Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door Freedom, waaronder de FRITZ!Box 7170.
Fritzbox 7583
|
|
tubejack |
Geplaatst op 19 October 2019, 17:25
|
Activiteit » Zaandam » 1506 WH » Internet TV Bellen » AVM Fritzbox 7581 Berichten: 1354 Lid sinds: 19 Oct 2016 |
@ jack mijn snelheid is nu 78up en 16 down Maar blijft het nu stabiel werken?, met die 7369 Bart? |
|
|
bart125 |
Geplaatst op 20 October 2019, 09:42
|
Activiteit Berichten: 47 Lid sinds: 21 Sep 2019 |
mijn verbinding is nu stabiel in het log staat wel de hele tijd de onderstaande fout maar dat heeft verder geen invloed op het funtioneren dus ik laat het maar even zo No automatic configuration or updates by the service provider possible for this device: Invalid server certificate. |
|
|
meppele |
Geplaatst op 20 October 2019, 10:11
|
Activiteit » Internet TV Bellen » FB7581 (als modem) » FB7583 / 2x rep 3000 Berichten: 197 Lid sinds: 24 Mar 2011 |
mijn verbinding is nu stabiel in het log staat wel de hele tijd de onderstaande fout maar dat heeft verder geen invloed op het funtioneren dus ik laat het maar even zo No automatic configuration or updates by the service provider possible for this device: Invalid server certificate. Heb me door XS laten vertellen dat de 7369 elk uur contact zoekt met een server voor o.a. update van de firmware. Deze is er echter voor de 7369 niet meer. Misschien een iets te simplistisch voorstelling van zaken, maar daar heeft het mee te maken. Ik kreeg de raad om de automatische update onder de tap 'Auto Update' uit te zetten maar heb deze mogelijkheid in deze box niet kunnen vinden. Iemand onder ons die het wel weet? 7369 gebruikers vernemen het graag. Deze tap heeft bij mij 3 mogelijkheden maar 'uit' zetten gaat niet. Mijn 41/4,3 Mb/s verbinding met de 7369 staat overigens als een huis, 0,0 fouten.
meppele voegde bij, bestand:
Gewijzigd door meppele op 20 October 2019, 10:31 |
|
|
Roger |
Geplaatst op 20 October 2019, 11:27
|
Activiteit » FRITZ!Box 7590 Berichten: 599 Lid sinds: 07 May 2017 |
No automatic configuration or updates by the service provider possible for this device: Invalid server certificate. Heb me door XS laten vertellen dat de 7369 elk uur contact zoekt met een server voor o.a. update van de firmware. 'Een server' zal de Automatic Configuration Server van XS4ALL zijn (acs.xs4all.nl). De foutmelding wijst daar ook op. Vanaf de ACS kan XS4ALL bepaalde instellingen wijzigen en ook updates installeren (TR-069 protocol). Bij de 7581 kun je dit uit zetten onder Internet -> Account Information -> Provider Services. Of dit bij de 7369 ook kan, weet ik niet (ik heb geen 7369). Met dat vinkje uit zouden de meldingen moeten verdwijnen. AVM heeft onlangs een aantal niet meer ondersteunde modellen toch nog een update gegeven waarbij certificaten zijn bijgewerkt (dat zullen vermoedelijk de trusted root certificates zijn). De 7369 is in die updateronde overgeslagen. Misschien kan iemand met een 7369 AVM eens suggereren de betreffende update ook voor dit model te produceren. Dat de 7369 End of Maintenance is, mag daarbij geen argument zijn: de 7360v1 en 7360v2 waren ook EoM en kregen desondanks een update. Hier zie je meteen een schaduwzijde van SSL/TLS: als certificaten niet worden geüpdatet, sterven functies langzaam maar zeker terwijl de hardware nog prima is. Quote Deze is er echter voor de 7369 niet meer. Misschien een iets te simplistisch voorstelling van zaken, maar daar heeft het mee te maken. Ik mag hopen dat XS4ALL dit niet zo heeft gezegd. Het heeft met de foutmelding