Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door Freedom, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
HWteE

Quote

Gondelier schreef:

Dect 200ers een firmware update automatisch ontvangen. Nu heb ik firmwareversie op de 200ers 03.83. Ik kwam er achter doordat ik in smarthome de uitbreiding voor schakelen bij klappen/geluiden kan instellen.

Kan iemand dit bevestigen ??


Klopt. Uh, Klappt! Heb ik hier ook zien gebeuren. Overigens blijkt dat schakelen met klappen niet heel voorspelbaar, maar dat kan aan mij gelegen hebben.
FRITZ!Box 7490 (07.12-70401) Mesh-master / FRITZ!Box 7581 (07.12-70997), 2x FRITZ!WLAN 1750E (07.12-70775) Mesh-repeaters
 
gait
@AVM_DE @AVM_NL

::

@XS4All weigert op dit forum te komen.
Ze zeiden doodleuk: dat forum is niet van ons, stuur ons de berichten maar door. Tot zover de betrokkenheid bij de klant die ze met problemen opzadelen: beneden 0.

Terwijl dit inderdaad een openbaar forum is.

Ah, dat is het: ze willen niks in het openbaar doen. Reputatiemanagement. Watte? Reputatie? First Class?

Class action: dat is wat we willen. Maar ze laten je gewoon aan je lot over. Ze komen geen milimeter in geweging.

'We werken keihard aan een oplossing' en dan brengen ze een fw update uit die volledig los van de gepretendeerde inspanning staat.
 
HWteE

Quote

kblokland schreef:
Ik schat dat er meer dan 250 gebruikers met problemen moeten zijn. Wordt het niet eens tijd voor een gezamenlijke actie? XS en AVM behandelen de klachten individueel. Dat is soms wel praktisch maar in deze situatie met veel wisselende klachten, maar steeds betrekking hebbend op hetzelfde soort systeem, zou een meer gezamenlijke afhandeling eerder tot de kern van het probleem leiden.



@kblokland: Laten we nu a.u.b. niet gaan doemdenken en doen alsof er in de achterliggende 2 maanden helemaal niets is gebeurd. Dat dit forum slechts het topje van een ijsberg laat zien zal zeker zo zijn. 2 maanden geleden zou een individuele omruil actie (7581 voor een werkend alternatief) veel ellende hebben opgelost. Wellicht zou dat gunstig voor de reputatie van XS4ALL zijn geweest, maar beslist ten nadele van die van AVM en hun 7581. Door ons te laten spartelen heeft AVM een test afdeling kunnen uitsparen en een duidelijk hogere flow aan klachten en feedback mogen ontvangen met een 'verbeterde firmware als uiteindelijk resultaat. Natuurlijk bevat deze firmware versie nog oude en wellicht ook nieuwe fouten. Maar laten we nu a.u.b. wel vaststellen dat de meest blokkerende problemen wel degelijk zijn aangepakt.

Quote

loekf schreef:
Heb jij een goeie ingang naar XS4ALL ? Ik heb gisteren de helpdesk geprobeerd, maar die komen niet verder dan "firmware uitvoerig getest", "heeft u een factory reset gedaan" (= standaard flow). Ben wel aan het DMmen met @AVM_DE ,maar niet zeker of dat gaat helpen.

XS4ALL komt op mij over als een tuinman die met z'n handen in z'n zij staat en alleen kan harken terwijl de buurman tuin afval en stront over de schutting gooit.


@loekf: De hierboven gemelde ervaringen zijn herkenbaar en de beeldspraak treffend.

Ik herken AVM de buurman en XS4ALL de tuinman, maar je vergeet ons, die 250 mestkevers die middels urenlang ballen draaien en rollen (factory resetten en alles opnieuw instellen) het tuintje schoon mogen blijven vegen.
Gewijzigd door HWteE op 21 February 2017, 10:03
FRITZ!Box 7490 (07.12-70401) Mesh-master / FRITZ!Box 7581 (07.12-70997), 2x FRITZ!WLAN 1750E (07.12-70775) Mesh-repeaters
 
loekf
Mijn broek zakte (een beetje af) toen ik dit zag:

https://twitter.com/SecureRuben/status/833647771878043649

Iemand had een klacht gestuurd over de 7581 (restarts etc). Stuurt XS4ALL doodleuk een nieuwe 7581. Denk niet dat het iets oplost, tenzij hij een maandag-morgen exemplaar had. Als ik z'n tweets goed gelezen heb, had ie last van de "normale" zaken:

https://twitter.com/SecureRuben/status/833300982129885185

Restarts.. restarts etc.

Wat is dit voor symptoom bestrijding van @XS4ALL ?
 
HWteE

Quote

loekf schreef:

Mijn broek zakte (een beetje af) toen ik dit zag:

https://twitter.com/SecureRuben/statu...1878043649

Iemand had een klacht gestuurd over de 7581 (restarts etc). Stuurt XS4ALL doodleuk een nieuwe 7581. Denk niet dat het iets oplost, tenzij hij een maandag-morgen exemplaar had. Als ik z'n tweets goed gelezen heb, had ie last van de "normale" zaken:

[url]https://twitter.com/SecureRuben/status/833300982129885185

[/url]Restarts.. restarts etc.

