obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Problemen met digitale televisie van Freedom. Problemen met digitale ontvangers; Motorola Vip 1853. Problemen met opnemen bewaren van, herhaalde opnames, series.
 Onderwerp afdrukken
Televisie van Canal Digitaal
sciurius

Quote

Het lastige is, dat sommige uitzendingen te vroeg of te laat beginnen


Naar mijn weten worden er al vele tientallen jaren stuursignaaltjes meegestuurd waarmee dit tot op de seconde geregeld zou moeten kunnen worden.

Volgens mij is het voornamelijk onwil van de content aanbieders.
 
Gieter
Mijn videorecorder had die functie ook.
Ook toen ging het mis.
 
sciurius
Klopt. Destijds in het analoge tijdperk werden die signaaltjes met de hand uitgestuurd en als iemand niet op zat te letten ging jouw opname de mist in.

Ik mag in dit digitale tijdperk verwachten dat daar e.e.a. aan is verbeterd.

(Om mezelf te antwoorden: De content providers zijn alleen geïnteresseerd in nutteloze maar indruk wekkende features als 8K en 5G. Inhoudelijke kwaliteit van content is onbelangrijk (de moderne consument kijkt hooguit 20 seconden op een mobiel schermpje). Klanttevredenheid evenmin -- er is immers geen concurrentie. Daar waar het normaal wordt gevonden dat je als consument bepaalt wat en hoe je kijkt worden we bij de content providers afgescheept met stenentijd software.)
 
Gieter

sciurius schreef:

Ik mag in dit digitale tijdperk verwachten dat daar e.e.a. aan is verbeterd.
Ik heb het vermoeden dat het nog steeds gewoon een kalender is. Is er een verstoring gaat het mis. Bij xs4all/kpn zijn passen ze de EPG niet aan als er al uren/dag van te voren een wijziging bekent is. Bij CD moet ik het nog zien.

Je zou toch denken, dat ze ook achteraf een uitzending even netjes in de cloud kunnen zetten na een verkeerd tijdstip. Dat is wel handwerk, dus duur.

En wat de nieuwe ontvanger betreft, die is echt beter dan de MZ-102
 
LeoK
Zo, de nieuwe ontvanger is geïnstalleerd. Ziet er inderdaad al beter uit. Nu heb ik 1 vraag: Weet iemand hoe ik de verbinding tussen de ontvanger en mijn audio-installatie kan maken? Heb ik daar een speciaal kabeltje voor nodig?
 
wil
TV ontvanger heeft een optische audio uitgang. Dus optische kabel nodig. Of een adapter optisch naar analoge kabel. Of de din uitgang gebruiken met kabel din naar tulp
 
Gieter
Als je over DIN kabels gaat praten kom je de verwarring tegen.
Daar zijn veel varianten van.


Er is onduidelijkheid over de kabel.
Bericht aangepast
Gewijzigd door Gieter op 08 oktober 2020, 12:32
 
wil
Op het forum van Freedom vindt je nu ook antwoorden specifiek voor de nieuwe ontvanger
https://community.freedom.nl
 
jemmie
Nog niet overtuigd dat de Amino een verbetering is.

Mee eens dat met name de snelheid tussen zappen, zowel in de epg als in live beeld sneller is, maar een groot gemis vind ik het ontbreken van een persoonlijke zenderlijst.
Het is mogelijk om favorieten te selecteren, maar de volgorde van de programma's is niet aan te passen.
Ook is deze lijst alleen in de epg te zien en niet bijvoorbeeld bij het zappen in de live tv, je zie dan nog steeds alle programma's ook de niet favorieten.
________
Kennis is pas van waarde als je er iemand mee kan helpen
 
Gieter
WAARSCHUWING:
Wacht met het aansluiten van de DIN uitgang van de tv ontvanger.
Omdat het niet duidelijk is wel signaal op welke pin staat, kan het schade veroorzaken aan de apparatuur.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Televisie van Canal Digitaal', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
zenderwijzigingen Televisie van XS4ALL per 15 januari 2012 Pluspakket : 2 07 feb 2019
Televisie over router werkt niet Fritzbox : 6 24 sep 2013
geen wifi contact fritzbox en televisie WiFi : 2 03 aug 2013
Televisie XS4ALL op iMac 27"? Freedom Glasvezel diensten : 1 31 dec 2011
Televisie en iMac 27" Basispakket : 4 07 aug 2011
Advertentie