Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door Freedom, waaronder de FRITZ!Box 7170.
Fritz!box 7581 en DECT
|
|
lefthans |
Geplaatst op 11 January 2018, 06:06
|
Activiteit » 's-Heerenberg » 7041CP » Internet TV Bellen » FRITZ!Box 7390 Glas » Fritzbox 7490 » Basispakket » Motorola VIP1963 Berichten: 8 Lid sinds: 22 Feb 2017 |
Dank voor je feedback
Ik weet steeds minder doordat ik steeds meer weet.
|
|
|
BernardW |
Geplaatst op 17 January 2018, 13:13
|
Activiteit » Voorschoten » 2252TV » Internet Bellen Berichten: 32 Lid sinds: 19 Dec 2016 |
Hieronder een mailwisseling tussen mij en AVM support. Mijn interpretatie is dat AVM toegeeft dat er een probleem is maar dat ze het probleem (nog) niet hebben kunnen reproduceren. Dat geeft m.i. wel aan dat het nog wel even kan duren. Bernard --------------------------------------------------- 17 jan. Goedendag meneer Wortelboer, het spijt ons, dat u het zo ondervind. maar het is absoluut niet waar, dat wij hier niets an doen. AVM onderzoekt de door u beschreven fout heel precies. Zelfs hebben wij al meerdere FRITZ!Box 7581 van klanten opgevraagd. Deze hebben wij hier in gebruik en de fout tred dus niet op. Ook hebben klanten hun eigen niet goed werkende FRITZ!Box op een andere locatie getest en da werkt de FRITZ!Box zonder problemen. De fout is dus niet zo makkelijk op te lossen. Maar AVM doet alles om deze fout alsnog op te kunnen lossen. Wij begrijpen natuurlijk ook u kant heel goed. Vriendelijke groeten uit Berlijn, AVM Support Bernard Wortelboer, 16 jan. Hartelijk dank voor je reactie. Ik begrijp dat AVM een hoop doet maar daar heb ik zelf niets aan. Ik zit nu al een jaar met een Fritz! Topmodel apparaat wat dus niet werkt. Nu, een jaar later, is dit model al weer bijna verouderd, er is al weer een nieuw topmodel. Prachtig natuurlijk maar ik blijf opgescheept met een apparaat wat dus niet kan samenwerken met mijn (vijf!) Fritz!Fon toestellen. Ik hoop dat dit met een nieuw OS wordt opgelost maar ik krijg toch het vermoeden dat het de hardware is. De wijze waarop AVM met haar klanten omgaat is op dit punt bedroevend en dat is iets wat bij mij wel degelijk blijft hangen. Met vriendelijke groet, Bernard Wortelboer Van: AVM Support, Verzonden: maandag 15 januari 2018, Aan: Bernard Wortelboer, 15 jan. Goedendag meneer Wortelboer,ik weet dat ik niet hoef te reageren en kan je ook heel goed begrijpen dat je teleurgesteld bent. Echter het is niet zo dat AVM hier helemaal niets doet. Er wordt nog steeds hieraan gewerkt en ook willen wij dat de klanten tevreden zijn. AVM is bekend voor goede producten en een goed support en niemand moet een bèta tester zijn om problemen op te lossen. Wij hebben in het afgelopen jaar vele bestanden van klanten ontvangen en hier wordt nog steeds het probleem van de slechte spraak kwaliteit onderzocht maar het probleem wordt nog niet gevonden.Hier is een FRITZ!Box 7581 met een FRITZ!Fon C5 in gebruikt welke 24/7 aan het bellen is en meerdere product managers zijn bezig met het onderzoek. Dit probleem is alleen met de FRITZ!Box 7581 voorhanden en niet met andere FRITZ!Boxen, ook niet met het nieuwe topmodel FRITZ!Box 7590. Wij hopen hier allemaal, dat het probleem eindelijk opgelost zal worden met een komende FRITZ!OS. Ik wens je als nog een fijne week. Vriendelijke groeten uit Berlijn, AVM Support Bernard Wortelboer, 12 jan. U hoeft hier niet op te reageren maar ik wil wél kwijt bijzonder teleurgesteld te zijn in Fritz!. Vorig jaar heb ik (via XS4all) mijn Fritzbox 7581 mogen ontvangen. Ik heb mijn oude Fritzbox teruggestuurd en mijn vijf FrizFon toestellen via DECT (en internet telefonie van XS4all) gekoppeld. Na een tijdje kreeg ik te horen van mensen die mij belden (of hen belde) dat zij mij