Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door Freedom, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
Gondelier

fmrama schreef:

mimisiku schreef:

Dat deze firmware voor de 7581 een behoorlijke misser is geweest leidt geen twijfel. Ook de oplossing in versie 6.80 moet zich nog bewijzen. Toch wil ik zeker niet stellen dat XS4ALL of welke andere provider dan ook op zoek zou moeten naar een andere modemleverancier.

Probleem bij deze nieuwste pair-bonding capabele modems is dat de kwaliteits(verschillen) tussen de beide aderparen lastig op te vangen zijn. In mijn persoonlijke situatie bleek mijn 2de aderpaar bijna defect. 7581 trainde niet eens in. Modem bleef maar restarten. Na een gerepareerde ISRA geen enkele restart meer! Mocht na deze LABOR firmware en juist vrijgegeven 6.80 firware ook de DECT problemen opgelost zijn, dan heb je toch weer een prima modem..

Dat er een paar taalfouten inzitten vind ik nou niet direct een reden om over te stappen..

Ik heb ook pairbonding. Ik heb de fb 7581 ook aangesloten gehad als client. De 7369 zat op het isra punt en de 7581aan de 7369. Dus niet op het isra en op internet De kabel op de dsl poort was er dus uit. En toch herstarts, terwijl de 7369 netjes verbonden bleef aan het internet. De 7369 doet het nu nog steeds zonder herstarts op pairbonding. Het kan dus wel goed met pairbonding. En dat jij geen herstarts hebt met de 7581 , mag je in je handen wrijven. Daar ben ik blij voor je. Ik vindt het niet kunnen dat xs4 all dit modem nog steeds als top aanprijst en uitlevert.

@AVM_DE @AVM_NL @XS4ALL_NL

Wat ik ook niet begrijp, ondanks dat er grotere problemen zijn dan deze, is dat XS4ALL op hun folders en website op diverse pagina's een 7580 afbeelden. Deze heeft nl een S0 poort. https://www.xs4all.nl/web/file?uuid=e774a6de-c614-4c5c-9cac-aa6c7069fe9a&owner=bbf45bd5-fb76-4bb6-a134-e1a2efca3d2e&contentid=159705
Kijk maar op de foto's Fon1-FON2 en S poort, drie naast elkaar. Ik heb dit ca 6 weken geleden telefonisch en per e-mail aan avm en xs4all doorgegeven. Ze doen er niets mee. De 7581 heeft maar twee telefoon poorten.
Vandaag de firmware 6.80 int. op de 7581 geinstalleerd.
5 x Dect 200 zijn niet te installeren.
3 x Fritz dect's telefoons, 1 is te installeren. Na 2x autom herstart telefoon weer opnieuw " Basis niet gevonden "

loekf
Blijft ook raar dat op een model voor buiten Duitsland er nog twee Duitse telefoonstekkers op zitten, naast de twee RJ11 aansluitingen. Als je een goedkoper model wilt maken, doe het dan goed.

Overigens, m'n 7581 is nu 8 uur stabiel. Heb wel DECT, NAS en mediaserver uit staan.

chrisvdp
Ik heb net dit verzoek tot support bij AVM ingediend:

Produkt: FRITZ!Box 7581
Thema: Packet loss tussen FB7581 en XS4ALL gateway
Detaillierte Beschreibung: Ik heb een pair bonded verbinding van ongeveer 176/55 Mb/s en ik ondervind IP packet loss van ongeveer 3%. Ik gebruik nieuwste firmware 06.80 en heb bij de Line Settings maximale stabiliteit ingesteld. Ik heb dit met PingPlotter gemeten, zie: [url]https://share.pingplotter.com/e2DtMsRXUdr
[/url]
Als ik mijn oude FB7360 modem gebruik op een van beide paren, dan krijg ik op beide lijnen een ongeveer 90/25 Mb/s verbinding en zie ik geheel geen packet loss. Ik hoopte dat met Firmware 06.80 dit probleem verholpen zou zijn, echter dat is niet het geval. Bij het zappen met de XS4ALL TV ontvanger merk je dit probleem want soms moet je 1 of 2 keer extra zappen om de zender op te starten. Met mijn FB7360 zie ik dit probleem geheel niet. Ook als ik de FB7581 op 1 van zijn DSL ingangen aansluit op 1 van beide paren (dus geen pair bonding), dan zie ik vergelijkbare IP packet loss. Het is mij dus duidelijk dat er iets mis is met de FB7581 wat leidt tot een voor XS4ALL onacceptabele IP connectie kwaliteit. Ik hoop dat jullie dit probleem snel kunnen oplossen.
U ontvangt binnenkort een antwoord van ons
Met vriendelijke groeten uit Berlijn
Uw AVM-Support-Team

tubejack
Als zelfs een optimist zoals ik, er hoofdpijn van krijgt....Helpless
Gewijzigd door tubejack op 20 February 2017, 08:23

loekf
@chrisvdp: ik zie geen packet loss, maar het helpt natuurlijk ook niet dat de DSL stats voor een groot deel nul komma nul zijn. Mijn DSL verbinding is up sinds gistermiddag en lijkt stabiel. Ik gebruik geen wire bonding en heb maar een RJ11 van de Y connector in m'n ISRA zitten. Zou niet weten of er uberhaupt koper naar die 2e RJ11 in m'n ISRA loopt.

