Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door Freedom, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
loekf
Dank voor je meedenken, maar denk niet dat het de lijn is. In het verleden (2 jaar terug) heb ik wel eens last gehad van een klapperende lijn, maar dat zie je in de connection log. Je ziet iedere keer een PPoE verbinding die opnieuw opgebouwd wordt en DSL intrainen. Het modem zelf blijft draaien.

Ik zie nu iedere keer als de verbinding wegvalt, schone logging (dus geen historie) en intrainen tot de max (112 Mbps down, 33 up), PPoE verbinding opgebouwd, de bekende DNS error(s) en alles werkt. Volgens mij werden bij de oude(re) modems en/of firmware de log files niet gecleared na opnieuiw opstarten.

Dit gedrag ken ik ook van de oude firmware (6.54) en de eerste week voordat ik een aantal factory resets had uitgevoerd.

Ik denk toch dat er weer iets corrupts is geraakt, waardoor de instabiliteiten weer toenemen, maar het is lastig om er een vinger achter te krijgen.

Het is alleen vaag dat m'n Withings Home (camera) niet met WIFI reconnect nadat het modem opnieuw is opgestart en internet weer werkt. Ik krijg via IFTTT mailtjes als die camera wegvalt (streamed continue naar de cloud) dus kan goed zien wanneer het modem restart, maar als er daarna weer een restart gebeurt tja..

En volgens de sales/marketing directeur van XS4ALL is er werkelijks NIETS mis met dit modem.
FRITZ!Box 7590 (7.12 - 221.9 Mbps/33 Mbps - Vplus) | 3 x FRITZ!WLAN 1750E (7.12) | XS4ALL Internet Plus + Bellen Basis
 
tubejack

Quote

loekf schreef:
En volgens de sales/marketing directeur van XS4ALL is er werkelijks NIETS mis met dit modem.


Nou Loekf, als ik zelf geen bonding had, dan had ik allang een nieuwe Fritz! 7490 gekocht en de rekening naar XS4ALL gestuurd.
 
loekf

Quote

tubejack schreef:

Quote

loekf schreef:
En volgens de sales/marketing directeur van XS4ALL is er werkelijks NIETS mis met dit modem.


Nou Loekf, als ik zelf geen bonding had, dan had ik allang een nieuwe Fritz! 7490 gekocht en de rekening naar XS4ALL gestuurd.


No worries, ik heb er nog eentje liggen thuis, maar XS4ALL moet gewoon een degelijk product leveren. Die 7490 firmware zit trouwens ook vol fouten (de 6.80 versie) zoals het verkeerd rapporteren van de ingetrainde snelheid.
FRITZ!Box 7590 (7.12 - 221.9 Mbps/33 Mbps - Vplus) | 3 x FRITZ!WLAN 1750E (7.12) | XS4ALL Internet Plus + Bellen Basis
 
tubejack

Quote

loekf schreef:
No worries, ik heb er nog eentje liggen thuis, maar XS4ALL moet gewoon een degelijk product leveren. Die 7490 firmware zit trouwens ook vol fouten (de 6.80 versie) zoals het verkeerd rapporteren van de ingetrainde snelheid.


Je kunt het ook anders aanpakken, hangt van de situatie en persoon af. Doe die Salesmanager een voorstel, met een oplossing. Dat werkt werkt vaak
beter dan verhitte discussies waarbij beide partijen de hakken in het zand zetten. Helpt dat niet, dan kun je altijd nog naar een onafhankelijke klachten commissie (staat op de website van XS4ALL)

P.s. vergeet ik nog rapporten en cijfertjes van het modem zijn mooi. Maar voor de meeste gebruikers niet interessant. Waar het uiteindelijk om gaat dat het modem/router stabiel werkt en dat je gewoon kunt bellen, internetten en TV kunt kijken.
Gewijzigd door tubejack op 15 March 2017, 08:41
 
loekf

Quote

tubejack schreef:

Quote

loekf schreef:
No worries, ik heb er nog eentje liggen thuis, maar XS4ALL moet gewoon een degelijk product leveren. Die 7490 firmware zit trouwens ook vol fouten (de 6.80 versie) zoals het verkeerd rapporteren van de ingetrainde snelheid.


Je kunt het ook anders aanpakken, hangt van de situatie en persoon af. Doe die Salesmanager een voorstel, met een oplossing. Dat werkt werkt vaak
beter dan verhitte discussies waarbij beide partijen de hakken in het zand zetten. Helpt dat niet, dan kun je altijd nog naar een onafhankelijke klachten commissie (staat op de website van XS4ALL)


Uit de mail kreeg ik niet de indruk van XS4ALL open staat voor een dialoog met hun klanten, omdat ze ook bang zijn voor imago schade of dat het nieuwe klanten afschrikt. Maar ik zal nog eens een poging doen.

Ik krijg nu een nieuwe 7581 opgestuurd omdat de huidige zwaar in de stress geschoten is deze week (restarts). Een 7369 zie ik niet zitten omdat je die niet dual-band is.

Nog wat hints & tips van de helpdesk:

- Als je een 7581 nieuw krijgt installeer hem niet meteen volledig
- Sluit hem aan en download de 6.80 firmware van de AVM ftp site
- Update handmatig
- Restart + factory reset
- Installeer dan pas via de wizard
FRITZ!Box 7590 (7.12 - 221.9 Mbps/33 Mbps - Vplus) | 3 x FRITZ!WLAN 1750E (7.12) | XS4ALL Internet Plus + Bellen Basis
 
tubejack

Quote

loekf schreef:

Uit de mail kreeg ik niet de indruk van XS4ALL open staat voor een dialoog met hun klanten, omdat ze ook bang zijn voor imago schade of dat het nieuwe klanten afschrikt. Maar ik zal nog eens een poging doen.