niet konden verstaan. Ik moest de verbinding verbreken (en via mijn mobiele telefoon kon ik het gesprek afmaken). FriztBox aan/uit hielp vaak maar voor slechts een bepaalde tijd. Heel vervelend. Na melding bij jullie, het opsturen van allerlei traces enz en vervolgens ook melding via XS4all leverde helemaal niets op (het probleem is er na een jaar!, nog steeds). Van XS4all heb ik uiteindelijk een extra Fritz! box ontvangen, de 7369, welke nu in mijn netwerk als telefonie/DECT station dienst doet. Twee apparaten en onhandig in het gebruik. Wat mij toch het meest bevreemd is dat Friz! hier helemaal niets aan doet, het apparaat is nog steeds te krijgen. Voor mij is helder dat de hardware niet deugt. Het probleem is bij Xs4all bekend, het is geen incidenteel probleem maar er zijn veel meer gebruikers in Nederland die hier last van hebben, zie ook https://xs4all.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=774&rowstart=0 Ik hoef geen antwoord en ik ben ook niet (meer) bereid om jullie te helpen met het oplossen van dit probleem, ik heb er al alles aan gedaan en ik ben er echt klaar mee, dit kost enorm veel tijd en frustratie en ik ben géén beta tester. Het product voldoet domweg niet, zelfs niet na een jaar. Het neemt bij mij alle vertrouwen weg van Fritz! producten. Hoe zit dat met het topmodel, waarom zou dat dan wel werken? Vertrouwen komt te voet en gaat te paard. Bij mij is het vertrouwen nu wel weg. met vriendelijke groet, Bernard Wortelboer |
|
|
helderzicht |
Geplaatst op 17 January 2018, 13:32
|
Activiteit » Nieuwerkerk aan den IJssel » 7170,7340,7360, 7581,7581+7340 Berichten: 101 Lid sinds: 15 Feb 2009 |
Het gaat in Berlijn kennelijk altijd goed met de DECT van de FB 7581. Wat is er in Berlijn anders dan in Nederland? Berliner Luft? Ook ik kreeg eerder de reactie dat in Berlijn alles prima werkt en de fout niet optreedt waardoor er ook geen oplossing voor kan worden gevonden. Geloven ze ons niet bij AVM? Een terugroepactie en omruilen voor een andere FB 7581heeft geen zin, meerdere XS4all klanten zijn al aan hun tweede FB 7581 zonder enige verbetering. Wat wel enigszins zou helpen is een aanbod om al onze AVM Fritzfon's om te ruilen voor Siemens Gigaset's die volgens meerdere berichten op dit forum wel werken met de 7581. Een afgang maar ook een oplossing.... #AVM #XS4all |
|
|
meppele |
Geplaatst op 17 January 2018, 13:38
|
Activiteit » Internet TV Bellen » FB7581 (als modem) » FB7583 / 2x rep 3000 Berichten: 197 Lid sinds: 24 Mar 2011 |
Quote BernardW schreef: Zelfs hebben wij (AVM dus) al meerdere FRITZ!Box 7581 van klanten opgevraagd. Deze hebben wij hier in gebruik en de fout treed dus niet op. Ook hebben klanten hun eigen niet goed werkende FRITZ!Box op een andere locatie getest en da werkt de FRITZ!Box zonder problemen. In hoeverre het gebruik op 'andere locatie' van invloed kan zijn op het functioneren van het DECT gedeelte van FB7581 is mij onduidelijk en komt mij onlogisch voor. Mijn 7581 zit in de meterkast samen met de 7360 als DECT basis. Zouden er in de meterkast 'storende elementen' aanwezig zijn die geen vat hebben op het DECT gedeelte van de 7360 maar wel op het DECT deel van de 7581? eggie #AVM #XS4all Gewijzigd door meppele op 17 January 2018, 15:54 |
|
|
richard01 |
Geplaatst op 17 January 2018, 13:45
|
Activiteit » Nieuwerkerk ad IJssel » Internet Bellen » FRITZ!Box 7583 Berichten: 143 Lid sinds: 05 Jan 2017 |
@AVM_NL Hoe moeilijk is het om bij klanten langs te gaan en ter plekke te kijken/meten? #TeTreurig #Fail #1Jaar #EnCounting #LodenAwardWinaar2018 Speedtouch 780 / FB 7340 / FB 7360 / 1e FB 7581 (06.54) / FB 7360 / 2e FB 7581 (7.12) / FB 7583 (7.14) BVDSL, telefoon FON1 + FRITZ!WLAN Repeater 1750E (7.12 in LAN Bridge). Ohne MESH.
