Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door Freedom, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
Fritz!box 7581 en DECT
JvdH

Marcel schreef:

JvdH schreef:

Blijft toch bijzonder. Lukt mezelf nog steeds niet om DECT200's te koppelen, ik zie hier wel wat meldingen dat het zo her en der inmiddels wel gelukt is (heb sinds begin december ticket lopen bij AVM over dit onderdeel).

Welke versie van de firmware zit er in de DECT-200? Bij mij zat versie 3.37 erin en pas toen ik die liet opwaarderen naar verzie 3.59 lukte het aanmelden op de 7581.

Dit is al een tijd geleden doorgegeven aan AVM en die zou zouden er op terugkomen........(n)ooit.

Dat is goed punt, ik kan echter pas firmware bekijken als ze gekoppeld zijn. Ik heb ze zomer vorig jaar nog wel gekoppeld gehad (op oudere Fritz). Daarna probeerde ik ze in december aan 7581 te koppelen, no luck. Ik zie ook geen route om DECT200's te upgraden zonder dat ze aan een Fritz gekoppeld zijn. Dank voor de hint.

mari
Ik heb hier tevens een vraagje over:

Lees dat het koppelen niet goed gaat.

Ik wil een dect 200 gaan kopen om mijn verlichting te schakelen.
Is het mogelijk een update van de firmware te maken met een andere fritzbox en hem daarna te koppelen aan mijn eigen 7581.
Mijn schoonbroer heeft namelijk een oudere fritzbox.

Marcel
Inderdaad een andere fritzbox gebruiken en als daarvan de firmware ook bij de tijd is. Kijk dan eerst welke firmware versie heeft na het aankoppelen op de andere fritzbox.

Soms helpt het ook al door de DECT-200 driemaal te resetten door de DECT knop 6 seconden ingedrukt te houden en de led knippert dan even anders en herhaal dit drie keer.

mari
Dankjewel voor het antwoord

Gondelier
@Marcel
De laatste Dect 200 firmware versie is 3.83
Overal hangen klokken,
maar niemand heeft de tijd !!

Marcel
Dat klopt als je tenminste kunt koppelen aan de 7581....soms is het beter om op een iets oudere firmware te zitten die stabieler is en dat geldt zeker voor de DECT telefoons. Daarom het ik zelf ook de controle of er een update gedaan kan worden. Ik blokkeer nl. de update server die gezocht wordt door AVM apparatuur en wil ik de update dan laat ik die door.

Omdat de firmware voor de 7390 nog niet vrijgegeven is kan ik mijn DECT-200 niet updaten naar 3.83. De DECT telefoons ook niet maar ik heb hier de C5 liggen die op 02.03.88 zit en die kreeg wel een update van 02.03.88 naar 02.03.88 (update op de update) en die had al aan de 7581 gezeten. Werkt daar niet goed en hier ook niet altijd dus mijn eigen MT-F (oude firmware) zit aan de hulp-fritzbox (7340) naast de 7581 en de C5 ligt hier totdat AVM het weer een beetje werkend heeft.

tubejack

Lars van der Veen schreef:

Na 11 dagen continue stabiel gewerkt te hebben, zowel wifi als dect, weer enorm krakerige modulatie van de telefoon.
Dit alles met de nieuwste firmware 6.80. Na een handmatige restart van de modem is het probleem weer verholpen. De telefoon blijft dan gelukkig geregistreerd.
Hopelijk komt er gauw nieuw firmware uit, die dit probleem toch adequaat aanpakt!

Hier precies hetzelfde, met de nieuwste Fon C5 toestellen na bijna 2 weken goed gewerkt te hebben. Zijn we niet meer te verstaan door de telefoon
Het enige dat helpt 7581 aan-uit zetten.
Gewijzigd door tubejack op 29 March 2017, 20:11

Marcel
Mijn eigen box (7390) bijgewerkt naar 6.83, 6.80 heeft AVM niet online gezet, en mijn DECT200 bijgewerkt naar 3.83

A new firmware version was found for the device.
Version installed3.59 New version3.83

Version 3.83
· Neu: Schalten durch Geräusche (benötigt FRITZ!OS >= 6.69)
Version 3.59
· Neu: Leistungsaufnahme um ca. 0,3 Watt reduziert, im Stand-by (Relais 'aus'Wink typisch ca. 0,5 Watt
· Neu: Ist das manuelle Schalten deaktiviert, kann das Gerät nicht von der FRITZ!Box abgemeldet werden und auch keine Änderung des 'Schaltzustandes nach Neustart' vorgenommen werden
· Neu: Unterstützung von FRITZ!DECT Repeater 100 zur Vergrößerung der Funk-Reichweite
· Behoben: Verzögerung beim Schalten einer Gruppe
· Behoben: Fehlerhafte Initialisierungen der Countdown Werte bei Werkseinstellungen
· Behoben: Verbrauchsdaten-Zähler zählt ohne Neustart nur bis 999,999 kWh

De MT-F telefoon laat ik nog op de vorige firware en de C5 zit nu op de tweede versie van 02.03.88

mari
Beste mensen, ik krijg het niet voor elkaar om de dect200 aan de 7581 te koppelen.
Het lukt me wel op de 7360.
Nu zie ik de firmware 3.37 staan bij de dect200.
Hoeupdate ik die ?? Of gaat dat automatisch.
Kan iemand mij uitleggen hoe ik dat moet doen

Marcel
Als jouw 7360 een actuele firmware heeft dan ga in de Fritzbox web interface naar Home Network en dan Home Network Overview.

In de laatste kolom staat of het apparaat de actuele software heeft. Heeft die dat niet dan is de tekst blauw van kleur en als je erop klikt kom je in het update scherm.

Veel succes en laat weten wat het uiteindelijke resultaat is.

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Fritz!box 7581 en DECT', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz!OS 7 Fritzbox : 529 07 Aug 2021
Glasvezel rechtsreeks op FRITZ!Box 5530 Fritzbox : 9 16 Jul 2021
Fritz telefoon codes Fritzbox : 2 29 Apr 2021
Introductie: FRITZ!Box 5530 Fritzbox : 4 25 Jan 2021
Panasonic Dect geen nummer weergave Eigen telefoon netwerk : 2 08 Nov 2020
Advertentie