Ik krijg nu een nieuwe 7581 opgestuurd omdat de huidige zwaar in de stress geschoten is deze week (restarts). Een 7369 zie ik niet zitten omdat je die niet dual-band is.


De meeste mensen/bedrijven zijn voor rede vatbaar, op het moment dat je het probleem duidelijk voorlegt en vraagt: "wat hun dan een redelijke oplossing vinden" Laat ze maar: "meedenken". Van WiFi verwacht ik niet veel. Veel te druk hier, op alle WiFi kanalen met al die flats om ons heen.
Fijn dat je zo snel een nieuwe 7581 krijgt, bij mij deed de helpdesk ook niet moeilijk en stuurde in no-time een nieuwe.
Daarom durf ik ook rustig de 7369 retour te sturen.
 
tubejack
Alles werkt nu redelijk, tot heel goed. Vanochtend de laatste telefoons binnen gekregen.

FRITZ!Box 7581
FRITZ!OS 06.80, FRITZ!OS is up to date

FRITZ!Box login
Password protected

LAN
WANLAN 1LAN 2LAN 3LAN 4
WAN, LAN 1, LAN 2, LAN 3, LAN 4 in Power Mode

Wireless LAN
2.4-GHz frequency band
Radio network name: tubejack
No wireless LAN device connected, secured

5-GHz frequency band
Radio network name: tubejack
No wireless LAN device connected, secured

DECT
with, 4 cordless telephones registered

USB Devices
no device connected

Internet Connection
IPv4: connected since 14.03.2017, 09:30, XS4ALL, IPv4 address:
IPv6: connected since 14.03.2017, 09:30, XS4ALL, IPv6 address:

MyFRITZ!
MyFRITZ is active for this FRITZ!Box.
e-mail address:

Telephone numbers
1 Telephone numbers enabled:

Home Network
20 devices in the home network, 5 of them online

Wireless environment
2.4-GHz frequency band
no wireless networks active on the same channel
No wireless networks with the same name

5-GHz frequency band
no wireless networks active on the same channel
No wireless networks with the same name
Send As Push Mail
 
tubejack

Quote

loekf schreef:

Nog wat hints & tips van de helpdesk:

- Als je een 7581 nieuw krijgt installeer hem niet meteen volledig
- Sluit hem aan en download de 6.80 firmware van de AVM ftp site
- Update handmatig
- Restart + factory reset
- Installeer dan pas via de wizard


Het lijkt me beter als XS4ALL deze 7581 nieuw uitlevert met de 6.80 firmware.
Veel mensen zijn niet zo technisch en vertrouwen erop dat XS4ALL stabiel internet levert met degelijke apparatuur.
Daarom zijn ze daar ook klant.
 
loekf

Quote

tubejack schreef:

Quote

loekf schreef:

Nog wat hints & tips van de helpdesk:

- Als je een 7581 nieuw krijgt installeer hem niet meteen volledig
- Sluit hem aan en download de 6.80 firmware van de AVM ftp site
- Update handmatig
- Restart + factory reset
- Installeer dan pas via de wizard


Het lijkt me beter als XS4ALL deze 7581 nieuw uitlevert met de 6.80 firmware.
Veel mensen zijn niet zo technisch en vertrouwen erop dat XS4ALL stabiel internet levert met degelijke apparatuur.
Daarom zijn ze daar ook klant.


Volgens mij heeft XS4ALL de modems weer uitbesteed aan een externe partij, die ws nog met een magazijn vol 7581s met oude firmware zitten. Maar geef je gelijk het is niet handig dat ze die dingen nog steeds met de oude firmware uitleveren.

Ik zit er nu zelfs aan te denken om eens een recovery met de 6.80 uit te proberen, zoals iemand hier ook al schreef. Er ziet iets niet lekker in die firmware, vooral de 6.54 was een drama en kan best zijn dat die meer verknoeit dan zou moeten en een 6.80 update nog steeds niet alles goed op default zet, incl. een factory reset.
FRITZ!Box 7590 (7.12 - 221.9 Mbps/33 Mbps - Vplus) | 3 x FRITZ!WLAN 1750E (7.12) | XS4ALL Internet Plus + Bellen Basis
 
Prutser

Quote



No worries, ik heb er nog eentje liggen thuis, maar XS4ALL moet gewoon een degelijk product leveren. Die 7490 firmware zit trouwens ook vol fouten (de 6.80 versie) zoals het verkeerd rapporteren van de ingetrainde snelheid.


Er is een verschil tussen de ingetrainde snelheid en de afgenomen snelheid. Als voorbeeld, mijn VDSL lijn geeft 107Mb down en 33Mb up, terwijl ik een 50/5 pakket afneem. Mijn download wordt keurig op laag 3 (IP laag) afgetopt op 50Mb, de upload kunnen ze niet aftoppen, daar heb ik dan ook de ingetrainde waarde van 33Mb. Maar de boodschap, de VDSL lijn kan wel degelijk een andere waarde hebben dan de afgenomen waarde.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Weer DNS-problemen? (29 aug.) Storing : 5 29 Aug 2022
Fritz!OS 7 Fritzbox : 529 07 Aug 2021
Glasvezel rechtsreeks op FRITZ!Box 5530 Fritzbox : 9 16 Jul 2021
Fritz telefoon codes Fritzbox : 2 29 Apr 2021
Introductie: FRITZ!Box 5530 Fritzbox : 4 25 Jan 2021
Advertentie