Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door Freedom, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
RuudvanMunster

Quote

kblokland schreef:

Ha Ruud,

Zou het klachtenkompas.nl (geen klantenk...) de oplossing zijn? Ik heb, na de registratie van een klacht aldaar, ook een FB7490 ontvangen ter tijdelijke vervanging plus nog 1 maand teruggave van het telefoonabonnement. Weliswaar maar €10,00, maar in ieder geval iets. En ik mocht de FB7581 laten staan tot dat er een nieuwe FW uitgekomen is. Misschien dat klachten in het openbare domein helpt de druk wat op te voeren?


Sorry voor de typo.
In mijn ogen zou de aangewezen weg nu zijn:
- Aan de helpdeskmedewerker vragen te worden teruggebeld door de klachtenafdeling van XS4ALL;
- Bespreken wat in de onderhanden case een redelijke oplossing is. Afhankelijk van de situatie en je klantrelatie.
- Als dat niet wil, inderdaad naar het klachtenkompas.
Dat laatste heb ik inderdaad gedaan om beweging te forceren omdat ik vond dat XS4ALL te afwachtend optrad. Dan vind ik dat ook een serieuze klacht. Als ze nu de ontkenningsfase voorbij zijn, kun je beter, denk ik, andere meer redelijke wegen volgen.

Overigens krijg ik ook de kosten van de IP telefonie terug. Het gaat inderdaad om enkele tientjes. Ik vind het gebaar sympathiek omdat ze daarmee de ernst onderkennen.

Tja en dat het kan gebeuren. Alles behalve fijn. Ik heb me kapot geërgerd. Maar het blijft techniek. En met alle vooruitgang die we hebben bereikt, blijft ICT iets waarbij het in je rechter teen pijn doet als je in je linker middelvinger knijpt. Oftewel, de complexiteit is groot. Alles 100% is niet altijd haalbaar. Maar laat het duidelijk zijn, de 7581 is echt te vroeg uitgebracht. AVM heeft, denk ik, helemaal een groot probleem.
Fritz!Box 7581 (7.12) uitsluitend nog voor connectie met XS4All en DECT. Wifi nu via ASUS GT-AX11000. Fritz!DECT wordt uitgefaseerd zodra ik weer even gespaard heb. Grin
 
RuudvanMunster

Quote

mimisiku schreef:

Wellicht helpt het, maar het is in dit stadium 'not done'. Zowel XS4ALL als AVM erkennen de problemen en communiceren inmiddels ook met elkaar en de klanten. Publiekelijk aan de schandpaal nagelen doe je pas als er (bewust) niet meer gecommuniceerd wordt...

Helemaal met je eens, zie ook mijn antwoord zojuist.
Fritz!Box 7581 (7.12) uitsluitend nog voor connectie met XS4All en DECT. Wifi nu via ASUS GT-AX11000. Fritz!DECT wordt uitgefaseerd zodra ik weer even gespaard heb. Grin
 
RuudvanMunster

Quote

gait schreef:

Dan komen ze er bij jou wel heel makkelijk van af. Ze hebben wekenlang niet gecommuniceerd, de boot afgehouden, AVM die zegt dat er gebruikers zonder DECT klachten zijn, dat dingen niet gereproduceerd konden worden, en toen plotseling wel.

XS4All heeft zelfs geprobeerd de problemen uit de openbaarheid te houden.

Dat is pas 'not done'. Kom op zeg!

Zoals ik zojuist schreef, lijkt het erop dat we in een nieuwe fase zijn gekomen.
Ik snap (en deel) je kritiek. Ik ken ook een beetje de andere kant van het verhaal. Je wordt als bedrijf geconfronteerd met een dergelijke ramp. Het duurt dan best even om een goed antwoord te hebben. Ik praat het niet goed. Maar heb wel enig begrip. En ga nog steeds uit van de goede wil. Hoe witheet ik ook was. Want ik zat echt niet op de tijdsbesteding die het me heeft gekost te wachten. Maar ik ben wel een mens die vooruit wil en niet achteruit.
Fritz!Box 7581 (7.12) uitsluitend nog voor connectie met XS4All en DECT. Wifi nu via ASUS GT-AX11000. Fritz!DECT wordt uitgefaseerd zodra ik weer even gespaard heb. Grin
 
HWteE
Hallo zeg! Ruud, je wordt toch niet betaald door XS4ALL?

