Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door Freedom, waaronder de FRITZ!Box 7170.
FRITZ!Box 7581 problemen
|
|
mimisiku |
Geplaatst op 24 January 2017, 18:15
|
Activiteit Berichten: 60 Lid sinds: 12 Jan 2017 |
Die komt ook niet direct. De 7581 is een speciale versie voor providers. De eerder genoemde modellen zijn Duits of Internationaal. Deze is puur voor de Nederlandse markt met name die pair-bonding ondersteunen. Support moet dus via de provider aan AVM gestuurd worden. In jullie geval dus XS4ALL en dat belooft wat...... |
|
|
fmrama |
Geplaatst op 24 January 2017, 19:21
|
Activiteit » Internet Bellen » Fb 7583 Berichten: 465 Lid sinds: 10 Jul 2011 |
@xs4all. En vanavond weer. Zomaar een herstart. Nu met een record, binnen 24 uur. Alles maar weer eens teruggezet en opnieuw via de wizard geinstalleerd. Ik wordt het een beetje zat. |
|
|
richard01 |
Geplaatst op 25 January 2017, 10:02
|
Activiteit » Nieuwerkerk ad IJssel » Internet Bellen » FRITZ!Box 7583 Berichten: 143 Lid sinds: 05 Jan 2017 |
Sinds begin december wachten we allemaal op een oplossing van @AVM_DE voor de Betá software van de Fritz!Box 7581 met firmware 06.54. De grote vraag is wanneer deze komt, of die er komt, waaraan gewerkt wordt en waaraan niet. En allemaal hopen we dat deze keer nu eens behoorlijk getest is zodat er een stabiele versie is die het predicaat Betá software ontstijgt. Waarmee @AVM_DE kan laten zien dat ze een professioneel bedrijf zijn! Sinds de eerste post, zie #1, zijn er meerdere problemen extra gemeld in deze groep. Zowel XS4All als @AVM_DE en @AVM_NL volharden in niet formeel communiceren. Waardoor je niets weet. En dat al ruim 7 weken. Ik probeer optimistisch te blijven en te zijn … maar op basis van wat? Als je niks hoort, weet, ziet of leest? Speedtouch 780 / FB 7340 / FB 7360 / 1e FB 7581 (06.54) / FB 7360 / 2e FB 7581 (7.12) / FB 7583 (7.14) BVDSL, telefoon FON1 + FRITZ!WLAN Repeater 1750E (7.12 in LAN Bridge). Ohne MESH.
Alle DECT producten van AVM uiteindelijk verkocht vanwege de FB 7581. |
|
|
HWteE |
Geplaatst op 25 January 2017, 12:22
|
Activiteit » Ede gld » 6715 » Internet TV Bellen » FRITZ!Box 7490 Berichten: 32 Lid sinds: 31 Dec 2016 |
CC: @XS4ALL @AVM_NL Hier de meest recente en ook wel verrassende reactie @AVM_DE uit Berlijn: Thanks a lot for your reply. I can well understand your point of view and that you are a bit frustrated. However, we would not have offered you an exchange if had not been convinced that this unit were faulty. Yes, we are aware that various customers in the Netherlands are having issues with the FRITZ!Box 7581, yet so far cannot reproduce these issues here - even mine works here flawlessly. I will consult our experts on how to proceed in this case and get back to you. Best regards from Berlin Iemand een goed idee hoe het kan dat wij met elkaar dezelfde (en dus reproduceerbare) DECT problemen ervaren, en dat dezelfde problemen in Berlijn niet reproduceerbaar zijn? Kan het zijn dat taal-, land- of provider instellingen de juiste werking van de firmware onderuit haalt? Ik kon/kan de problemen hier op twee 7581 modems reproduceren. Met of zonder actieve DSL verbinding. Met of zonder actieve Wifi. Na restore van een 7490 backup en ook na configuratie van scratch na een factory reset of een firmware recovery. Een oplossing kan nog lang op zich laten wachten zolang de experts de problemen niet zien en niet kunnen herhalen en begrijpen. Dan is goed oplossen nog niet eens in beeld. Dat verklaart gelijk ook het uitblijven van een oplossings termijn. FRITZ!Box 7490 (07.12-70401) Mesh-master / FRITZ!Box 7581 (07.12-70997), 2x FRITZ!WLAN 1750E (07.12-70775) Mesh-repeaters
