Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door Freedom, waaronder de FRITZ!Box 7170.
FRITZ!Box 7581 problemen
|
|
gait |
Geplaatst op 07 February 2017, 11:19
|
Activiteit » Malden » 6581 » Internet Bellen » Eigen modem » 7390 Berichten: 39 Lid sinds: 01 Jan 2017 |
@xs4all @avm_de na de _de een spatie |
|
|
tubejack |
Geplaatst op 07 February 2017, 11:50
|
Activiteit » Zaandam » 1506 WH » Internet TV Bellen » AVM Fritzbox 7581 Berichten: 1354 Lid sinds: 19 Oct 2016 |
Quote kblokland schreef: @xs4all en @avm_de Lijkt me logisch dat het Siemens DECT toestel gewoon blijft werken, zolang FON 1 en/of FON 2 het blijft doen. Siemens DECT heeft dan niets met Fritz DECT te doen. Voor Fritz is Siemens gewoon een analoog toestel! Maar wat zijn we nu aan het doen? Zijn we work-arounds aan het bedenken voor een essentieel probleem in de Fritz box? Dat zou AVM toch moeten oplossen! Of als het een special voor de Nederlandse markt is deze 7581 (heb ik ergens gelezen), dan zouden de Nederlandse providers (@xs4all, etc.) het moeten oplossen. Work-arounds lossen geen probleem op, ze vermijden ze slechts. Ehhh ze zijn beide anders aangemeld 1 werkt via de Fritz box via DECT van de Fritz box en 1 via het originele Siemens DECT basisstation. Ik heb de batterij verwwijderd uit de telefoon en ook daarna meldt het toestel zich keurig aan aan de DECT van de Fritz box |
|
|
RuudvanMunster |
Geplaatst op 07 February 2017, 12:16
|
Activiteit » Zoetermeer » 2726DS » Internet Bellen » Fritz!Box FB7581 + ASUS GT-AX1 Berichten: 164 Lid sinds: 20 Jan 2017 |
Quote kblokland schreef: @xs4all en @avm_de Lijkt me logisch dat het Siemens DECT toestel gewoon blijft werken, zolang FON 1 en/of FON 2 het blijft doen. Siemens DECT heeft dan niets met Fritz DECT te doen. Voor Fritz is Siemens gewoon een analoog toestel! Maar wat zijn we nu aan het doen? Zijn we work-arounds aan het bedenken voor een essentieel probleem in de Fritz box? Dat zou AVM toch moeten oplossen! Of als het een special voor de Nederlandse markt is deze 7581 (heb ik ergens gelezen), dan zouden de Nederlandse providers (@xs4all, etc.) het moeten oplossen. Work-arounds lossen geen probleem op, ze vermijden ze slechts. Ik zit er een beetje anders in. Ik wil in de tussentijd wel internet en telefonie kunnen gebruiken. Dus heb je soms heel praktisch een work-around nodig. Wat mij betreft waren we in deze discussie vooral bezig te kijken of we het probleem ook scherper kunnen krijgen. Bijvoorbeeld: is dat van dat antwoord apparaat wel/niet ook een foutje in de software. Of een toevalligheid. Daar kwam vorige week ook mijn begrip (een beetje hoor!) vandaan, dat je als leverancier of maker niet alle combinaties die in de praktijk voorkomen kunt testen. Fritz!Box 7581 (7.12) uitsluitend nog voor connectie met XS4All en DECT. Wifi nu via ASUS GT-AX11000. Fritz!DECT wordt uitgefaseerd zodra ik weer even gespaard heb.