Wat is dit voor symptoom bestrijding van @XS4ALL ?
'

Haha. Een ouderwetse tuinman draagt meestal bretels. En een helpdesk medewerker wordt afgerekend op het aantal calls dat hij sluit. Logisch dus. Als klanten sputteren bij de 'oplossing' factory reset, dan stuur je toch een doos die al af fabriek een reset heeft ondergaan. Het mag kennelijk wat kosten, maar die call kan dan wel worden gesloten.

En nee, ik wordt niet betaald door XS4ALL (of AVM). Het tegendeel is steeds meer tot mijn spijt het geval.

Gegeven de kwaliteit van de fritz!box firmware in het algemeen is een factory reset een redelijk succesvolle ghostbuster. Ik praat het beslist niet goed, maar onderstreep alleen mijn eigen ervaringen.

Dus voor iedereen die nog steeds problemen heeft met de 7581 en 06.80. Doe nu toch maar die aanbevolen factory reset. Het zou zomaar kunnen helpen. Zo niet, dan doet XS4ALL het voor je met de hierboven weergegeven methode. En dat wordt vroeg of laat dan toch weer aan ons doorberekend.
Gewijzigd door HWteE op 21 February 2017, 10:31
FRITZ!Box 7490 (07.12-70401) Mesh-master / FRITZ!Box 7581 (07.12-70997), 2x FRITZ!WLAN 1750E (07.12-70775) Mesh-repeaters
 
loekf
Hij had blijkbaar issues met 5 GHz. Ik zie nu in een andere tweet dat ie op 5 GHz 500 Mbps up and 500 Mbps down haalt. Zeker een zakelijke glasvezel klant. Ik haal zelfs op 2.4 GHz nooit meer dan 50 Mbps down/30 up, met een iPad of iPhone.

Andere kant, slecht teken als het idd aan het modem lag.
 
mimisiku
Een factory reset doet niet anders dan alle instellingen resetten op 'af fabriek' waarden. Settings worden gewist en de 'maiden run' vlag wordt gezet zodat de Setup Wizard wordt gestart.

Voordeel is dat de WiFi scan opnieuw wordt uitgevoerd en zo een schoon kanaal wordt gezocht voor zowel de 2.4 als 5Ghz band. Als de nieuwe firmware een betere DFS instelling kent ZOU dat dus de WiFi narigheid kunnen oplossen. Hetzelfde geldt dan natuurlijk voor DECT.

Uiteraard lost een factory reset géén firmware bugs op, deze veranderd immers niet! Dus dat is een broodje aap verhaal.

Na het upgraden van een oude firmware naar een nieuwe wordt automatisch een factory reset gedaan dus dat hoeft dan niet nog eens want dat heeft geen enkele zin..
 
loekf
Ik wordt zelf altijd niet goed van onwetende helpdesk medewerkers die een standaard flow moeten doorlopen. Zo had ik eens een klapperende verbinding en wilde ik een DSLAM reset van KPN. Na tig modem resets eindelijk een escalatie naar KPN die "iets" in de wijk kast vond en een DSLAM reset doorvoerde.

Quote

mimisiku schreef:
Na het upgraden van een oude firmware naar een nieuwe wordt automatisch een factory reset gedaan dus dat hoeft dan niet nog eens want dat heeft geen enkele zin..


Da's toch niet 100% correct ? Je oude settings blijven behouden. Kan me voorstellen dat het user settings zijn en dat andere (verborgen) settings onder de motorkap zeg maar, die invloed hebben op performance wel anders worden .. dan wel op hun nieuwe defaults gezet worden.

Dan idd zou een factory reset van user settings noppes invloed moeten hebben op de stabiliteit.
 
mimisiku
Een factory reset wist alle info. Dit in tegenstelling van een restart.. Zodra de Setup Wizard start is ale info qua settings weg.. Hier inmiddels noodgedwongen een aantal maal gedaan en je moet alles opnieuw invullen..
 
loekf
Nieuw issue. Kom thuis, geen internet via WLAN. Fixed werkt wel. Wel een restart geweest dus, na 48 uur.

Ik doe een factory restore en zowaar wel DSL, geen internet.

Naar mijn weten is er geen storing....

Nog een keer een factory restore en ja hoor daar is internet weer

Wat een waardeloos ding. Zo even helpdesk afzeiken.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Weer DNS-problemen? (29 aug.) Storing : 5 29 Aug 2022
Fritz!OS 7 Fritzbox : 529 07 Aug 2021
Glasvezel rechtsreeks op FRITZ!Box 5530 Fritzbox : 9 16 Jul 2021
Fritz telefoon codes Fritzbox : 2 29 Apr 2021
Introductie: FRITZ!Box 5530 Fritzbox : 4 25 Jan 2021
Advertentie