Alle DECT producten van AVM uiteindelijk verkocht vanwege de FB 7581. |
|
|
tubejack |
Geplaatst op 17 January 2018, 13:49
|
Activiteit » Zaandam » 1506 WH » Internet TV Bellen » AVM Fritzbox 7581 Berichten: 1354 Lid sinds: 19 Oct 2016 |
Ik vermoed als de Fritz Fon's CAT-iq 2.0 gecertificeerd zouden zijn, dat ze zonder problemen met de 7581 zouden werken. Blijkbaar is dat de enige standaard die de 7581 goed ondersteund?. Maar AVM doet het niet, om onderstaande reden. https://avm.de/service/fritzfon/fritz...on-CAT-iq/ Ik heb geen idee of dat met een software update in de Fritz fon's kan of dat CAT-iq 2.0 iets hardware matig is. |
|
|
richard01 |
Geplaatst op 17 January 2018, 14:18
|
Activiteit » Nieuwerkerk ad IJssel » Internet Bellen » FRITZ!Box 7583 Berichten: 143 Lid sinds: 05 Jan 2017 |
Al meer dan 1 jaar is @AVM_NL niet in staat om AVM FON telefoontoestellen te laten samenwerken met de eigen AVM FRITZ!Box 7581. Let op: zelfde leverancier/bedrijf/eigen producten. Tubejack: CAT-iq certificering of niet. Je kan je eigen producten toch wel onderling laten samenwerken, dat ze het ook doen zeg maar? Quote tubejack schreef: Ik vermoed als de Fritz Fon's CAT-iq 2.0 gecertificeerd zouden zijn, dat ze zonder problemen met de 7581 zouden werken. Blijkbaar is dat de enige standaard die de 7581 goed ondersteund?. Maar AVM doet het niet, om onderstaande reden. https://avm.de/service/fritzfon/fritz...on-CAT-iq/ Ik heb geen idee of dat met een software update in de Fritz fon's kan of dat CAT-iq 2.0 iets hardware matig is. *think* Speedtouch 780 / FB 7340 / FB 7360 / 1e FB 7581 (06.54) / FB 7360 / 2e FB 7581 (7.12) / FB 7583 (7.14) BVDSL, telefoon FON1 + FRITZ!WLAN Repeater 1750E (7.12 in LAN Bridge). Ohne MESH.
Alle DECT producten van AVM uiteindelijk verkocht vanwege de FB 7581. |
|
|
tubejack |
Geplaatst op 17 January 2018, 14:28
|
Activiteit » Zaandam » 1506 WH » Internet TV Bellen » AVM Fritzbox 7581 Berichten: 1354 Lid sinds: 19 Oct 2016 |
Quote richard01 schreef: Tubejack: CAT-iq certificering of niet. Je kan je eigen producten toch wel onderling laten samenwerken, dat ze het ook doen zeg maar? Nee, Als je er vanuit gaat dat die CAT-iq 2.0 standaard, hardware matig is zie b.v. https://www.dect.org. Nou de 7581 is qua hardware t.o.v. de andere Fritz boxen duidelijk anders. Stel dat de DECT chip van de 7581 alleen puur CAT-iq 2.0 snapt. En de Fritz Fon's niet daarna toe geüpgraded kunnen worden. Dan kan het nooit software matig opgelost worden. Hou er maar rekening mee Gewijzigd door tubejack op 17 January 2018, 14:39 |
|
|
tubejack |
Geplaatst op 17 January 2018, 14:29
|
Activiteit » Zaandam » 1506 WH » Internet TV Bellen » AVM Fritzbox 7581 Berichten: 1354 Lid sinds: 19 Oct 2016 |
@AVM_NL @AVM_DE Met andere woorden het wordt tijd voor actie. AVM kan ik mijn 4 Fritz Fon's C5 terug sturen?. Ze doen het niet. Misschien moeten we als groep de krachten bundelen. Bij welke (overheids) instantie kunnen we de klacht het best deponeren? Gewijzigd door tubejack op 17 January 2018, 14:53 |
|
|
BernardW |
Geplaatst op 17 January 2018, 14:55
|
Activiteit » Voorschoten » 2252TV » Internet Bellen Berichten: 32 Lid sinds: 19 Dec 2016 |
Ja, dat was natuurlijk ook mijn oplossing maar ik had gehoopt dat ze dat zelf wel konden inzien. Oorzaak zal mij een worst zijn. Een voor de hand liggende oplossing is dan om die zeldzame klanten uit Nederland die deze problemen ondervinden te helpen met een omruil actie naar hun nieuwste model. Overigens kreeg ik deze reacties direct van hun support afdeling in Berlijn. Het is voor hen dan ook niet makkelijk om het hier even te testen, zeker omdat het ook hier pas na onbepaalde tijd gebeurd. Ik kan in ieder geval wél bellen met de extra Fritz!box die XS4ALL medio dit jaar voorhanden had, Dus ik heb nu niet te klagen, de service van XS4all was (voor mij althans) prima. |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Fritz!box 7581 en DECT', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Fritz!OS 7 | Fritzbox | : 529 | 07 Aug 2021 |
Glasvezel rechtsreeks op FRITZ!Box 5530 | Fritzbox | : 9 | 16 Jul 2021 |
Fritz telefoon codes | Fritzbox | : 2 | 29 Apr 2021 |
Introductie: FRITZ!Box 5530 | Fritzbox | : 4 | 25 Jan 2021 |
Panasonic Dect geen nummer weergave | Eigen telefoon netwerk | : 2 | 08 Nov 2020 |
Advertentie