Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door Freedom, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
loekf
Ik zou zweren dat m'n WIFI even wegviel toen ik probeerde te bellen met het modem, maar kan het mis hebben.

fmrama
En dan worden de 7581 al via marktplaats aangeboden! Je zou er toch voor betaald hebben! 1,50 euro is ie waard. Dan alleen voor het kabeltje.

optimaal
Hier 4uren na de update weer een herstart gehad van de router...

fmrama
@AVM_DE @xs4all.nl @AVM_NL

Ik zet de 7581 weer terug in de kast. Wacht wel op firmware 8.0 of de terugroepactie. Ik denk het laatste.

loekf
Hier al 2.5 uur "up". Ik denk dat ik toch een "instabiliteit" op 2.4 GHz gezien heb zoals ook in de start post gerapporteerd werd. Ik heb hier een Withings Home camera en die begint meteen te piepen als de verbinding weg valt (via IFTTT)

Voor de (vooral) Duitse 7581 schijnt er al een 6.81 te zijn:

Neues im FRITZ!OS 6.81

Internet:
NEU - Anzeige der Internetnutzung durch Gäste im Online-Monitor
NEU - Gesicherte Datenrate für Heimnetzgeräte trotz intensiv genutztem Gastnetz
NEU - Unterstützung von "Zuhause Start" Tarifen der Deutschen Telekom

Smart Home:
NEU - Gruppenschaltung für Heizkörperregler

WLAN:
NEU - Zur Verbesserung der Datenübertragung darf bei einem Dualband-WLAN-Gerät automatisch der Wechsel zwischen 2,4- und 5-GHz-Frequenzband herbeigeführt werden (Band Steering)

Ik heb bandsteering uit staan trouwens. Gewoon aparte SSIDs voor 2.4 en 5 GHz.

Ik snap niet hoe XS4ALL dit modem aan klanten kan uitrollen.

mimisiku
Er bestaat geen Duitse 7581. In Duitsland is er de 7580. De 7581 is exclusief voor de Nederlandse markt...

fmrama

mimisiku schreef:

Er bestaat geen Duitse 7581. In Duitsland is er de 7580. De 7581 is exclusief voor de Nederlandse markt...

Exclusief voor nederlandse markt? Begin dan eerst eens met een nederlands menu.
Het is gewoon een samenraapsel van eerdere versies. Het begon al met de 7369. Ook alleen hier te krijgen. Alleen de nederlandse nummerherkenning werkte niet. XS4all moet maar eens naar een andere modem leverancier overstappen.

mimisiku
Dat deze firmware voor de 7581 een behoorlijke misser is geweest leidt geen twijfel. Ook de oplossing in versie 6.80 moet zich nog bewijzen. Toch wil ik zeker niet stellen dat XS4ALL of welke andere provider dan ook op zoek zou moeten naar een andere modemleverancier.

Probleem bij deze nieuwste pair-bonding capabele modems is dat de kwaliteits(verschillen) tussen de beide aderparen lastig op te vangen zijn. In mijn persoonlijke situatie bleek mijn 2de aderpaar bijna defect. 7581 trainde niet eens in. Modem bleef maar restarten. Na een gerepareerde ISRA geen enkele restart meer! Mocht na deze LABOR firmware en juist vrijgegeven 6.80 firware ook de DECT problemen opgelost zijn, dan heb je toch weer een prima modem..

Dat er een paar taalfouten inzitten vind ik nou niet direct een reden om over te stappen..

fmrama

mimisiku schreef:

Dat deze firmware voor de 7581 een behoorlijke misser is geweest leidt geen twijfel. Ook de oplossing in versie 6.80 moet zich nog bewijzen. Toch wil ik zeker niet stellen dat XS4ALL of welke andere provider dan ook op zoek zou moeten naar een andere modemleverancier.

Probleem bij deze nieuwste pair-bonding capabele modems is dat de kwaliteits(verschillen) tussen de beide aderparen lastig op te vangen zijn. In mijn persoonlijke situatie bleek mijn 2de aderpaar bijna defect. 7581 trainde niet eens in. Modem bleef maar restarten. Na een gerepareerde ISRA geen enkele restart meer! Mocht na deze LABOR firmware en juist vrijgegeven 6.80 firware ook de DECT problemen opgelost zijn, dan heb je toch weer een prima modem..

Dat er een paar taalfouten inzitten vind ik nou niet direct een reden om over te stappen..

Ik heb ook pairbonding. Ik heb de fb 7581 ook aangesloten gehad als client. De 7369 zat op het isra punt en de 7581aan de 7369. Dus niet op het isra en op internet De kabel op de dsl poort was er dus uit. En toch herstarts, terwijl de 7369 netjes verbonden bleef aan het internet. De 7369 doet het nu nog steeds zonder herstarts op pairbonding. Het kan dus wel goed met pairbonding. En dat jij geen herstarts hebt met de 7581 , mag je in je handen wrijven. Daar ben ik blij voor je. Ik vindt het niet kunnen dat xs4 all dit modem nog steeds als top aanprijst en uitlevert.

tubejack
Dat die DSL kabel eruit was ziet die 7581 wellicht als een slechte lijn en gaat rebooten.

Ik heb nog even gestoeid met DECT en de Siemens Giga set en ik krijg het met geen mogelijkheid goed werkend.

Ik heb de 7369 weer als DECT centrale ingericht achter de 7581 en dat gaat prima.

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Weer DNS-problemen? (29 aug.) Storing : 5 29 Aug 2022
Fritz!OS 7 Fritzbox : 529 07 Aug 2021
Glasvezel rechtsreeks op FRITZ!Box 5530 Fritzbox : 9 16 Jul 2021
Fritz telefoon codes Fritzbox : 2 29 Apr 2021
Introductie: FRITZ!Box 5530 Fritzbox : 4 25 Jan 2021
Advertentie