|
|
|
tubejack |
Geplaatst op 07 February 2017, 12:57
|
Activiteit » Zaandam » 1506 WH » Internet TV Bellen » AVM Fritzbox 7581 Berichten: 1354 Lid sinds: 19 Oct 2016 |
@xs4all en @avm_de Ik draag liever bij aan een oplossing. Voor mij, is nu de DECT Eco mode bijna 100% onderdeel van het probleem. Dan heb je ook nog de ECO+ mode. Het 2e Oude registraties van vorige DECT stations die niet gewist zijn in het toestel of 7581. Wat is als 3e vermoed, dat de nieuwe 7581 "strenger" is qua DECT beveiliging. Ik heb verder geen apparatuur om verder te kunnen meten. Ondanks de DECT problemen ben ik blij met mijn 7581 |
|
|
richard01 |
Geplaatst op 07 February 2017, 19:21
|
Activiteit » Nieuwerkerk ad IJssel » Internet Bellen » FRITZ!Box 7583 Berichten: 143 Lid sinds: 05 Jan 2017 |
Goed te lezen @AVM_DE en @AVM_NL dat “Wij werken samen met xs4all onder hoogspanning aan een nieuwe update om de DECT problemen op te lossen” de DECT connectie problemen met bijvoorbeeld de eigen AVM toestellen https://avm.de/produkte/fritzfon/ worden opgelost. Altijd prettig te lezen wanneer een bedrijf zijn eigen producten met elkaar kan laten samenwerken zonder dat er basale fouten optreden. Ben ook verheugd door deze voorzichtige poging om een soort van communicatie te starten met gebruikers van de FRITZ!Box 7581 modems/routers. Iets waar menigeen op zit te wachten. Op 7 januari 2017 is via dit Forum https://xs4all.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=787&rowstart=0&utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter#post_3107 een eerste samenvatting gegeven van alle problemen die spelen met de FRITZ!Box 7581 zoals die door gebruikers van jullie producten wordt ervaren. Die problemen zijn gestart bij de uitrol van de FRITZ!Box 7581 begin december 2016; vandaag bijna 9 weken geleden. Er wordt hard gewerkt aan een oplossing. Hoop dat dit van toepassing is op alle genoemde problemen en niet alleen de DECT, hoewel die het meest in het oog springt. Iedereen hoopt dat (zeer binnenkort) software wordt uitgerold die nu WEL getest is, waarmee @AVM_DE en @AVM_NL laten zien geleerd te hebben. Niemand zit te wachten op een herhaling van buggy Bèta software. Als laatste begrijp ik niet waarom er geen beroep wordt gedaan op ons als gebruikers voor het testen. Er kan een “Early Friends And Family” release worden getest bij gebruikers die zich vrijwillig aanmelden. Er is genoeg animo voor een soort FRITZ!Box gebruikersgroep. Genoeg klanten (en daar ben ik er 1 van) die XS4All een warm hart toedragen, gezien de 23.000 pageviews voor dit “FRITZ!Box 7581 Problemen” forum en 18.000 pageviews voor het “FRITZ!Box 7581 en DECT” forum tot en met vandaag sinds de start op 17 december 2016 zoals op https://xs4all.gebruikers.eu/news.php staat. Speedtouch 780 / FB 7340 / FB 7360 / 1e FB 7581 (06.54) / FB 7360 / 2e FB 7581 (7.12) / FB 7583 (7.14) BVDSL, telefoon FON1 + FRITZ!WLAN Repeater 1750E (7.12 in LAN Bridge). Ohne MESH.