namelijk niets te maken. Quote Ik kreeg de raad om de automatische update onder de tap 'Auto Update' uit te zetten maar heb deze mogelijkheid in deze box niet kunnen vinden. Iemand onder ons die het wel weet? 7369 gebruikers vernemen het graag. Deze tap heeft bij mij 3 mogelijkheden maar 'uit' zetten gaat niet. Het betreffende vinkje zit bij de 7581 op een rare plaats, namelijk onder Internet -> Account Information -> AVM Services. Wellicht zit het ook bij de 7369 daar? Met dat vinkje zet je het zoeken naar updates bij AVM uit. De periodieke foutmelding stopt daarmee niet (andere oorzaak, zie boven). FRITZ!Box 7590 (7.57) + FRITZ!WLAN 1750E (7.30)
|
|
|
meppele |
Geplaatst op 20 October 2019, 12:07
|
Activiteit » Internet TV Bellen » FB7581 (als modem) » FB7583 / 2x rep 3000 Berichten: 197 Lid sinds: 24 Mar 2011 |
Quote Ik kreeg de raad om de automatische update onder de tap 'Auto Update' uit te zetten maar heb deze mogelijkheid in deze box niet kunnen vinden. Iemand onder ons die het wel weet? 7369 gebruikers vernemen het graag. Deze tap heeft bij mij 3 mogelijkheden maar 'uit' zetten gaat niet. Quote Het betreffende vinkje zit bij de 7581 op een rare plaats, namelijk onder Internet -> Account Information -> AVM Services. Wellicht zit het ook bij de 7369 daar? Met dat vinkje zet je het zoeken naar updates bij AVM uit. De periodieke foutmelding stopt daarmee niet (andere oorzaak, zie boven). Tikbox op de plaats gevonden zoals door Roger aangegeven, vinkje AVM service uitgezet. Zal de uitkomst observeren. |
|
|
tubejack |
Geplaatst op 20 October 2019, 17:00
|
Activiteit » Zaandam » 1506 WH » Internet TV Bellen » AVM Fritzbox 7581 Berichten: 1354 Lid sinds: 19 Oct 2016 |
mijn verbinding is nu stabiel Dat is mooi Bart |
|
|
bart125 |
Geplaatst op 23 October 2019, 12:06
|
Activiteit Berichten: 47 Lid sinds: 21 Sep 2019 |
bovengenoemde vinkje uitgezet melding is nu weg |
|
|
meppele |
Geplaatst op 23 October 2019, 13:27
|
Activiteit » Internet TV Bellen » FB7581 (als modem) » FB7583 / 2x rep 3000 Berichten: 197 Lid sinds: 24 Mar 2011 |
bovengenoemde vinkje uitgezet melding is nu weg Hier ook, vinkje weg, Event Log blijft leeg. |
|
|
bart125 |
Geplaatst op 28 October 2019, 20:10
|
Activiteit Berichten: 47 Lid sinds: 21 Sep 2019 |
Ik krijg klachten dat ons telefoonnummer niet bereikbaar is. Dat blijkt te kloppen als ik mobiel naar mezelf bel gaat de telefoon niet over er wordt ook geen inkomend gesprek in de log gemeld. bel ik vervolgens een keer op de vaste lijn naar buiten doet hij het vervolgens weer en gaat de telefoon wel over als ik daarna mezelf weer bel iemand enig idee wat dit kan zijn? |
|
|
Gieter |
Geplaatst op 28 October 2019, 20:39
|
Moderator » Internet TV » 5490 » Aria 7 Berichten: 423 Lid sinds: 03 Apr 2019 |
iemand enig idee wat dit kan zijn? Ik heb zelf ook van dat soort klachten gehad. Ook spontaan verbreken van verbinding. Perfect internet en tv Nieuw kabeltje tussen NTU een Fritzbox. Geen probleem meer. De fout in de kabel(cca) was nauwelijks te meten. |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Fritzbox 7583', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
wifi probleem 7583 en repeater 3000 | WiFi | : 8 | 22 Oct 2020 |
Fritzbox 7340 update | Fritzbox | : 11 | 22 Nov 2019 |
Kan geen verbinding maken met Fritzbox 7581 AR | Algemeen | : 4 | 09 Nov 2019 |
Seniorentelefoon die te gebruiken is met de Fritzbox | Eigen telefoon netwerk | : 3 | 23 Sep 2019 |
Fritzbox!7583 & Naamweergave bij tel. gesprekken | Fritzbox | : 12 | 21 Sep 2019 |
Advertentie