Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door Freedom, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
lsluijter

Roger schreef:

....
Slimmer is waarschijnlijk een 7490 (redelijk geprijsd via Marktplaats) of een 7590 (contractverlenging, al ligt dat wat moeilijk gezien de perikelen bij XS4ALL) op de kop te tikken en de 7581 verder te vergeten. Deze boxen worden i.t.t. de 7581 door AVM wel goed onderhouden. Nadeel van zo'n drastische stap is dat ik dan het gezellige geklaag op dit forum ga missen Cry

Mijn 7581 was defect, 6 restarts of zo per dag (Waarschijnlijk power probeem).
Deze is zonder contractverlenging omgeruild voor een 7590 (Glasvezel).
Loek S

fmrama
Geen bonding én glasvezel! Tja, wat wil je nog meer?

tubejack

tubejack schreef:

fmrama schreef:

Zo jammer dat ze dit nu in de 7581 voor elkaar hebben gekregen. Gelukkig heb ik hem nog op 7.01 staan. Voor het geval ik de 7583 er af ga halen. Maar die doet het gelukkig nog . Wel met foutjes en resyncs. Tot nu toe alleen in de nacht. (En dan lig ik te dromen).

Zou AVM expres een bug in 7.12 gebouwd hebben? Zo van: "weg met die zooi" ROFL
Het is een kleine moeite om de recovery file van 7.01 terug te zetten, maar ik wacht even wat de conclusies zijn van de monteur van Gudion en/of KPN.

Monteur geweest heeft 2 nieuwe schone aderparen gebruikt. Het ziet er nu perfect uit. Beide lijnen zijn nu even lang, qua route en lengte. Even rustig afwachten nu Cheer
tubejack voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

tubejack
Geen problemen meer Thumbs Up

Gondelier

tubejack schreef:

@tubejack
Gelukkig Jack, eindelijk !!!!
Thumbs Up ??
Overal hangen klokken,
maar niemand heeft de tijd !!

Mindcrime
Wellicht een foute thread maar dit is de enige die ik volg....
Heb een 7581 aan glag hangen. Wil voor VPN een VPN switch (& firewall?) tussen het glas en de 7581 zetten. Ik meen dat it dan door middel van het in bridge modus zetten van de 7581 ik het interne netwerk behoud zoals deze nu is (met name de vast IP's zijn essentieel).
Is dat de juiste weg? En hoe zit dat dan met VPN clients die inloggen, die momen dan uit voor de 7581. Of route it die via een andere kabel achter de 7581. Helder, weet dus een beetje hoe de klok slaat maar niet waar de klepel hangt. Wie helpt me ff in de juiste richting. Vaak is een linkje al genoeg. Alvast dank,
/Michael

tubejack

Gondelier schreef:

tubejack schreef:

@tubejack
Gelukkig Jack, eindelijk !!!!
Thumbs Up ??

Het werkt als een trein. Voldoende upload om mijn web site gesynchroniseerd te houden met cloudfaire. En voldoende download voor de rest.

Die DSL problemen, was iets van zeg de laatste 1,5 maand en zijn pas echt naar bovengekomen dankzij de 7583 die ik een paar dagen geprobeerd heb. En de gegevens die ik uit de support files haalde.

Roger
Doet de 7583 het nu ook beter? Of is die al retour afzender?
FRITZ!Box 7590 (7.57) + FRITZ!WLAN 1750E (7.30)

RuudvanMunster

tubejack schreef:

Monteur geweest heeft 2 nieuwe schone aderparen gebruikt. Het ziet er nu perfect uit. Beide lijnen zijn nu even lang, qua route en lengte. Even rustig afwachten nu Cheer

Jack, welke draden hebben ze vervangen? Vanaf het punt waar het je huis binnenkomt tot aan de KPN doos?
Fritz!Box 7581 (7.12) uitsluitend nog voor connectie met XS4All en DECT. Wifi nu via ASUS GT-AX11000. Fritz!DECT wordt uitgefaseerd zodra ik weer even gespaard heb. Grin

tubejack

Roger schreef:

Doet de 7583 het nu ook beter? Of is die al retour afzender?

Die was al retour afzender i.v.m. de zicht termijn. Maar ik verwacht niet, dat die het beter zou doen. M.i. is de 7583 niet bedoelt voor trage DSL lijntjes met profiel 8B.

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Weer DNS-problemen? (29 aug.) Storing : 5 29 Aug 2022
Fritz!OS 7 Fritzbox : 529 07 Aug 2021
Glasvezel rechtsreeks op FRITZ!Box 5530 Fritzbox : 9 16 Jul 2021
Fritz telefoon codes Fritzbox : 2 29 Apr 2021
Introductie: FRITZ!Box 5530 Fritzbox : 4 25 Jan 2021
Advertentie