama op 10 September 2017, 10:13
 
fmrama
Staat allemaal aangevinkt. Btw werkte voorheen goed. Als je de fritz opnieuw opstarte of her inrichte kwam er altijd een melding dat de sevice provider een wijziging had aangebracht op het device. Dit had dus ook moeten gebeuren na de stroom uitval. Het lukt nu niet om vanuit de server van xs contact te maken met de fritz. Zal wel weer goed komen.
 
tubejack
@XS4ALL_NL @AVM_DE @AVM_NL
Ook met versie 06.85, nog steeds problemen met DECT notabene met moderne Fritz C5 fon 's. Nu gekraak tijdens het bellen. Wanneer krijgen we een pair bonding modem dat wél goed werkt? Dit doe je, je klanten toch niet aan?
Gewijzigd door tubejack op 11 September 2017, 22:57
 
Jan Doedel
Na 35 dagen een probleemloos werkende modem, weer gekraak tijdens het bellen...Sad
Het probleem is dus nog steeds niet verholpen....helaasHelpless
 
Marcel
Ik was vanavond bij een 7581 en zag dat de verbinding verbroken was om 19:30 op 8 september. Ook de automatic configuration melding. Interessanter was de melding dat DHCP voor IPv4 mislukt was op de internet verbinding.

Het kan zijn dat Xs4all in de achtergrond aan het overgaan naar een DHCP toekenning van het IP address.
 
tubejack

Quote

Jan Doedel schreef:

Na 35 dagen een probleemloos werkende modem, weer gekraak tijdens het bellen...Sad
Het probleem is dus nog steeds niet verholpen....helaasHelpless


Hier al na 5 dagen. Wat opvalt zijn de grote hoeveelheid fouten op de VDSL lijnen. Daarvoor 25 dagen en m.i. heel weinig fouten. M.a.w. er loopt mogelijk nog steeds ergens iets in het geheugen vol?

Als ik het vergelijk met de 7369 het lijkt wel of dat geheugen nooit vol loopt. Is de 7581 soms met te weinig geheugen uitgevoerd? Ik vraag het me af. Think
tubejack voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
tubejack
@XS4ALL_NL @AVM_NL @AVM_DE

Ik lees net dit bericht op de XS4ALL nieuws server (newszilla.xs4all.nl.), m.i. duidelijk geheugen problemen in de 7581. Kan het geheugen niet vergroot worden? M.a.w. helpt het als je extra een 32GB USB3 stick in de 7581 plaatst? Of kan AVM de software zo wijzigen dat het Fritz OS van dit extra memory gebruik kan maken? Het is maar een idee hoor. Smile


Hallo,

Ik kan ineens niet meer via http bij mijn Fritz Box komen.
Ik krijg een 503 error, met Service Unavailable, en eronder staat ERR_NO_MEMORY.

Is een power-cycle de enige mogelijkheid om uit deze melding te komen? En voor debug-doeleinden, kan ik nog ergens voor die tijd een log opslaan? Ik kan niet meer in de webinterface komen, maar internet en wifi doen het nog wel.

Groeten,
Arjan
 
helderzicht
In de manual van de 7581 staat op pag. 193 een noodprocedure beschreven met een nood IP adres 169.254.1.1.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'nog DECT problemen na update?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Weer DNS-problemen? (29 aug.) Storing : 5 29 Aug 2022
Panasonic Dect geen nummer weergave Eigen telefoon netwerk : 2 08 Nov 2020
FRITZ!Box 7581 problemen Fritzbox : 3686 25 Dec 2019
Fritzbox 7340 update Fritzbox : 11 22 Nov 2019
Problemen met factory reset Fritz repeater 310 Algemeen : 9 22 Sep 2019
Advertentie