Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door Freedom, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
mimisiku
Ik word zo langzaam gesterkt dat de inkomende DSL kwaliteit dit modem ernstig parten speelt.

Na mijn vernieuwde ISRA 2b en KPN lijnmeting sinds 6 januari !! geen restart of issue meer gehad. De DECT issues waren pas met beta 6.69 en recent de 6.80 verholpen.

Modem is nu al 4 dagen bezig om alle films uit de Dreambox over te zetten naar STACK. Meteen een mooie duurtest.

Via DECT een flink gesprek naar New Zealand en datging ook prima..

fmrama
Ik heb sinds medio 2016 een nieuw isra punt. Lijnen doorgemeten door kpn. En guidion monteuur. Geen ruis en prima signaal. En geschikt gemaakt voor bonding. Eind 2016 overgezet op bonding met modem 7369. Deze heeft 5 weken online geweest. Daarna op dezelfde lijnen de 7581. Met de bekende herstarts en ce en crc fouten. Nu sinds 7 dagen weer de 7369 erop. Geen enkele indicatie op slechte lijn. Geen ce en crc fouten , geen wisselingen in snr s , latency, troughputs etc.
Ik zou dus niet zeggen dat de kwaliteit van de lijn het modem parte speelt, maar dat het modem niet geschikt is , of erg overgevoelig is voor sommige nederlandse kpn lijnen. KPN kan toch niet vanwege een modem alle koperlijnen afschrijven. De oorzaak ligt m.i. bij het modem en niet bij de kpn lijn. Maar ik begrijp in jouw geval de conclusie wel.
Gewijzigd door fmrama op 21 February 2017, 20:31

loekf
XS4ALL aan de lijn gehad. Mijn interpretatie is dat ze de problemen kennen, blijf vooral insturen, en ja ze weten dat met 6.80 het lek niet boven is. Wachten is op AVM met de volgende release.

Nieuwe klanten met een 7581 die blijft restarten is natuurlijk niet bevorderlijk voor je reputatie.

AVM is ook een stel..... je stuurt feedback op, ze openen een ticket en sluiten die weer. Ik moet ze nog antwoorden op twitter, na wat geDM heen en weer.

Ik verbaasde me vanavond over het feit dat het modem na een spontane restart in een gekke toestand kan komen, iets als WLAN up, maar geen internet access.

Nog vreemder dat meerdere factory resets, verschilldende resultaten geven. Of er iets geks met de netwerk laag die niet goed gestart wordt na een reboot/reset. Na de eerste factory reset was er wel DSL , maar geen internet.

hansiedown
Ben zojuist gebeld door XS4all. Heel net contact.
De volgende afspraken gemaakt:
1. Hij wordt mijn vast contact persoon voor mijn problemen met de 7581.
2. XS4all (hij) verzorgt de verdere communicatie met AVM aangaande de problemen.
3. Ik ontvang een 'kapstok' incident nummer waarop ik al mijn incidenten kan melden (hoef ik niet steeds nieuwe incidenten aan te maken).
4. ik dien een factory reset uit te voeren en te controleren of mijn problemen nog aanwezig zijn.

Verder had ik de indruk dat deze medewerker op het moment van telefoneren ook ingelogt was op een 7581;
Medewerker: Zit net te kijken in scherm.... ik zie je probleem niet, kun je dit nogmaals even controleren.
Ik: Als je naar scherm ... gaat en op die functie klikt, Medewerker: je bedoelt die optie, dan zie ik .....

Inmiddels een factory reset uitgevoerd en tegen mijn persoonlijke verwachting in, zie ik nu een ander gedrag van de Fritzbox. Wil niet zeggen dat alle problemen/bugs zijn opgelost.