Alle DECT producten van AVM uiteindelijk verkocht vanwege de FB 7581. |
|
|
Access |
Geplaatst op 07 February 2017, 19:28
|
Superbeheerder » In the cloud » 3e wolk » Internet TV Bellen » FRITZ!Box 7340/7360 » Asus RT-AC87U » Eredivisie + Sport1 » Motorola VIP1963 Berichten: 285 Lid sinds: 29 Dec 2008 |
Quote richard01 schreef: Als laatste begrijp ik niet waarom er geen beroep wordt gedaan op ons als gebruikers voor het testen. Er kan een “Early Friends And Family” release worden getest bij gebruikers die zich vrijwillig aanmelden. Er is genoeg animo voor een soort FRITZ!Box gebruikersgroep. Daar stel ik graag dit forum voor open en wil ik alle medewerking aan geven. |
|
|
hansiedown |
Geplaatst op 07 February 2017, 20:42
|
Activiteit » Internet » Eigen modem Berichten: 3 Lid sinds: 21 Dec 2016 |
Quote Access schreef: Daar stel ik graag dit forum voor open en wil ik alle medewerking aan geven. Zou dan wel willen voorstel om dan ook de ticketnummers van AVM te vermelden en bij een klacht deze ook (uiteraard) te melden bij AVM Kan AVM ook de klachten eenvoudiger gaan bundelen. Ticket-ID 849136 - WIFI gebruikte kanalen worden niet meer zichtbaar na aanpassingen (occupied by wireless networks). - Inschakelen call diversion (doorschakelen) geeft corrupt telefoonnummer bij uitschakelen (workarond verwijderen call diversion) - Verandere van WiFi kanaal heeft als gevolg WiFi kanaal buurman verandert maar Fritz blijft op hetzelfde kanaal Ticket-ID 937553 - Incorrecte of missende weergave diverse DSL items: Overview -> Connection keeps in training DSL -> Missing Max and Min DSLAM throughput information Spectrum -> Missing ‘red’ line indicating used frequency Graphs displayed double, second without information statistics -> Missing Time indication (hours/ days) Online Monitor -> Upstream is not presented correctly (2Mb instead of 20Mb. Ticket-ID 943183 - DSL Line TEST calibrate werkt niet correct |
|
|
richard01 |
Geplaatst op 07 February 2017, 22:10
|
Activiteit » Nieuwerkerk ad IJssel » Internet Bellen » FRITZ!Box 7583 Berichten: 143 Lid sinds: 05 Jan 2017 |
Man en paard noemend @AVM_DE / @AVM_NL / @XS4All : - AVM FRITZ! gebruiksgroep, of - XS4All gebruiksgroep nav https://xs4all.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=787&rowstart=199#navmark en de eerder genoemde issues (samenvatting) vanaf 7 januari 2017. Ben nieuwsgierig hoe jullie hier in zitten? Na A zeggen komt B. Ik ga er voor (hoewel ik niet volledig kan overzien wat B betekent)! Speedtouch 780 / FB 7340 / FB 7360 / 1e FB 7581 (06.54) / FB 7360 / 2e FB 7581 (7.12) / FB 7583 (7.14) BVDSL, telefoon FON1 + FRITZ!WLAN Repeater 1750E (7.12 in LAN Bridge). Ohne MESH.
Alle DECT producten van AVM uiteindelijk verkocht vanwege de FB 7581. |
|
|
arrowman |
Geplaatst op 08 February 2017, 16:48
|
Activiteit » Amsterdam » Internet TV Bellen Berichten: 8 Lid sinds: 18 Jan 2017 |
Even een update... het is nog "druk in onderzoek", meldt Xs4all op Twitter: https://twitter.com/xs4all/status/829...0928083968 Quote “It's not the despair, Laura. I can take the despair. It's the hope I can't stand. ~ Brian Stimpson, Clockwise” |
|
|
wevedeka |
Geplaatst op 08 February 2017, 19:41
|
Activiteit Berichten: 11 Lid sinds: 26 Jun 2011 |
heden laatste beta versie firmware van OS FB 7581 gedownload en geïnstalleerd na bericht van AVM te hebben ontvangen. Het gaat de goede kant op en de WiFi en DECT problemen lijken opgelost. Ik houd het komende dagen op stoom zal ook een reset uitvoeren en dan weet ik of het allemaal werkt als verwacht mag worden. |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Weer DNS-problemen? (29 aug.) | Storing | : 5 | 29 Aug 2022 |
Fritz!OS 7 | Fritzbox | : 529 | 07 Aug 2021 |
Glasvezel rechtsreeks op FRITZ!Box 5530 | Fritzbox | : 9 | 16 Jul 2021 |
Fritz telefoon codes | Fritzbox | : 2 | 29 Apr 2021 |
Introductie: FRITZ!Box 5530 | Fritzbox | : 4 | 25 Jan 2021 |
Advertentie