Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door Freedom, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
WilliePre
@AVM_DE @xs4all.nl @AVM_NL AVM 7581 Vanmiddag de betaversie 06.69 geïnstalleerd. Maar helaas het lukt niet de DECT200's te koppelen. Dus het is wachten op een nieuwe beta.
FRITZ!BOX 7581 & 2 x FRITZ!DECT 200 (Dect issues with 7581, the DECT 200 Smart Plugs with firmware v 3.37 are unable to register with the 7581.
 
tubejack
@AVM_DE @xs4all.nl @AVM_NL
Wat 1e indrukken, menu's zien er goed uit.

Met onderstaande hardware tot nu toe geen of weinig problemen.

VDSL2 lijn sneller, pakt nu het voor mijn lijn het juiste profiel 8B. Relatief weinig fouten.

Wens ook met de hand profielen kunnen instellen dus 8B, 17A etc, dat is m.i. ideaal bij lijnen langer dan 1500 meter of lijnen met wat meer storing/ruis/etc
Bij andere merken routers kan dat ook.
En natuurlijk Max. en Min DSLAM throughput

DECT Siemens Gigaset 4 toestellen aangemeld.
Telefoonboek geïmporteerd van 7963.
Synology NASsen 3 stuks.
Forwarden van poorten gaat goed.
Webservers en mailserver werkt goed.
WiFi sterk signaal.
Zelfs 5G komt 1 verdieping hoog dwars door beton.
Ik heb 5G een aparte naam gegeven, zodat pc's niet
hoeven te schakelen tussen 2,4 en 5Ghz.
WiFi 1750 repeater aangesloten met UTP en ingesteld als accespoint werkt.

Als het zo stabiel blijft, dan is deze software versie voor mij bruikbaar.

Zie ook https://avm.de/fritz-labor/weitere-produkte/uebersicht/
Voor de verbeteringen, weliswaar voor andere Fritz! boxen maar ook versie 06.69

Afwachten maar Wink

@xs4all.nl Helpdesk, pluim voor de service. Speciaal Bart Smile
Gewijzigd door tubejack op 14 February 2017, 10:05
 
gait

Quote

tubejack schreef:

@AVM_DE @xs4all.nl @AVM_NL
...

@xs4all.nl Helpdesk, pluim voor de service. Speciaal Bart Smile


Dat is mooi, die pluim, maar profiteren anderen daarvan?
Welke doorslaggevende rol speelde de helpdesk bij je positieve resultaat?
 
Rickh97
Hoe komt u aan de beta firmware voor de Fritzbox? ik kan hem namelijk niet vinden in de ftp van AVM.
 
tubejack

Quote


Dat is mooi, die pluim, maar profiteren anderen daarvan?
Welke doorslaggevende rol speelde de helpdesk bij je positieve resultaat?


Ik meld mijn bevindingen in de hoop dat een ander daar iets aan heeft. Meer kan ik niet doen.

Wat ik positief vind van de helpdesk dat ze luisteren, afspraken nakomen en niet zo moeilijk doen.

Mocht je nog problemen hebben met de 7581 dan hoop ik dat die snel opgelost zijn.
 
fmrama
[quote][url=https://xs4all.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=787&pid=3501#post_3501]tubejack schreef:

@AVM_DE @xs4all.nl @AVM_NL
.....

Met onderstaande hardware tot nu toe geen of weinig problemen.

Relatief weinig fouten....


Als het zo stabiel blijft, dan is deze software versie voor mij bruikbaar
.......
[/url]

Er zijn nog optimisten onder ons. Ik heb 5 dagen de beta software, en al 2x een spontane herstart met een waslijst aan panic reports. Zeg niet dat het aan de lijn ligt. De fb 7340, 7360 en de 7369 nog zelden tot nooit een herstart in al die jaren. Met de beta van 7581 is voor mij niks veranderd. En ik heb alleen simpel internet en analoge telefoon. Bij mij gaat vanavond de fb 7581 de kast in. En komt er een sitecom.
Ik zie wel wanneer het opgelost is. Maar met de vermoedelijke spagetti software kan dat m.i. nog wel effe duren ben ik bang.
 
tubejack

Quote


Er zijn nog optimisten onder ons.


