Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door Freedom, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
wil

loekf schreef:

wil schreef:

Tot nu toe blijft de VDSL verbinding goed werken. Maar de 5 GHZ wifi blijft regelmatig uitvallen. Bij aanmelden nieuw device valt 5 GHZ altijd uit. Maar als iemand het gast login wil gebruiken dat op 2,4 Ghz zit valt 5 GHz ook uit. Duurt dan een minuut of 5 voordat 5 Ghz weer werkt. Ook de repeater 1750E verliest vaak de verbinding. Dan helpt een herstart van de repeater. Deze problemen had ik niet op de 7490.
Mijn zoon is het huis uit en heeft op zijn adres ook xs4all als provider en de 7581 gekregen. Ook hij heeft dezelfde problemen met de 5 Ghz wifi.

Je kunt proberen de beta firmware voor de repeater te installeren. Sinds die beta zie ik de 1750E niet meer restarten/crashen als het modem restart.

Ik vind trouwens ook dat het verbinden met WIFI lang duurt, in ieder geval langer dan bv. m'n oude 7490. Als je bv. een iPhone or iPad opnieuw opstart duurt het minuten voordat WIFI werkt.

Waar vind ik de beta firmware voor de 1750E? Ik zie alleen de firmware 6.51 die er al op staat

tubejack
Met dank aan Loekf

https://service.avm.de/downloads/beta/

Bij de laatste staat de Bèta
fritz.wlan_repeater_1750E_6.51-35908.zip

wil
Beta firmware staat nu in de 1750E en ogenblikkelijk gaat de wifi 5 GHz weer uit op de 7581. Dat wordt weer 5 minuten wachten tot het weer werkt.

tubejack

wil schreef:

Beta firmware staat nu in de 1750E en ogenblikkelijk gaat de wifi 5 GHz weer uit op de 7581. Dat wordt weer 5 minuten wachten tot het weer werkt.

Heb je alles hetzelfde SSID gegeven?

tubejack
De laatste 2 Siemens 16 jaar oude DECT toestellen ook vervangen door Fritz Fon C5 en daarmee ben ik over naar de Fritz! 7581

loekf
Ik zie hier op het werk m'n Withings home weer eens disconnecten van het net (via IFTTT). Kan teken zijn dat het modem aan het restarten is, andere kan m'n WEMO switches zijn gewoon benaderbaar. Vaag. De 1750E hangt net op de gang buiten de woonkamer en sinds de beta firmware voor de 1750E blijft de deze repeater gewoon een WIFI netwerk geven als de router even wegvalt.

Denk dat het de flaky WIFI ontvangst van deze Withings weer eens is. Irritante is dat ie niet reconnect als ie WIFI ziet wegvallen.
FRITZ!Box 7590 (7.12 - 221.9 Mbps/33 Mbps - Vplus) | 3 x FRITZ!WLAN 1750E (7.12) | XS4ALL Internet Plus + Bellen Basis

wil
nee aparte ssid. Anders zie ik niet of ik op 2,4 of 5 zit. Ik heb het idee, als ik dezelfde naam geef, ik steeds op 2,4 wifi gezet wordt.

tubejack

wil schreef:

nee aparte ssid. Anders zie ik niet of ik op 2,4 of 5 zit. Ik heb het idee, als ik dezelfde naam geef, ik steeds op 2,4 wifi gezet wordt.

Dat had ik eerst ook, nu niet meer. Hetzelfde SSID door het hele huis. Op mijn iMac of Linux laptop kan ik makkelijk zien of ik via 2,4 of 5Ghz verbonden ben.

Het VPN had ik net ook aan de praat. Kan alleen niet buiten het locale subnet = niet erg voor mijn toepassing.
Zit nog een beetje te rommelen met Myfritz. Werkt ook inmiddels.

Nog even en de Fritz 7693 kan retour XS4ALL

Hij kan retour Cheer Het heeft "even" geduurd. Af en toe werd ik er gek vanShock Iedereen bedankt Thumbs Up
Gewijzigd door tubejack op 14 March 2017, 19:27

loekf
@xs4all @avmnl Van 6 a 7 dagen stabiel naar een restart per paar uur per dag. Schiet mij naar lek, maar is mijn 7581 nu al gaar aan het worden ? Je kunt ook niets zien in de logs, want die worden gecleared na iedere restart.

Vervangend exemplaar ?
FRITZ!Box 7590 (7.12 - 221.9 Mbps/33 Mbps - Vplus) | 3 x FRITZ!WLAN 1750E (7.12) | XS4ALL Internet Plus + Bellen Basis

tubejack
Op de Internet -> DSL information kun je zien hoe je VDSL verbinding het doet.

Receive Direction Send Direction
Max. DSLAM throughput kbit/s 0 0 0 0
Min. DSLAM throughput kbit/s 0 0 0 0
Attainable throughput kbit/s 26604 27168 3001 3431
Current throughput kbit/s 23383 23818 2852 3256
Seamless rate adaptation off off off off

Latency 16 ms 16 ms 8 ms 8 ms
Impulse Noise Protection (INP) 4 4 2 2
G.INP off off

Signal-to-noise ratio dB 6 6 6 6
Bitswap on on on on
Line attenuation dB 30 30 36 36

Profile 8b
G.Vector off off

Carrier record B43 B43 B43 B43

6dB signaalruis is ongeveer het minimum

Seconds With Not Remediable Errors (CRC)
Errors (ES) Many
Errors (SES) per
Minute Last
15 Minutes
FRITZ!Box 4 0 0 0
Central exchange 0 0 0 0

Verder kun je hier zien hoeveel fouten er op de lijn zijn en wat die fouten betekenen.
Bij ons de afgelopen 22uur zeer weinig. Slechts 4 seconden met een error

Als die waardes heel slecht zijn zit daar wellicht het probleem. Wat staat er?

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Weer DNS-problemen? (29 aug.) Storing : 5 29 Aug 2022
Fritz!OS 7 Fritzbox : 529 07 Aug 2021
Glasvezel rechtsreeks op FRITZ!Box 5530 Fritzbox : 9 16 Jul 2021
Fritz telefoon codes Fritzbox : 2 29 Apr 2021
Introductie: FRITZ!Box 5530 Fritzbox : 4 25 Jan 2021
Advertentie