Begrip voor ICT complexiteit en de soms vreemde uitwerkingen daarvan a la. Maar aantoonbaar testtrajecten overslaan...

Dat XS4ALL en AVM geconfronteerd zijn met de huidige situatie hebben ze aan zichzelf en/of aan elkaar te danken. Daar zou ik als klant geen enkele boodschap aan moeten hebben.

Dat we vorige week (na bijna 2 maanden!) een keerpunt hebben bereikt is deels waar. Er zijn eindelijk problemen gereproduceerd en er lijkt nu een oplossing te kunnen komen. Maar wanneer?

Maar de weinig communicatieve, weinig coöperatieve en soms zelf arrogante opstelling van XS4ALL is nog steeds uiterst discutabel.
Wees in de eerste plaats eerlijk over de problemen. En biedt gewoon aan alle klanten die de afgelopen 2 maanden luid en duidelijk hun problemen met de 7581 hebben kenbaar gemaakt nu eens niet alleen een rondje factory reset, maar gewoon een goed werkend alternatief plus passende compensatie. Ik vind het echt onbestaanbaar dat daarin ook nu nog niet één lijn wordt getrokken.
Geen tijd is hierin geen argument. Zolang er geen oplossing beschikbaar is, is het bieden van een alternatief wel het minste. Simpelweg afwachten zonder einddatum is geen oplossing en geen alternatief en dus iedere professionele Helpdesk onwaardig.
In dat opzicht staan we (althans de meesten van ons) nog op precies op hetzelfde punt als voor de Kerstdagen.

En juist daarom ben ik (en niet alleen ik!) uiterst teleurgesteld in XS4ALL. Alle ICT begrip ten spijt.
Gewijzigd door HWteE op 31 January 2017, 22:05
FRITZ!Box 7490 (07.12-70401) Mesh-master / FRITZ!Box 7581 (07.12-70997), 2x FRITZ!WLAN 1750E (07.12-70775) Mesh-repeaters
 
richard01
Even terug naar de kern. Een niet door @AVM_DE of @AVM_NL getest Fritz!box 7581 modem/router met een bèta status firmware 06.54 vol basale fouten (zie genoemd onder post #1 als samenvatting op 7 januari 2017) die aan klanten wordt uitgeleverd. En die klanten vinden natuurlijk die basale fouten, want ze zijn ook zooooo ontzettend basaal! Daarmee accepteer je ook het risico van een ...?

Het dak is lek! Help! Als we het proces begrijpen waarom het dak lek is; zijn we wel tevreden? Dat lees ik ....

Als @AVM_DE een professioneel bedrijf is lossen ze de genoemde problemen in post #1 op die gerekend vanaf 1 februari sinds 8 weken bekend zijn. Lijkt me redelijk, niet?

Ik heb er alle vertrouwen in dat de problemen, uiteindelijk, worden opgelost!

Al eerder aangehaald dat ik sinds 28 jaar (nee, geen speldje of iets anders bij 25 jaar) een tevreden klant ben. Nog steeds! Voluit!
Maar laten we feitelijk constateren waarom ik ook teleurgesteld ben:
- geen enkele communicatie op de XS4All website
- geen enkele communicatie op de website nl.avm.de
- geen enkele communicatie op de website AVM.de
- het AVM twitter account DE is stil
- het AVM twitter account NL is stil
- geen enkele communicatie op Facebook XS4All, zowel NL als DE
- geen enkele communicatie op YouTube van AVM
- Etc

Hoe moet je dit als klant interpreteren? Struisvogel?

Oh ja, helpdeskmedewerkers die het mogen oplossen en hun uiterste best doen. Echt complimenten voor hen!

