Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door Freedom, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
tubejack
@xs4all en @avm_de

Ok bij mij steevast op 8b wellicht is de lengte van jouw telefoon lijn korter dan die 1618 meter van ons?

FF wat anders toch weer met DECT aan het spelen geweest.
Wat me opviel dat bij het aanmelden van de handsets de oude naam van de handset bij DECT > Cordless Telephones kwam te staan. M.a.w. de naam waar de handset ooit geregistreerd was op het bijbehorende Gigaset basis station. Snap u?

Hij registreerde dan wel maar de test of de beltoon werkte mislukte. Bij Gigaset telefoons Menu -> instellingen -> handset -> Reset handset en delete dan tevens deze set in de Fritz 7581. Nu opnieuw aanmelden en hij doet het wel en het testen gaat ook goed.

Oja haal vooraf van de oude basisstations de stroom er af en ik heb 9999 als pincode gebruikt ipv standaard 0000 en ook de Eco functie staat uit.

Als ik nu naar mijn huisnummer bel gaan alle 4 de telefoons over. Fingers crossed Even afwachten maar weer Smile Als het goed blijft werken zal ik een uitgebreider verhaal schrijven.
Gewijzigd door tubejack op 07 February 2017, 09:35
 
tubejack
Helaas de Siemens Giga sets werken niet stabiel. Ik heb nu wel zo' n beetje alles geprobeerd
 
RuudvanMunster

Quote

tubejack schreef:

Helaas de Siemens Giga sets werken niet stabiel. Ik heb nu wel zo' n beetje alles geprobeerd

Houd het er maar op dat de aanmeldingsproblematiek bij DECT een programmeer fout is.... Heb ook allerlei versies geprobeerd met de Phone MT
Fritz!Box 7581 (7.12) uitsluitend nog voor connectie met XS4All en DECT. Wifi nu via ASUS GT-AX11000. Fritz!DECT wordt uitgefaseerd zodra ik weer even gespaard heb. Grin
 
tubejack
@xs4all en @avm_de


Quote


Houd het er maar op dat de aanmeldingsproblematiek bij DECT een programmeer fout is.... Heb ook allerlei versies geprobeerd met de Phone MT


Lijkt me ook. Als ik een van de Siemens handsets reset en in de eco mode aanmeld gaat dat aanmelden heel vlot. Je word er langzaam heel handig in Smile

Ik heb 8 jaar in een testruimte gewerkt dus ik geef nooit gauw op. (bovendien vind ik het leuk om te prutsen) Het lijkt wel of het iets met de DECT eco mode te maken heeft. Als ik naar mezelf bel, reageert de push service meteen en stuurt een mailtje dat er iemand belt. Alleen het toestel reageert niet consequent.

Bij mijn Pairbonding VDSL2 lijn, is de 2e lijn minder goed dan de 1e waardoor hij soms uitviel (hinderlijk als je een webserver draait) Dit modem traint bij mij in met profiel 8b en met de line settings op maximale stabiliteit. Tot nu toe nauwelijks nog fouten of instabiliteit.

Per DSL lijn zal dat verschillen. Maar rebooten zoals als sommige melden is natuurlijk uit den boze.
Gewijzigd door tubejack op 07 February 2017, 09:35
 
tubejack
@xs4all en @avm_de

Wat ik wel vervelend vind is het verschil in kennis bij de helpdesk bij XS4ALL. Allemaal aardige mensen hoor, daar ligt het niet aan. Toen ik van de week belde of iemand VDSL lijn vast op profiel 8b kon zetten, werd dat niet begrepen. Ook niet door de 2e lijn.

Na het lezen van veel fora. Kan KPN gewoon de DSLAM vastzetten op dat profiel. Dan had ik hoogstwaarschijnlijk mijn 7963 kunnen houden.

Ook bij KPN zelf, is daar niemand op dat idee gekomen. Terwijl er toch 2 x een monteur over de vloer is geweest...
Jammer van al die verspilde energie Helpless
Gewijzigd door tubejack op 07 February 2017, 09:59
 
RuudvanMunster

Quote

tubejack schreef:

Quote


Houd het er maar op dat de aanmeldingsproblematiek bij DECT een programmeer fout is.... Heb ook allerlei versies geprobeerd met de Phone MT


Lijkt me ook. Als ik een van de Siemens handsets reset en in de eco mode aanmeld gaat dat aanmelden heel vlot. Je word er langzaam heel handig in Smile

Ik heb 8 jaar in een testruimte gewerkt dus ik geef nooit gauw op. (bovendien vind ik het leuk om te prutsen) Het lijkt wel of het iets met de DECT eco mode te maken heeft. Als ik naar mezelf bel, reageert de push service meteen en stuurt een mailtje dat er iemand belt. Alleen het toestel reageert niet consequent.

