Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door Freedom, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
Fritz!box 7581 en DECT
Roger
Vandaag kreeg ik bij een inkomend gesprek de naam van de beller te zien terwijl die niet in het telefoonboek staat van mijn 7581. Interessante functie...
Info: gigaset A58H via DECT gekoppeld aan de 7581.
FRITZ!Box 7590 (7.57) + FRITZ!WLAN 1750E (7.30)

Gondelier

Roger schreef:

Vandaag kreeg ik bij een inkomend gesprek de naam van de beller te zien terwijl die niet in het telefoonboek staat van mijn 7581. Interessante functie...

Staat deze beller ook niet toevallig in het telefoonboek van je gigaset A58H ??
Overal hangen klokken,
maar niemand heeft de tijd !!

Roger

Gondelier schreef:

Roger schreef:
Staat deze beller ook niet toevallig in het telefoonboek van je gigaset A58H ??
Absoluut niet (de beller was iemand die ik niet eens kende). Verder is het zo dat de A58H het lokale adresboek niet gebruikt voor naamweergave als een 7581 als DECT basisstation wordt gebruikt. Je kunt het lokale adresboek van het toestel wel gebruiken om te bellen.
FRITZ!Box 7590 (7.57) + FRITZ!WLAN 1750E (7.30)

BernardW
Vandaag wéér problemen met het geluid. Te zot voor woorden. Dus de 7369 weer aan het netwerk van de 7581 gehangen. De 7369 doet dan alleen dienst als DECT basis station (die de vijf Fritz!Fon toestellen aanstuurt). Dat werkt wel goed alleen dan kan ik niet meer zien wie er gebeld heeft (met de Fritz App en de BoxToGo app). Of is dat nog op een of andere manier mogelijk met deze setup ? Iemand?

kazie
tijdens een weekje vrij weer aan de slag gegaan met de 7581 DECT restore to factory settings ,oude firmware geflashed ,
geflashed naar :FRITZ.Box_7581.en-de-es-it-fr-pl.06.85.recover-image.exe
, alle instellingen gedaan
, 2 dect fritz toestellen aangemeld intern naar het "andere"dect toestel gebeld direct het zelfde probleem
, met de service / help desk gebeld van XS4ALL
, kreeg te horen dat de update naar 6.85 niet voor de fritz fone problemen was maar voor de Siemens dect toestellen ,
die hadden het probleem dat ze niet werkte.

dus als je de "oude"fritz box 7369 nog hebt houden !

meppele

kazie schreef:

tijdens een weekje vrij weer aan de slag gegaan met de 7581 DECT restore to factory settings ,oude firmware geflashed ,
geflashed naar :FRITZ.Box_7581.en-de-es-it-fr-pl.06.85.recover-image.exe
, alle instellingen gedaan
, 2 dect fritz toestellen aangemeld intern naar het "andere"dect toestel gebeld direct het zelfde probleem
, met de service / help desk gebeld van XS4ALL
, kreeg te horen dat de update naar 6.85 niet voor de fritz fone problemen was maar voor de Siemens dect toestellen ,
die hadden het probleem dat ze niet werkte.

dus als je de "oude"fritz box 7369 nog hebt houden !

Goed om nog een keer te proberen kazie, maar het negatieve eindresultaat was voorspelbaar. Heb het ook een aantal keren geprobeerd zonder het gewenste resultaat. Ik laat voorlopig mijn eigen 7360 als DECT basis fungeren achter de 7581, dan gaat het goed. Ik gebruik 1 Fon 5C en 1 Siemens Giga en beide doen het prima i.c.m. de 7360. Totdat een firmware update voor de 7581 het bel-spraakprobleem gegarandeerd oplost laat ik het zo. Dan maar tijdelijk twee FB's aan het net.
eggie.
Gewijzigd door meppele op 06 January 2018, 06:25

turfsmurfje
Ik heb helaas hetzelfde probleem ook. Kan de Fritz!Fon MT-F aanmelden maar de geluidskwaliteit is waardeloos. Ik heb eerst maar een Siemens telefoontje op de kop getikt. dan ga ik die wel aanmelden op de 7581 fw 06.85). De MT-F is op dit moment niet te gebruiken voor het bellen.

tubejack
Even wat geks. Eh laat maar Blush
Gewijzigd door tubejack op 06 January 2018, 21:23

lefthans
Beste gebruikers van Fritzboxen.
Indien jullie ook gebruik maken van de Fritzbox als DECT station en er Gigaset handsets op registreren,
houdt er dan rekening mee dat er diverse Gigaset handsets zijn voorbereid om dit ook daadwerkelijk te kunnen.
Ik zie allerlei verouderde types Gigaset uit de A serie (bijvoorbeeld A58H) voorbij komen die "Niet" voldoende compatibel zijn waarbij conflicten omtrent geluidskwaliteit merkbaar zijn.

Gigaset ontwierp een protocol genaamd CAT-yq, dit protocol wordt ingezet ten behoeve van compatibiliteit tussen de handsets van Gigaset en diverse routers.
http://www.gigaset.com/nl_nl/cms/information/cat-iq.html

Waar op te letten:
1. Schaf jezelf een Gigaset handset aan met extensie HX, bijvoorbeeld C530HX/ E630HX, enz..
2. Zorg dat in de fritzbox het protocol CATYQ 2.0 aanwezig is en geactiveerd is.
Enkel dan is de perfecte compatibiliteit en geluidskwaliteit een garantie.
Ik weet steeds minder doordat ik steeds meer weet.

turfsmurfje
Dank je voor je tips. Gelukkig kon ik voordelig een C530 aanschaffen als vervanger voor de MT-F en deze lijkt het goed te doen icm de 7581. Nou nog maar hopen dat in de nabije toekomst een firmware versie wordt uitgebracht waarin de MT-F het ook weer fatsoenlijk gaat doen.

lefthans schreef:

Beste gebruikers van Fritzboxen.
Indien jullie ook gebruik maken van de Fritzbox als DECT station en er Gigaset handsets op registreren,
houdt er dan rekening mee dat er diverse Gigaset handsets zijn voorbereid om dit ook daadwerkelijk te kunnen.
Ik zie allerlei verouderde types Gigaset uit de A serie (bijvoorbeeld A58H) voorbij komen die "Niet" voldoende compatibel zijn waarbij conflicten omtrent geluidskwaliteit merkbaar zijn.

Gigaset ontwierp een protocol genaamd CAT-yq, dit protocol wordt ingezet ten behoeve van compatibiliteit tussen de handsets van Gigaset en diverse routers.
http://www.gigaset.com/nl_nl/cms/information/cat-iq.html

Waar op te letten:
1. Schaf jezelf een Gigaset handset aan met extensie HX, bijvoorbeeld C530HX/ E630HX, enz..
2. Zorg dat in de fritzbox het protocol CATYQ 2.0 aanwezig is en geactiveerd is.
Enkel dan is de perfecte compatibiliteit en geluidskwaliteit een garantie.

Klant bij XS4All sinds 2009

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Fritz!box 7581 en DECT', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz!OS 7 Fritzbox : 529 07 Aug 2021
Glasvezel rechtsreeks op FRITZ!Box 5530 Fritzbox : 9 16 Jul 2021
Fritz telefoon codes Fritzbox : 2 29 Apr 2021
Introductie: FRITZ!Box 5530 Fritzbox : 4 25 Jan 2021
Panasonic Dect geen nummer weergave Eigen telefoon netwerk : 2 08 Nov 2020
Advertentie