@AVM_DE ? AVM_NL ? Horen jullie klanten nog iets over de door jullie uitgeleverde bèta firmware ? Wanneer het opgelost is bv? Iets zeg maar? Ooit eens? Ooit? Iets what-so-ever? Communiceren jullie?
Gewijzigd door richard01 op 31 January 2017, 22:47
Speedtouch 780 / FB 7340 / FB 7360 / 1e FB 7581 (06.54) / FB 7360 / 2e FB 7581 (7.12) / FB 7583 (7.14) BVDSL, telefoon FON1 + FRITZ!WLAN Repeater 1750E (7.12 in LAN Bridge). Ohne MESH.
Alle DECT producten van AVM uiteindelijk verkocht vanwege de FB 7581.
 
robmeerwijk
Zondag klachtenkompas ingevuld, niets gehoord. Dit is het antwoord dat ik gisteren kreeg op mijn laatste mail:

Quote

U geeft in uw e-mail aan dat u overweegt betalingen te storneren en XS4ALL in gebreke te stellen. Ik wil u er op wijzen dat DECT functionaliteit niet bij de diensten van XS4ALL hoort. Dit wordt niet officieel door ons ondersteund. Omdat veel klanten gebruik maken van de DECT functionaliteit zetten wij ons in voor een oplossing. Maar wij garanderen niet dat dit altijd functioneert.


Ik weet niet hoor, maar volgens mij snappen ze er nog niets van. In elk geval kreeg ik geen aanbod voor belgeld terug.
 
gait
Wat hoort dan wel tot de diensten van @XS4ALL? Een router die zich niet om de haverklap reset? Werkende WiFi?

Met een goed werkende WiFi maakt @XS4All reclame, dan hoort dat impliciet wel tot de dienstverlening.
 
fmrama

Quote

robmeerwijk schreef:

Zondag klachtenkompas ingevuld, niets gehoord. Dit is het antwoord dat ik gisteren kreeg op mijn laatste mail:

Quote

U geeft in uw e-mail aan dat u overweegt betalingen te storneren en XS4ALL in gebreke te stellen. Ik wil u er op wijzen dat DECT functionaliteit niet bij de diensten van XS4ALL hoort. Dit wordt niet officieel door ons ondersteund. Omdat veel klanten gebruik maken van de DECT functionaliteit zetten wij ons in voor een oplossing. Maar wij garanderen niet dat dit altijd functioneert.


Ik weet niet hoor, maar volgens mij snappen ze er nog niets van. In elk geval kreeg ik geen aanbod voor belgeld terug.




Ik gebruik zelf de DECT niet, maar dit slaat werkelijk nergens op. Ze leveren een apparaat met DECT en dan moet het ook werken. Ik wordt hier echt pissig van.
 
robmeerwijk
Inmiddels antwoord van XS4ALL via klachtenkompas. Ik krijg tijdelijk een extra modem (7369?) dat als DECT-basisstation kan dienen en een beperkte maar voldoende compensatie voor het niet kunnen bellen.

Het lijkt er op dat klachtenkompas beter werkt dan bellen of mailen met de helpdesk. Overigens heb ik ook te horen gekregen dat AVM het probleem inmiddels kan reproduceren en werkt aan een oplossing die ergens in februari beschikbaar zou moeten komen.
 
mimisiku
Is geen oplossing voor DECT. Heb hetzelfde modem i.c.m. FritzFon MT-F. Ook bij deze combi gekraak in het telefoongesprek bij de gebelde partij. DECT telefoon registreert wel perfect én blijft actief.. verstoring zit dus in het VDSL 2+ protocol i.c.m. Pair bonding en G-Input en vectoring... Zelfs een oude 7360 geprobeerd: zelfde resultaat..
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Weer DNS-problemen? (29 aug.) Storing : 5 29 Aug 2022
Fritz!OS 7 Fritzbox : 529 07 Aug 2021
Glasvezel rechtsreeks op FRITZ!Box 5530 Fritzbox : 9 16 Jul 2021
Fritz telefoon codes Fritzbox : 2 29 Apr 2021
Introductie: FRITZ!Box 5530 Fritzbox : 4 25 Jan 2021
Advertentie