|
|
|
kblokland |
Geplaatst op 25 January 2017, 12:50
|
Activiteit » den haag » 2587bw » Internet Bellen » FB 7340;7369;7581;7369 Berichten: 32 Lid sinds: 26 Oct 2010 |
Laten ze in D de gehele installatie procedure op papier/e-mail zetten, inclusief alle details, zoals uitgangssituatie (factory reset, etc.), de testen die zij hebben uitgevoerd en de resultaten daarvan. Dan kunnen wij kijken of we dezelfde resultaten kunnen krijgen als we dat scenario naspelen? |
|
|
mimisiku |
Geplaatst op 25 January 2017, 15:07
|
Activiteit Berichten: 60 Lid sinds: 12 Jan 2017 |
Dat is een onzin verhaal uit Duitsland en geeft eigenlijk al aan dat ze met hun handen in het haar zitten. De DECT frequenties zijn in Duitsland gelijk aan die van Nederland. Ik had expres een FritzFon MT-F bij mijn eerste FritzBox gekocht juist om deze problemen voor te zijn. Ze gaan me niet vertellen dat een FritzFon met hetzelfde modem wél zou werken in Duitsland! Ze hebben daar de 7580 en juist niet de 7581!! Het ding is niet goed getest voor de Nederlandse markt. Punt uit. |
|
|
HWteE |
Geplaatst op 25 January 2017, 15:51
|
Activiteit » Ede gld » 6715 » Internet TV Bellen » FRITZ!Box 7490 Berichten: 32 Lid sinds: 31 Dec 2016 |
Quote kblokland schreef: Laten ze in D de gehele installatie procedure op papier/e-mail zetten ... Ik heb hier met 2 verschillende 7581 (met ruim verschillende serienummers) en met 2 firmware versies (6.53 en 6.54) diverse scenario's getest. Factory reset en configuratie van scratch, firmware recovery en configuratie van scratch en restore van 7490 settings. In alle gevallen was de constante factor de taal, land en provider instelling. Engels, Nederland en XS4ALL (DSL verbinding). In alle gevallen gedraagt de DECT zich identiek. Hoe reproduceer wil je het hebben. Meer installatie varianten kan ik zo snel niet bedenken. Dus AVM hoeft dat voor mij niet verder uit te diepen. Quote mimisiku schreef: Ik had expres een FritzFon MT-F bij mijn eerste FritzBox gekocht juist om deze problemen voor te zijn. Ze gaan me niet vertellen dat een FritzFon met hetzelfde modem wél zou werken in Duitsland! Ze hebben daar de 7580 en juist niet de 7581!! Het ding is niet goed getest voor de Nederlandse markt. Punt uit. Ik heb hier ook een heel winkeltje aan FRITZ DECT toestellen. De FRITZ!Fon MT-F, de FRITZ!Fon C5 en enkele FRITZ!Dect 200 stekkers. Op de 7340 Werkten die allemaal prima. Op de 7581 lukt het op geen enkele wijze om ze allemaal werkend te krijgen en te houden. En gekoppeld aan de 7490 is er weer geen centje pijn. Nee, ze kunnen mij ook niet wijsmaken dat het probleem niet reproduceerbaar is. Tenzij... de firmware van de 7581 zich bij andere dan de gangbare XS4ALL instellingen onverhoopt anders werkt. Hopelijk kunnen we de frustraties nog enigszins bedwingen en waar mogelijk meehelpen te bedenken waar het probleem zit. Pas als dat ook bij AVM duidelijk is zal er daar aan een oplossing kunnen worden gewerkt. En juist dat is waar we allemaal op zitten te wachten. FRITZ!Box 7490 (07.12-70401) Mesh-master / FRITZ!Box 7581 (07.12-70997), 2x FRITZ!WLAN 1750E (07.12-70775) Mesh-repeaters
