obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
probleem eblocker
wil
Naar aanleiding van een bericht op de freedom community over de eblocker heb ik deze aangesloten. Ik had nog een Raspberry Pi liggen dus met de gratis software wilde ik dit wel proberen.
Nu zag ik bij de "wie is wie" berichten dat er een aantal zendamateurs op dit forum zitten. Dus die begrijpen wel waar mijn probleem over gaat. Ik heb de eblockker aangelsoten op de wan poort die is ingesteld als lan5 poort op de Fritzbox 7583. Ik gebruik voor DMR verbindingen een Raspberry Pi met Pi-Star. Deze is via wifi verbonden met de Fritzbox. Nu valt steeds bij een gesprek na ongeveer een minuut de verbinding weg, die weer terug komt als tegenstation het gesprek begint, om weer na een minuut weg te vallen. Als ik de eblocker verwijder werkt het weer normaal. Het vaste ip adres van de Raspberry PI voor DMR is uitgeschakeld voor controle door de eblocker. Wat kan het probleem zijn?
 
Gieter
Heb je alle netwerk instellingen wel vast ingesteld in de PI?
 
wil
Freedom gaat nieuw modem opsturen. Nieuwe software en terug zetten fabrieksinstellingen hielpen niet.
 
PA1Y
ik ben benieuwd hoe het dan (met een nieuw modem) verder gaat. Is eblocker snel genoeg voor TV kijken met CanalDigitaal?
Make a daily backup of your obsolete files
 
wil
Nieuwe modem geen verschil. Wan poort gaat niet werken als Lan5. Nieuwe modem retour naar Freedom en ik stop met eblocker project.
 
fmrama
Werkt de WAN poort sowieso niet als LAN5?
Dit moet je wel instellen. Maar dat weet je denk al.Smile
 
wil
helpdesk freedom heeft het zelf geprobeerd en bij hun werkt de wan wel als lan5. Waarom dat bij mij niet zo is begrijpen ze ook niet. En uiteraard staat de wan bij de instellingen als lan5 ingesteld.
Ook als ik de imac op de wan poort aansluit krijg ik geen verbinding met internet.
 
wil
Kan iemand mij vertellen of in het scherm van de Fritzbox de tekst Wan wordt veranderd in Lan 5 als je wan poort als lan insteld? Bij mij blijft er Wan staan. Medewerker helpdesk weet het niet omdat een collega van haar het getest heeft.
 
fmrama
Zowel in overzicht als in nnetwerk staat bij mij WAN.
Alleen bij overzicht links onder staat LAN zonder nummer.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'probleem eblocker', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
wifi probleem 7583 en repeater 3000 WiFi : 8 22 okt 2020
Probleem met internet toegang voor oude tablets Fritzbox : 4 29 dec 2019
MS Office probleem met Repeater Fritzbox : 1 18 nov 2019
2x FB7490, 1 master, 1 slave, probleem met IPTV, geen zender beschikbaar Fritzbox : 10 28 sep 2019
Mesh probleem met 7581 Fritzbox : 9 25 jul 2019
Advertentie