Bij mijn Pairbonding VDSL2 lijn, is de 2e lijn minder goed dan de 1e waardoor hij soms uitviel (hinderlijk als je een webserver draait) Dit modem traint bij mij in met profiel 8b en met de line settings op maximale stabiliteit. Tot nu toe nauwelijks nog fouten of instabiliteit.

Per DSL lijn zal dat verschillen. Maar rebooten zoals als sommige melden is natuurlijk uit den boze.


Ik heb ook gemerkt dat de toestellen niet overgaan, maar er wel een bericht wordt gestuurd dat er gebeld is. Maar het barst van de programmeer fouten. Als je reboot zijn bijvoorbeeld ook je instellingen van je antwoordapparaat weg. Al geprobeerd? Als je de Fritz!Phone app gebruikt daalt het aantal DECT toestellen dat je nog kunt aanmelden van 2 naar 1... En ik vind het ronduit slordig dat het apparaat reboot na het verliezen van een verbinding. En dat na die reboot je log van voor de reboot weg is.
Overigens blijkt de 7369 ook spontaan te rebooten na een verloren verbinding.
Fritz!Box 7581 (7.12) uitsluitend nog voor connectie met XS4All en DECT. Wifi nu via ASUS GT-AX11000. Fritz!DECT wordt uitgefaseerd zodra ik weer even gespaard heb. Grin
 
gait
Nogmaals: vermeld @xs4all en @avm_de, dan komen deze problemen daar minstens voorbij en:

B(l)aat het niet dan schaadt het niet.
 
tubejack
@xs4all en @avm_de

Quote


Houd het er maar op dat de aanmeldingsproblematiek bij DECT een programmeer fout is.... Heb ook allerlei versies geprobeerd met de Phone MT


Ik ken uw toestel niet maar probeer gewoon eens de volgende stappen.

Zoek de reset functie op van uw toestel en reset het toestel.

Op de 7581
Pincode 9999

Dit alles staat aan!
DECT Eco
Always enabled
Permit only secure DECT connections (recommended)
Expanded security functions enabled
Support for CAT-iq 2.0-compatible devices enabled

Oja vóór het aanmelden van het toestel, wis in de 7581 eerder aangemelde toestellen (die het toch niet deden)

Hierna toestel aanmelden.

Ik heb nu de volgende testopstelling In FON1 het oude DEC basisstation van de Siemens Giga set een 1 toestel daarop aangemeld met standaar pincode 0000 (werkt natuurlijk)

Het 2e toestel heb ik aangemeld via bovenstaande.
Als ik nu bel naar mijn eigen nummer, gaat eerst het toestel over dat communiceert met het originele Siemens basisstation dat aangesloten zit op FON 1

En een paar seconden later gaat ook het 2e toestel over dat ik aangemeld heb via de Fritz! 7581 met pincode 9999 en bovenstaande instellingen. Dat toestel heb ik uiteraard vooraf ook eerst overal gereset.

Afwachten of het zo blijft werken. Wink
Gewijzigd door tubejack op 07 February 2017, 09:36
 
tubejack
@xs4all en @avm_de

Ik zal mijn 7581 ook rebooten om te kijken of het toestel zich weer spontaan aanmeld via DECT.
Gewijzigd door tubejack op 07 February 2017, 09:36
 
tubejack
@xs4all en @avm_de

Quote


Ik heb ook gemerkt dat de toestellen niet overgaan, maar er wel een bericht wordt gestuurd dat er gebeld is. Maar het barst van de programmeer fouten. Als je reboot zijn bijvoorbeeld ook je instellingen van je antwoordapparaat weg. Al geprobeerd? Als je de Fritz!Phone app gebruikt daalt het aantal DECT toestellen dat je nog kunt aanmelden van 2 naar 1... En ik vind het ronduit slordig dat het apparaat reboot na het verliezen van een verbinding. En dat na die reboot je log van voor de reboot weg is.
Overigens blijkt de 7369 ook spontaan te rebooten na een verloren verbinding.


Dat 1e heb ik nog niet geprobeerd. Maar even een tegen vraag
hoe ver meter zit u van de telefooncentrale? Wat is het profiel 8b of 17a? en is dat bij beide Fritz boxen hetzelfde? Bij mij niet.
Gewijzigd door tubejack op 07 February 2017, 09:37
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Weer DNS-problemen? (29 aug.) Storing : 5 29 Aug 2022
Fritz!OS 7 Fritzbox : 529 07 Aug 2021
Glasvezel rechtsreeks op FRITZ!Box 5530 Fritzbox : 9 16 Jul 2021
Fritz telefoon codes Fritzbox : 2 29 Apr 2021
Introductie: FRITZ!Box 5530 Fritzbox : 4 25 Jan 2021
Advertentie