Voor sommige is dat: "a way of life". FF serieus ik heb regelmatig shit eh.... uitdagingen als ik me daar iets van aan zou trekken.....

Voor de rest geloof ik dat alle partijen graag willen dat de problemen opgelost worden.

En zo zit ik er ook in.
 
gait
Je gaat niet in op mijn concrete vragen en daarom kan ik niet anders dan concluderen dan dat de @xs4all helpdesk geen rol speelde bij je positieve resultaten.

Is dat zo?

Als de helpdesk je aanwijzingen heeft gegeven die tot dit uitzonderlijk positieve resultaat hebben geleid dan wil iedereen die daar ook op uit is dat natuurlijk graag weten.
 
Gondelier

Quote

fmrama schreef:

[quote][url=https://xs4all.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=787&pid=3501#post_3501]tubejack schreef:

@AVM_DE @xs4all.nl @AVM_NL
.....

Met onderstaande hardware tot nu toe geen of weinig problemen.

Relatief weinig fouten....


Als het zo stabiel blijft, dan is deze software versie voor mij bruikbaar
.......
[/url]

Er zijn nog optimisten onder ons. Ik heb 5 dagen de beta software, en al 2x een spontane herstart met een waslijst aan panic reports. Zeg niet dat het aan de lijn ligt. De fb 7340, 7360 en de 7369 nog zelden tot nooit een herstart in al die jaren. Met de beta van 7581 is voor mij niks veranderd. En ik heb alleen simpel internet en analoge telefoon. Bij mij gaat vanavond de fb 7581 de kast in. En komt er een sitecom.
Ik zie wel wanneer het opgelost is. Maar met de vermoedelijke spagetti software kan dat m.i. nog wel effe duren ben ik bang.


Je kan je fb 7581 naast die stoffige van mij leggen, die ligt er al vanaf 6 dec. jl. Om de 2 weken pak ik hem weer op om te proberen 3 FritzDect's telefoons en 5 FritzDect's 200 aan te sluiten. Het is bij mij, met al mijn kennis, nooit langer dan 1,5 dag gelukt om de boel werkend te houden. Ze blijven elke keer opnieuw naar de basis zoeken. Gelukkig heb ik nog een ander modem achter de hand. Probeer maar 9 weken optimist te blijven !!
 
tubejack

Quote

gait schreef:

Je gaat niet in op mijn concrete vragen en daarom kan ik niet anders dan concluderen dan dat de @xs4all helpdesk geen rol speelde bij je positieve resultaten.

Is dat zo?

Als de helpdesk je aanwijzingen heeft gegeven die tot dit uitzonderlijk positieve resultaat hebben geleid dan wil iedereen die daar ook op uit is dat natuurlijk graag weten.


Ik heb voornamelijk problemen met de lengte van de VDSL2 lijn (+/- 1600 meter) zit direct aangesloten aan de telefoon centrale. Oude infrastructuur dus. Dat probleem had ik ook al met de 7369.

Dat probleem heb ik voorgelegd bij XS4ALL. Het is niet zozeer dat ze mij aanwijzingen hebben kunnen geven. Dat heb ik zelf uitgezocht. (hoewel XS4ALL natuurlijk er wel mee gekomen is om een nieuwe router te leveren)

Wat ik positief vind van de helpdesk dat mijn inbreng en klacht serieus werd genomen en afspraken nagekomen werden.

PC's die wij gebruiken draaien onder Windows 10, MacOSX en Linux.

En voorlopig werkt het, ik zal mijn bevindingen over een aantal dagen melden. Smile
Gewijzigd door tubejack op 14 February 2017, 12:58
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Weer DNS-problemen? (29 aug.) Storing : 5 29 Aug 2022
Fritz!OS 7 Fritzbox : 529 07 Aug 2021
Glasvezel rechtsreeks op FRITZ!Box 5530 Fritzbox : 9 16 Jul 2021
Fritz telefoon codes Fritzbox : 2 29 Apr 2021
Introductie: FRITZ!Box 5530 Fritzbox : 4 25 Jan 2021
Advertentie