obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
WiFi, draadloos internetten
 Onderwerp afdrukken
wifi probleem 7583 en repeater 3000
wil
Ik heb mijn 2,4 en 5 Ghz netwerk een verschillende naam gegeven. Als ik op de iPhone de wlan app gebruik zie ik iets vreemds. iPhone staat ingesteld voor gebruik 5 Ghz netwerk. Als ik op bovenverdieping met de repeater ben verbonden wordt naam van mijn 5GHz netwerk getoond en Frequency band 5 Ghz. Als ik beneden ben wordt de iPhone verbonden met de 7583 modem. Er wordt nog steeds de naam van mijn 5 GHz netwerk getoond, maar bij gebruikte frequency band staat nu 2,4 GHz. Op de pagina Mesh van de fritzbox staat bij de iphone dat 5 GHz wordt gebruikt zowel met modem als repeater.
Gewijzigd door wil op 22 september 2020, 11:43
 
Gieter
AVM schrijft: "Voor Mesh Wi-Fi steering moet de naam van het Wi-Fi-netwerk (SSID) van beide frequentiebanden van de Mesh Master identiek zijn."

Ik heb dit ook wel gezien, zodra je data gaat zuigen maakt hij een 2e verbinding.
Dat doet hij alleen met mijn nieuwe telefoon.
 
wil
Als ik een naam geef voor beide banden wordt 5 Ghz niet meer gebruikt. Daar om gebruik ik 2 namen om apparaten te dwingen 5 Ghz te gebruiken.
 
Gieter
De bedoeling van mesh is, dat de master bepaalt.
Is de bandbreedte onvoldoende, schakelt hij om.
Is je omgeving druk op 5Ghz zal hij vaker de 2,4Ghz kiezen.
 
wil
Voorlopig laat ik het even zo. Als ik naam verander slaat het gezin op tilt omdat ze op alles de netwerknaam moeten veranderen. En de omvormer zonnenpanelen heeft ook lastige manier om op het wifi netwerk te krijgen. Mijn ervaring is met 1 naam dat alles naar 2,4 gaat. Terwijl in mijn omgeving maar 4 andere 5 Ghz netwerken zijn.
 
Gieter
Ik heb soms ook mijn twijfels of het wel op de juiste manier werkt.
Ik zie dat soms ook. Ik heb een FB+2x1750E en dan zitten alle gebruikers op 1 kanaal.
Of de printer zit op het tuin AP in plaats van die er pal naast zit op de bovenverdieping.
 
Gieter
Ik zie in het logboek dat 5Ghz hier ook regelmatig uit gaat i.v.m. radar.
En dat kan ook wel kloppen omdat de groene mannetjes momenteel actief zijn in de buurt.
 
Gieter

FritzBox

RADAR was detected on channel 104 (frequency 5.520 GHz)

Vandaag is het ook weer raak.
Groene mannetjes zijn weer actief met een oefening en de 5Ghz die op de 1e verdieping hangt, valt af een toe uit.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'wifi probleem 7583 en repeater 3000', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
probleem eblocker Algemeen : 9 06 jan 2021
Fritzbox 7583 Fritzbox : 281 04 sep 2020
FRITZ!WLAN 3000 WiFi repeater WiFi : 21 18 aug 2020
Probleem met internet toegang voor oude tablets Fritzbox : 4 29 dec 2019
is het mogelijk om het wifi signaal kleiner te maken? Fritzbox : 2 07 dec 2019
Advertentie