obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door Freedom, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
Verbindingsprobleem FB 7581 met beta
meppele

Quote

schuss schreef:

Repeater geüpdatet naar 7.01. Nog steeds geen verbinding op sommige apparaten. Mijn iPad krijgt nog steeds geen verbinding. Repeater er uit en alles doet het weer.
Beetje om wanhopig van te worden,

Hier (nog steeds) het zelfde probleem. Heb nu een gastnetwerk opgezet (de tip elders gelezen) en de twee 'probleem gevallen' melden zich hier moeiteloos op aan. Nu dus twee apparaten (iPad en Android Nokia), o nee, drie zelfs zie ik nu) op het gastnetwerk, de rest via 1750E Repeater en Fritzbox 7581 middels het gebruikelijke netwerk. Zie afbeelding.
meppele voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door meppele op 12 november 2018, 16:08
 
Dect

Quote

meppele schreef:

Quote

schuss schreef:

Repeater geüpdatet naar 7.01. Nog steeds geen verbinding op sommige apparaten. Mijn iPad krijgt nog steeds geen verbinding. Repeater er uit en alles doet het weer.
Beetje om wanhopig van te worden,

Hier (nog steeds) het zelfde probleem. Heb nu een gastnetwerk opgezet (de tip elders gelezen) en de twee 'probleem gevallen' melden zich hier moeiteloos op aan. Nu dus twee apparaten (iPad en Android Nokia) op het gastnetwerk, de rest op 1750E Repeater en Fritzbox 7581. Zie afbeelding.

Die truc kende ik. Maar dat is natuurlijk niet echt een oplossing! Ben benieuwd of er wat verandert bij een update naar os 7 op de Fritzbox maar verwacht er niet te veel van ..
Gewijzigd door Dect op 12 november 2018, 16:11
 
meppele

Quote

Dect schreef:

Quote

meppele schreef:

Quote

schuss schreef:

Repeater geüpdatet naar 7.01. Nog steeds geen verbinding op sommige apparaten. Mijn iPad krijgt nog steeds geen verbinding. Repeater er uit en alles doet het weer.
Beetje om wanhopig van te worden,

Hier (nog steeds) het zelfde probleem. Heb nu een gastnetwerk opgezet (de tip elders gelezen) en de twee 'probleem gevallen' melden zich hier moeiteloos op aan. Nu dus twee apparaten (iPad en Android Nokia) op het gastnetwerk, de rest op 1750E Repeater en Fritzbox 7581. Zie afbeelding.
Dubbel, excuses -eggie-
 
schuss
Dat het gastnetwerk bij mij geen enkel probleem oplevert had ik nog verzuimd aan te geven. Maar ik heb niets aan het gastnetwerk op mijn iOS devices, omdat ik dan geen toegang vanaf mijn iOS devices heb tot andere netwerkapparaten. NAS, Fritz!Fon app, home automation, om er maar een paar te noemen.

In een andere thread less ik zojuist dat het gastennetwerk ook wel eens de kwaaie pier kan zijn. Iemand had het gastnetwerk uitgezat en daarna was het repeaterprobleem verdwenen.

Ga ik vanavond uitproberen.

Roel
FRITZ!Box 7581, FRITZ!Repater 1750E, FRITZ!Poweline 530, FRITZ!Powerline 546E.
 
schuss
Als het met de FRITZ!OS 7 upgrade nog niet opgelost is, dan kunnen we wel, daar het dan geen beta-software meer is, bij XS4ALL aankloppen om met een oplossing te komen.

Roel
FRITZ!Box 7581, FRITZ!Repater 1750E, FRITZ!Poweline 530, FRITZ!Powerline 546E.
 
schuss
Lang verwacht, toch gekomen: FRITZ!OS 7.01!!
Gelijk geüpdated. FRITZ!Box 7581 en FRITZ!Repeater 1750E nu allebei op OS 7.01.
IPad's nog steeds geen internetverbinding.
Mijn gastennetwerk uitgezet en nu lijken mijn iPad's geen probleem meer te hebben met verkrijgen van internetverbinding.

Toch wel jammer dat gastennetwerk dit probleem oplevert. Ik wil daar toch wel gebruik van kunnen maken voor mijn gasten.

Aangezien de repeater door XS4ALL is geleverd, ga ik maar 's bij hun te rade ;-).

Roel
FRITZ!Box 7581, FRITZ!Repater 1750E, FRITZ!Poweline 530, FRITZ!Powerline 546E.
 
tubejack
Even een gasten netwerk aan gemaakt (SSID tubejack voor gasten) En doet het gewoon met iPad en iMac

tubejackgasten
 
schuss
Misschien is het probleem opgelost door het gastennetwerk te verwijderen en dan weer een nieuw gastennetwerk aan te maken.

Ga vanavond nieuw gastennetwerk aanmaken.
FRITZ!Box 7581, FRITZ!Repater 1750E, FRITZ!Poweline 530, FRITZ!Powerline 546E.
 
schuss
Het probleem dat sommige apparaten (iPad’s) geen internetverbinding kregen in een netwerk bestaande uit een FRITZ!Box 7581 en een FRITZ!Repeater 1750E, lijkt bij mij opgelost te zijn.

Omdat iemand zei dat het wel eens aan het gastennetwerk kon liggen, heb ik eerst het gastennetwerk uitgeschakeld. Dat hielp: zodra ik dat gedaan had, hadden de iPad’s weer verbinding.

Ook meldde iemand dat hij nog nooit een probleem had met het verbinden van apparaten met het netwerk, terwijl er een gastennetwerk actief was.

En nu ik een nieuw gastennetwerk heb aangemaakt, heb ik inderdaad geen verbindingsproblemen met mijn iPad’s.

Met dank aan Dect en tubejack :-).

Roel
Gewijzigd door schuss op 14 november 2018, 10:16
FRITZ!Box 7581, FRITZ!Repater 1750E, FRITZ!Poweline 530, FRITZ!Powerline 546E.
 
Dect
Vanmiddag werkte alles, fritzbox met os 7.01, repeater 1750e idem. Zowel met als zonder gastnetwerk ! Maar helaas, rond 21:00h, van woon- naar slaapkamer, dus van box naar repeater , geen verbinding met iPad . iPad had wel IP-adres maar geen internet. Nokia5 precies zo. Repeater eruit . Wel verbinding met box. Repeater er in en weer met repeater verbonden. Hoop niet dat ik de repeater steeds opnieuw moet blijven starten ...
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Verbindingsprobleem FB 7581 met beta', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FRITZ!Box 7581 problemen Fritzbox : 3686 25 dec 2019
Kan geen verbinding maken met Fritzbox 7581 AR Algemeen : 4 09 nov 2019
7581 vragen Fritzbox : 1 28 okt 2019
7581 inruilen voor 7583? Fritzbox : 30 03 sep 2019
Fb 7581 update 7.12 Fritzbox : 5 28 aug 2019
Advertentie