Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door Freedom, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
mimisiku
Dat weet die helpdeskmedewerker ook niet. Dit zijn de beroemde 'zoethoudertjes'. Via AVM in Berlijn wordt steevast gezegd dat het bij hun niet reproduceerbaar is. Dus een firmware update is bij hun niet eens aan de orde..
 
richard01
Het stortregent meldingen over @AVM_DE en @AVM_NL in deze gebruikersgroep, op Tweakers en op de Google XS4All nieuwsgroep met problemen over van alles van de Fritz!Box 7581 waarbij de DECT in combinatie met de eigen AVM Fritz!Fon’s het meest opvallend is!

En dat kan niet gereproduceerd worden??

Dat betekent 2 dingen:
- A la Cruijff: als je een fout niet kan reproduceren kan je hem ook niet oplossen. Problemen blijven bestaan. Conclusie: er komt geen oplossing.
- Als je de DECT fout met eigen FON’s waar werkelijk iedereen last van heeft niet kan reproduceren heb je dan wel de juiste mensen in dienst? Conclusie: er komt geen oplossing.

Dit geeft echt hoop hoor!

De opmerking over de XS4All helpdesk medewerkers sluit ik me bij aan. Hulde aan de geduldige helpdesk medewerkers!
Speedtouch 780 / FB 7340 / FB 7360 / 1e FB 7581 (06.54) / FB 7360 / 2e FB 7581 (7.12) / FB 7583 (7.14) BVDSL, telefoon FON1 + FRITZ!WLAN Repeater 1750E (7.12 in LAN Bridge). Ohne MESH.
Alle DECT producten van AVM uiteindelijk verkocht vanwege de FB 7581.
 
fmrama
Ik blijf positief. Je kunt alleen blij zijn dat je zo,n ding niet gekocht heb voor 300 euro. Probeer dan maar eens een luisterend oor te krijgen.
 
dateq
Ik heb me zojuist maar eens geregistreerd. ook ik heb problemen met dit mormel.

Vorige week donderdag de helpdesk gebeld omdat mijn 7490 kuren begon te krijgen. Het beestje werd ook intensief gebruikt, dus het werd tijd voor een verdiend pensioen.

Ter vervanging heb ik de 7581 gekregen en ja, álle problemen die hier genoemd worden, ervaar ik ook.

Vandaag maar weer contact opgenomen met de helpdesk. Ik krijg een nieuw exemplaar, maar ik weet nu al dat dát de problemen niet gaat oplossen. Ik geef het nieuwe modem een kans, en als het niet goed gaat, dan hang ik lekker mijn oude vertrouwde 7490 terug.
Ik wacht het dan wel een half jaartje af voordat ik weer contact opneem.

Ik moet wel zeggen dat ik zeer teleurgesteld ben in XS4ALL. Niet omdat ze me niet zouden willen helpen, maar meer omdat er zoveel mensen problemen hebben, die gewoonweg niet adequaat worden opgelost. Dit is echt XS4ALL onwaardig en helemaal niet wat ik gewend ben van ze in de afgelopen 20 jaar..
 
HWteE
Vanochtend bij de e-mail ontbijt post opnieuw een berichtje uit Berlijn.

Thanks a lot for your reply.

I have just consulted our developers and they have told me that the primary reason for the exchange was to receive your specific FRITZ!Box unit in order to analyse this particular hardware. In exchange we sent you the exchange unit that works here. I have also been informed that your hardware has now allowed us to locate the cause and we will provide a solution with a FRITZ!OS update very shortly.

You can always check the availability of updates via the user interface of the FRITZ!Box:
• Open the user interface of the FRITZ!Box (http://fritz.box)
• Go to "System > Update" and click the button "Find New FRITZ!OS".

Note:
By enabling the push service "New FRITZ!OS" (on the user interface under "System > Push Service"), you will receive an automatic notification by email as soon as a new FRITZ!OS is available.

Please test the behaviour as soon as the next update is available and please report the results.

Again, I really do apologise for all this hassle.

Best regards from Berlin


Zou het dan toch ... ?
FRITZ!Box 7490 (07.12-70401) Mesh-master / FRITZ!Box 7581 (07.12-70997), 2x FRITZ!WLAN 1750E (07.12-70775) Mesh-repeaters
 
gait
@HWteE: goed dus, dat je je niet door @xs4all hebt laten weerhouden 'hun' 7581 naar @AVM_DE te sturen.
 
Stef
Ze zijn er in ieder geval mee bezig.
Die van mij werkt nu een uurtje of 17 achter elkaar zonder dat hij spontaan gereboot heeft.
De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat de eerste ook een weekje prima werkte voordat de ellende begon.
Vooralsnog krijgen ze het voordeel van de twijfel van mij.
 
Stef
Ships, om drie uur vanmiddag weer een herstart.
Volgens het logboek:

- Internet connection cleared.
- PPPoE error. Timeout.

Heeft 42 min. geduurd. Geen idee wat het inhoudt.

Herstel, was geen herstart. Internet lag er blijkbaar even uit, modem is actief gebleven.
Gewijzigd door Stef op 26 January 2017, 17:57
 
fmrama
Dat is knap waardeloos. Dus deze work around hoef ik niet te proberen.

Ik zie op de site van xs dat er een storing geweest is, Dat kan een verklaring zijn voor de lange tijd van een timeout.

https://www.xs4all.nl/storingen-en-we...mheden.htm
Gewijzigd door fmrama op 26 January 2017, 19:25
 
Stef
Klopt, dit was geen probleem vd FritzBox maar een storing bij xs4all. Ik was iets te voorbarig.
Voorlopig blijft hij prima werken, en is hij nog niet opnieuw opgestart sinds ik hem geïnstalleerd heb. Dat was gisteravond 19.00u.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Weer DNS-problemen? (29 aug.) Storing : 5 29 Aug 2022
Fritz!OS 7 Fritzbox : 529 07 Aug 2021
Glasvezel rechtsreeks op FRITZ!Box 5530 Fritzbox : 9 16 Jul 2021
Fritz telefoon codes Fritzbox : 2 29 Apr 2021
Introductie: FRITZ!Box 5530 Fritzbox : 4 25 Jan 2021
Advertentie