Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door Freedom, waaronder de FRITZ!Box 7170.
FRITZ!Box 7581 problemen
|
|
WilliePre |
Geplaatst op 13 February 2017, 21:11
|
Activiteit » Rotterdam » 3027VK » Internet TV Bellen » Fritz!Box 7581 (6.83) Berichten: 7 Lid sinds: 18 Dec 2016 |
@AVM_DE @xs4all.nl @AVM_NL AVM 7581 Vanmiddag de betaversie 06.69 geïnstalleerd. Maar helaas het lukt niet de DECT200's te koppelen. Dus het is wachten op een nieuwe beta.
FRITZ!BOX 7581 & 2 x FRITZ!DECT 200 (Dect issues with 7581, the DECT 200 Smart Plugs with firmware v 3.37 are unable to register with the 7581.
|
|
|
tubejack |
Geplaatst op 14 February 2017, 09:56
|
Activiteit » Zaandam » 1506 WH » Internet TV Bellen » AVM Fritzbox 7581 Berichten: 1354 Lid sinds: 19 Oct 2016 |
@AVM_DE @xs4all.nl @AVM_NL Wat 1e indrukken, menu's zien er goed uit. Met onderstaande hardware tot nu toe geen of weinig problemen. VDSL2 lijn sneller, pakt nu het voor mijn lijn het juiste profiel 8B. Relatief weinig fouten. Wens ook met de hand profielen kunnen instellen dus 8B, 17A etc, dat is m.i. ideaal bij lijnen langer dan 1500 meter of lijnen met wat meer storing/ruis/etc Bij andere merken routers kan dat ook. En natuurlijk Max. en Min DSLAM throughput DECT Siemens Gigaset 4 toestellen aangemeld. Telefoonboek geïmporteerd van 7963. Synology NASsen 3 stuks. Forwarden van poorten gaat goed. Webservers en mailserver werkt goed. WiFi sterk signaal. Zelfs 5G komt 1 verdieping hoog dwars door beton. Ik heb 5G een aparte naam gegeven, zodat pc's niet hoeven te schakelen tussen 2,4 en 5Ghz. WiFi 1750 repeater aangesloten met UTP en ingesteld als accespoint werkt. Als het zo stabiel blijft, dan is deze software versie voor mij bruikbaar. Zie ook https://avm.de/fritz-labor/weitere-produkte/uebersicht/ Voor de verbeteringen, weliswaar voor andere Fritz! boxen maar ook versie 06.69 Afwachten maar @xs4all.nl Helpdesk, pluim voor de service. Speciaal Bart Gewijzigd door tubejack op 14 February 2017, 10:05 |
|
|
gait |
Geplaatst op 14 February 2017, 10:22
|
Activiteit » Malden » 6581 » Internet Bellen » Eigen modem » 7390 Berichten: 39 Lid sinds: 01 Jan 2017 |
Quote tubejack schreef: @AVM_DE @xs4all.nl @AVM_NL ... @xs4all.nl Helpdesk, pluim voor de service. Speciaal Bart Dat is mooi, die pluim, maar profiteren anderen daarvan? Welke doorslaggevende rol speelde de helpdesk bij je positieve resultaat? |
|
|
Rickh97 |
Geplaatst op 14 February 2017, 10:37
|
Activiteit » Internet TV Bellen » Eigen modem » FritzBox 7581 » Basispakket Berichten: 1 Lid sinds: 14 Feb 2017 |
Hoe komt u aan de beta firmware voor de Fritzbox? ik kan hem namelijk niet vinden in de ftp van AVM. |
|
|
tubejack |
Geplaatst op 14 February 2017, 10:40
|
Activiteit » Zaandam » 1506 WH » Internet TV Bellen » AVM Fritzbox 7581 Berichten: 1354 Lid sinds: 19 Oct 2016 |
Quote Dat is mooi, die pluim, maar profiteren anderen daarvan? Welke doorslaggevende rol speelde de helpdesk bij je positieve resultaat? Ik meld mijn bevindingen in de hoop dat een ander daar iets aan heeft. Meer kan ik niet doen. Wat ik positief vind van de helpdesk dat ze luisteren, afspraken nakomen en niet zo moeilijk doen. Mocht je nog problemen hebben met de 7581 dan hoop ik dat die snel opgelost zijn. |
|
|
fmrama |
Geplaatst op 14 February 2017, 10:40
|
Activiteit » Internet Bellen » Fb 7583 Berichten: 465 Lid sinds: 10 Jul 2011 |
[quote][url=https://xs4all.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=787&pid=3501#post_3501]tubejack schreef: @AVM_DE @xs4all.nl @AVM_NL ..... Met onderstaande hardware tot nu toe geen of weinig problemen. Relatief weinig fouten.... Als het zo stabiel blijft, dan is deze software versie voor mij bruikbaar ....... [/url] Er zijn nog optimisten onder ons. Ik heb 5 dagen de beta software, en al 2x een spontane herstart met een waslijst aan panic reports. Zeg niet dat het aan de lijn ligt. De fb 7340, 7360 en de 7369 nog zelden tot nooit een herstart in al die jaren. Met de beta van 7581 is voor mij niks veranderd. En ik heb alleen simpel internet en analoge telefoon. Bij mij gaat vanavond de fb 7581 de kast in. En komt er een sitecom. Ik zie wel wanneer het opgelost is. Maar met de vermoedelijke spagetti software kan dat m.i. nog wel effe duren ben ik bang. |