|
|
|
Stef |
Geplaatst op 25 January 2017, 18:51
|
Activiteit » Kamerik » 3471 » Internet TV Bellen » FB 7581 Berichten: 26 Lid sinds: 24 Jan 2017 |
Vandaag weer een nieuwe Fritz!Box 7581 ontvangen ter vervanging van mijn continue rebootende vorige 7581. Het begon al lekker, ik kon niet via wifi verbinding met het modem krijgen dus xs4all maar gebeld. Ik legde de helpdeskmedewerker uit dat het geen goed teken is dat ik intussen hun telefoonnummer en mijn relatienummer uit mijn hoofd kende. Hij wist me te vertellen dat de problemen bekend waren bij xs4all en dat ze nu een manier hadden gevonden om het modem betrouwbaar te laten functioneren. Dat hield in: alles loskoppelen behalve de voeding. Ook WLAN uitschakelen !! Vervolgens laptop verbinden met het modem en dan handmatig alle instellingen goed zetten. Nog niet updaten. Herstarten. Toen er vervolgens verbinding was met internet de update doen en modem wederom herstarten. Alle LAN apparatuur weer in de daarvoor bestemde gaten prikken en het zou moeten werken. Hij had goede hoop dat het nu goed zou moeten gaan. Hiermee bedoel ik niet de problemen met DECT, alleen met het rebooten. Fingers crossed, hij werkt al 48 minuten !!!!!! Wel even een gróót compliment voor de helpdesk. Ik heb intussen een innige band met een groot aantal medewerkers opgebouwd vanwege de vele contacten ;-) en kan niet anders zeggen dat ze allemaal even vriendelijk en behulpzaam zijn. Ze nemen echt uitgebreid de tijd om te kijken of ze iets voor je kunnen betekenen. Van de medewerker die ik vandaag aan de telefoon had begreep ik dat alle problemen met dit modem hun ook frustreert en dat ze het daardoor gruwelijk druk hebben. Telefonisch is er soms ook bijna geen doorkomen aan. Ook wist de medewerker me te vertellen dat er een firmware update aan zat te komen maar hoe hij aan die wijsheid kwam weet ik ook niet. Wauw, 54 minuten online !!. Inderdaad, ik type langzaam. |
|
|
fmrama |
Geplaatst op 25 January 2017, 19:08
|
Activiteit » Internet Bellen » Fb 7583 Berichten: 465 Lid sinds: 10 Jul 2011 |
Met handmatig instellen bedoel je, niet via de wizard, maar zelf de vlan, vc en vci waarden? |
|
|
Stef |
Geplaatst op 25 January 2017, 19:42
|
Activiteit » Kamerik » 3471 » Internet TV Bellen » FB 7581 Berichten: 26 Lid sinds: 24 Jan 2017 |
Inderdaad niet via de wizzard. Zelf de menuutjes kiezen en de juiste provider kiezen e.d, daarbij weren de waardes al automatisch goed gezet. 1.42 online zonder herstart, tis wat...... |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Weer DNS-problemen? (29 aug.) | Storing | : 5 | 29 Aug 2022 |
Fritz!OS 7 | Fritzbox | : 529 | 07 Aug 2021 |
Glasvezel rechtsreeks op FRITZ!Box 5530 | Fritzbox | : 9 | 16 Jul 2021 |
Fritz telefoon codes | Fritzbox | : 2 | 29 Apr 2021 |
Introductie: FRITZ!Box 5530 | Fritzbox | : 4 | 25 Jan 2021 |
Advertentie