Ik heb wel een klacht naar XS4ALL gestuurd (geen idee of het helpt) met de suggestie dat het idioot is dat ze dit modem op dit moment uitsturen en zelfs naar nieuw klanten. Of nieuwe klanten moeten het ding door een monteur laten installeren. Out of the box, met de wizard die in de 6.54 firmware zit, ik zou het niet doen als bedrijf dat pretendeert "First Class Internet" te verkopen.

Wat mij wel opvalt is dat het lijkt of bij de aanmelding van nieuwe clients (apparaten) op WIFI, de WIFI op 2.4 GHz even wegvalt. Ik maak contact met m'n Windows 10 laptop en hopla WIFI even weg. Gisteren was dat ook volgens mij, toen ik een ander apparaat aanmeldde.

Ik heb ook een klacht richting AVM gestuurd, zal waarschijnlijk in een zwart gat landen.. of ik moet er echt tijd in gaan stoppen.

loekf
Daar is ie dan, de eerste restart.

tubejack

loekf schreef:

Die had ik ook vanmiddag. Niet echt betrouwbaar deze 7581. Ik heb de 7369 weer teruggezet.

loekf

tubejack schreef:

loekf schreef:

Die had ik ook vanmiddag. Niet echt betrouwbaar deze 7581. Ik heb de 7369 weer teruggezet.

XS4ALL heeft echt een groot probleem met dit modem. Ik kan me voorstellen dat AVM ze een soort "worst" heeft voorgehouden met de 6.80 release, maar volgens mij zit die nog vol bugs. Een VDSL modem hoort gewoon 24/7 up te zijn, tenzij de DSL verbinding weg valt.

tubejack
@AVM_DE @AVM_NL @XS4ALL_NL

XS4ALL heeft echt een groot probleem met dit modem. Ik kan me voorstellen dat AVM ze een soort "worst" heeft voorgehouden met de 6.80 release, maar volgens mij zit die nog vol bugs. Een VDSL modem hoort gewoon 24/7 up te zijn, tenzij de DSL verbinding weg valt.

Nou, ik laat me echt niet gauw uit het veld slaan door iets. Klagen doe ik bijna nooit. Dit is gewoon een maandagochtend product. Vind het echt heel jammer, want t.o.v. de 7963 zijn er ook positieve zaken. Maar als de VDSL2 lijn al niet stabiel is, houdt voor mij alles op.

Wat XS4ALL nu moet? Dat weet ik natuurlijk niet. Die terugroep actie die iemand hier opperde vind ik zo gek nog niet. Laat AVM de software van de 7963 nog iets verder verbeteren en XS4ALL die versie uitleveren. Pair bonding wordt in Duitsland niet gebruikt. Dus wellicht kan AVM een nieuwe batch 7963 modems maken exclusief voor Nederland en XS4ALL. Net als nu het geval is?.

Gebruikers zonder pair bonding een 7490. Mocht er toch nog oplossingen komen voor de 7851 dan help ik natuurlijk mee om te testen. Oja AVM en XS4ALL denk is na in welke situaties pair bonding wordt aangeboden. M.i. op die plekken verder van de centrale. Dat zijn m.i. niet altijd de beste lijnen met ruis, demping en andere verstoringen. Het zou mooi zijn als het profiel vastgezet kan worden op b.v. 8A desnoods alleen op afstand door XS4ALL.

Vriendelijke groet,

Jack

GeerS
Ik heb tot nu toe nog steeds geen restarts gehad. Ik heb de 7581 met daaraan de 7369 voor de DECT toestellen. Ik heb sinds 2 dagen nu de nieuwe firmware 6.80 en daarna geen restarts. Ook daarvoor met firmware 6.54 sinds 19 januari had ik daarvan geen last.
Wat me wel is opgevallen is dat sinds de nieuwe firmware de genoemde downloadsnelheid lager is geworden, nu ongeveer 129Mbits. Met de firmware 6.54 was dit ongeveer 179 Mbits. Omdat mijn contract bij XS4ALL op max 100 Mbits staat maakt het in praktische zin voor mij niets uit. De upload snelheid (ongeveer 50Mbits) lijkt vrijwel gelijk gebleven. Ik heb de de settings steeds op Max Performance staan.
VDSL Pairbonding

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Weer DNS-problemen? (29 aug.) Storing : 5 29 Aug 2022
Fritz!OS 7 Fritzbox : 529 07 Aug 2021
Glasvezel rechtsreeks op FRITZ!Box 5530 Fritzbox : 9 16 Jul 2021
Fritz telefoon codes Fritzbox : 2 29 Apr 2021
Introductie: FRITZ!Box 5530 Fritzbox : 4 25 Jan 2021
Advertentie