|
|
tubejack |
Geplaatst op 14 February 2017, 10:45
|
Quote Er zijn nog optimisten onder ons. Voor sommige is dat: "a way of life". FF serieus ik heb regelmatig shit eh.... uitdagingen als ik me daar iets van aan zou trekken..... Voor de rest geloof ik dat alle partijen graag willen dat de problemen opgelost worden. En zo zit ik er ook in. |
|
|
gait |
Geplaatst op 14 February 2017, 11:00
|
Activiteit » Malden » 6581 » Internet Bellen » Eigen modem » 7390 Berichten: 39 Lid sinds: 01 Jan 2017 |
Je gaat niet in op mijn concrete vragen en daarom kan ik niet anders dan concluderen dan dat de @xs4all helpdesk geen rol speelde bij je positieve resultaten. Is dat zo? Als de helpdesk je aanwijzingen heeft gegeven die tot dit uitzonderlijk positieve resultaat hebben geleid dan wil iedereen die daar ook op uit is dat natuurlijk graag weten. |
|
|
Gondelier |
Geplaatst op 14 February 2017, 11:15
|
Activiteit » Internet TV Bellen » Eigen modem » Fritz!Box 7590. + Repeater 175 Berichten: 272 Lid sinds: 23 Dec 2013 |
Quote fmrama schreef: [quote][url=https://xs4all.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=787&pid=3501#post_3501]tubejack schreef: @AVM_DE @xs4all.nl @AVM_NL ..... Met onderstaande hardware tot nu toe geen of weinig problemen. Relatief weinig fouten.... Als het zo stabiel blijft, dan is deze software versie voor mij bruikbaar ....... [/url] Er zijn nog optimisten onder ons. Ik heb 5 dagen de beta software, en al 2x een spontane herstart met een waslijst aan panic reports. Zeg niet dat het aan de lijn ligt. De fb 7340, 7360 en de 7369 nog zelden tot nooit een herstart in al die jaren. Met de beta van 7581 is voor mij niks veranderd. En ik heb alleen simpel internet en analoge telefoon. Bij mij gaat vanavond de fb 7581 de kast in. En komt er een sitecom. Ik zie wel wanneer het opgelost is. Maar met de vermoedelijke spagetti software kan dat m.i. nog wel effe duren ben ik bang. Je kan je fb 7581 naast die stoffige van mij leggen, die ligt er al vanaf 6 dec. jl. Om de 2 weken pak ik hem weer op om te proberen 3 FritzDect's telefoons en 5 FritzDect's 200 aan te sluiten. Het is bij mij, met al mijn kennis, nooit langer dan 1,5 dag gelukt om de boel werkend te houden. Ze blijven elke keer opnieuw naar de basis zoeken. Gelukkig heb ik nog een ander modem achter de hand. Probeer maar 9 weken optimist te blijven !! |
|
|
tubejack |
Geplaatst op 14 February 2017, 11:31
|
Quote gait schreef: Je gaat niet in op mijn concrete vragen en daarom kan ik niet anders dan concluderen dan dat de @xs4all helpdesk geen rol speelde bij je positieve resultaten. Is dat zo? Als de helpdesk je aanwijzingen heeft gegeven die tot dit uitzonderlijk positieve resultaat hebben geleid dan wil iedereen die daar ook op uit is dat natuurlijk graag weten. Ik heb voornamelijk problemen met de lengte van de VDSL2 lijn (+/- 1600 meter) zit direct aangesloten aan de telefoon centrale. Oude infrastructuur dus. Dat probleem had ik ook al met de 7369. Dat probleem heb ik voorgelegd bij XS4ALL. Het is niet zozeer dat ze mij aanwijzingen hebben kunnen geven. Dat heb ik zelf uitgezocht. (hoewel XS4ALL natuurlijk er wel mee gekomen is om een nieuwe router te leveren) Wat ik positief vind van de helpdesk dat mijn inbreng en klacht serieus werd genomen en afspraken nagekomen werden. PC's die wij gebruiken draaien onder Windows 10, MacOSX en Linux. En voorlopig werkt het, ik zal mijn bevindingen over een aantal dagen melden. Gewijzigd door tubejack op 14 February 2017, 12:58 |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Weer DNS-problemen? (29 aug.) | Storing | : 5 | 29 Aug 2022 |
Fritz!OS 7 | Fritzbox | : 529 | 07 Aug 2021 |
Glasvezel rechtsreeks op FRITZ!Box 5530 | Fritzbox | : 9 | 16 Jul 2021 |
Fritz telefoon codes | Fritzbox | : 2 | 29 Apr 2021 |
Introductie: FRITZ!Box 5530 | Fritzbox | : 4 | 25 Jan 2021 |
Advertentie