Door deze persoonlijke en inhoudelijke aandacht ben ik blij om XS4all als leverancier te hebben en ga ik ervan uit dat de problemen van de 7581 opgelost gaan worden.

gait
@xs4all @avm_de @avm_nl

Eindelijk de speciale aandacht waar we al twee maanden op wachten.
Dat is nog steeds geen First Class hoor!

loekf

gait schreef:

@xs4all @avm_de @avm_nl

Eindelijk de speciale aandacht waar we al twee maanden op wachten.
Dat is nog steeds geen First Class hoor!

Indruk had ik gisteravond ook al, dat ze echt goed weten wat er speelt rond de 7581.

Dat van die factory resets herken ik. Zou bijna een recovery (restore doen) als die intiele 6.54 FW nog steeds sporen na laat na een update naar 6.80.

mimisiku
Daarom ook niet updaten maar volledig nieuw flashen. Had eerst de experimental versie 6.69 erop. Daarna de recovery firmware erop. Pas daarna via USB de nieuwste 6.80 erop.

Knoorwagen
@xs4all @avm_de @avm_nl

Zojuist FB-7581 weer in gebruik genomen.

1. Factory reset
2. Firmware update naar 6.80
3. Configuratie aan dsl-lijn
4. Mijn netwerk draait weer
5. Repeater 310 factory reset
6. Repeater via WPS aan FB-7581 gekoppeld
7. Fritz!Fon M2 factory reset
8. Met DECT-knop aan FB-7581 gekoppeld
9. Tweede M2 hetzelfde
10. In FB-interface zag ik bij HomeNetwork dat voor de M2s een firmware-update beschikbaar was (van 3.63 naar 3.88)
11. FW-updates voor M2s gedaan: op display van de telefoon verscheen "Search for base".... maar deze keer werd de base gevonden!

Tot nu toe geen problemen. FB-7581 is "connected since 23.02.2017, 12:29 o'clock"
Fingers crossed.
Ik meld me over een week weer voor een laatste, opgelucht bericht over deze kwestie. Of eerder, als er wel problemen komen.
--
Groet, Kees

loekf
Ik heb nog een issue met een Withings Home die aan 2.4 GHz hangt via een 1750E repeater. Zou kunnen komen door dubbel uitgifte IP adressen van de router (1781) en de AP (WLAN bridged).

Schijnt een beta firmware voor de 1750E te zijn die e.a. kan oplossen.

Tot nu toe ging de Withings onderuit als WLAN wegviel door een restartende 7581. Nu zie ik de Withings omvallen terwijl de 7581 nog aanwezig is en alles werkt. De Withings Home krijgt ook pas netwerk toegang terug na een power cycle.

fmrama
Ik heb de fb 7581 maar weer eens aangesloten als client op de 7369. Ik heb nog geen puf om het totaal te herinrichten. Ik heb nu dus een 5ghz ap en de fb 7581 op 2,4 ghz. Votige week ging de fb met beta nog onderuit als client.
Er zit echter wel een bug in het stappenplan. Ik gebruikte de volgende handleiding. https://nl.avm.de/service/fritzbox/fr...werkkabel/
Bij het inrichten van de fb 7581 als client, punt 2, komt na de " apply" een foutmelding. Er moet een username ingevuld worden. Het scherm waarop je dit moet doen is niet zichtbaar. Je moet dan weer een andere bullit aanklikken , aangeven dat er geen user nodig is, en dan weer de juiste bullit klikken. Het doet me vermoeden dat het geheel toch lijkt op spagetti software. Je trekt links van het bord en je weet van te voren niet waar het gaat bewegen.
Ik wacht weer af hoe de 7581 zich houd.
Gewijzigd door fmrama op 23 February 2017, 18:12

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Weer DNS-problemen? (29 aug.) Storing : 5 29 Aug 2022
Fritz!OS 7 Fritzbox : 529 07 Aug 2021
Glasvezel rechtsreeks op FRITZ!Box 5530 Fritzbox : 9 16 Jul 2021
Fritz telefoon codes Fritzbox : 2 29 Apr 2021
Introductie: FRITZ!Box 5530 Fritzbox : 4 25 Jan 2021
Advertentie