Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door Freedom, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
tubejack
Hier ook Smile

Onze Fritz! 7581 draait als een zonnetje en is nu ruim 7 dagen op, met nauwelijks fouten op de lijn.
WiFi hebben we ook uitgezet. DECT werkt nog steeds prima met de nieuwe Fritz Fon C5 toestellen.
Vandaag ook VPN gebruikt om remote servers beheren. Ging zonder problemen.
Voor ons doet hij wat hij moet doen, bij ons beter, als de vorige Fritz! 7963.

Ik meldt me af voor deze groep.

Groetjes,

Jack
Gewijzigd door tubejack op 21 March 2017, 15:31

loekf

tubejack schreef:

Hier ook Smile

Onze Fritz! 7581 draait als een zonnetje en is nu ruim 7 dagen op, met nauwelijks fouten op de lijn.
WiFi heb ik ook uitgezet. DECT werkt nog steeds prima met de nieuwe Fritz Fon C5 toestellen.
Vandaag ook de VPN gebruikt om remote servers beheren. Ging zonder problemen.

Alu-hoedje op mode....

Kan het toch zijn dat het WIFI deel de (regelmatige) crashes veroorzaakt ? Er was ook al iemand met een 7581 waarbij foutmeldingen opdoken dat de driver de WIFI module niet meer zag.

EDIT: zie dat er weer eens een labor voor de 7580 is, 6.86 (?). AVM is druk met SIP/VoIP voor Telekom zo te zien. Hoe lang gaan ze nog verder modderen met de 7581. Mag toch aannemen dat er ergens een beta is ? XS4ALL doet nul komma nul testen, dus kom maar op met die beta.
Gewijzigd door loekf op 21 March 2017, 15:37
FRITZ!Box 7590 (7.12 - 221.9 Mbps/33 Mbps - Vplus) | 3 x FRITZ!WLAN 1750E (7.12) | XS4ALL Internet Plus + Bellen Basis

tubejack

loekf schreef:
Kan het toch zijn dat het WIFI deel de (regelmatige) crashes veroorzaakt ? Er was ook al iemand met een 7581 waarbij foutmeldingen opdoken dat de driver de WIFI module niet meer zag.

In de WiFi van de 7581 zitten m.i. sowieso een aantal grove software fouten Loekf. Zelf gebruiken we het niet, maar voor anderen gebruikers, heb ik hier onze bevindingen gepost en doorgebeld.
Door het WiFi heb ik naar mijn weten nooit een reboot gehad. Ik hoop echt dat XS4ALL of AVM er iets mee gaan doen.

Voor de rest, leuk om met jou en anderen hier van gedachten gewisseld te hebben op dit forum. Maar vanochtend stond mijn mailbox weer vol.

loekf
De admin van dit forum moet eens zorgen dat bij opties "Waarschuw mij wanneer een antwoord is geplaatst" standaard uit staat. Dit zorgt ervoor dat het vlaggetje "Volgen" bij de thread iedere keer als je wat post weer aangaan, waardoor (als je pecht hebt) er een diarree van mails in je inbox verschijnt.
FRITZ!Box 7590 (7.12 - 221.9 Mbps/33 Mbps - Vplus) | 3 x FRITZ!WLAN 1750E (7.12) | XS4ALL Internet Plus + Bellen Basis

loekf
Deze is ook wel leuk:

http://www.ip-phone-forum.de/showthread.php?t=292686

Er zit blijkbaar een temperatuur monitoring script in de 7580 (zelfde design, andere chipset(s)... Lantiq + Qualcomm). Als de CPU temp 3x boven een threshold uitkomt is het reboot. Verhaal is dat de behuizing van de 7580/81 thermisch slechter is dan de oude platte behuizing van Fritzboxen.

Volgens mij kun je dat soort scripts checken door te telnetten naar het modem. Fritz!OS is een soort Linux variant.

Vermoeden van deze Duitser was dat de reboots hierdoor komen. Ook de 7580 is nog steeds niet 100% ok. Hoop Duitsers over de zeik dat terwijl de 7580 net leverbaar is, AVM alweer met de 7590 komt (leverbaar Mei schijnt..).

tubejack
Ik had ergens gelezen dat telnet niet meer mogelijk is, dacht vanaf Fritz OS 6.30.
Natuurlijk zelf even geprobeerd.... helaas.

In de 7581 kun je bij System => Energy monitor => Statistics ook de temperatuur zien. De temperatuur van de processor zit op +/- 50C = peanuts
verder ruim voldoende geheugen vrij en slechts geringe CPU belasting

Maar Loek en andere als jullie zoveel problemen hebben met de 7581 waarom koop je zelf dan geen echte router?
Zo duur zijn die ook weer niet. kijk eens bij Draytek b.v. Smile
Gewijzigd door tubejack op 21 March 2017, 18:56

fmrama
Ik wacht op de draytec 2862b. Blz 18
http://www.draytek.net.br/wp-content/...k_2017.pdf

tubejack

Precies, in Nederland nog niet officieel uit er zijn wel al mensen aan het testen zoals hier https://gathering.tweakers.net/forum/...1648101/37

Maar eh je DECT toestellen en WiFi doen het dan niet Zip It

Prutser

tubejack schreef:

Precies, in Nederland nog niet officieel uit er zijn wel al mensen aan het testen zoals hier https://gathering.tweakers.net/forum/...1648101/37

Maar eh je DECT toestellen en WiFi doen het dan niet Zip It

Wat mij deed besluiten om terug te keren bij XS4ALL, was dat er sinds kort BVVDSL leverbaar is bij mij en dat ik boven op de WBA kast zit. Oftewel, één paar levert 100/30Mb op. Met name de upload ben ik dolgelukkig mee. Tweede was de Fritzbox waar ik 5 jaar geleden bij XS4ALL redeloos enthousiast over was. Tot ADSL2+ nog maar 6Mb down deed en zo'n 300Kb up, toen ben ik overgestapt op Ziggo. Nu weer terug, waarbij de router echt wel een unique selling point was. Mijn 7490 deed ISDN aan de binnenkant, DECT, WiFi op beide banden. Prima. Maar dat gelukt is nu even verdampt.

Overigens zag ik net een reactie op Tweakers: https://gathering.tweakers.net/forum/...e/50649693 Ik heb IP6 volledig uit staan op de 7581, zijn er bij de "rebooters" mensen die dat ook uit hebben staan? Of zou dat ergens een rol spelen?

fmrama
Ik had op mijn eerste fritzbox 7581 de Ipv6 uitgezet, nav de crashreports na restart. Helaas hielp dit bij mij niet de herstarts te verminderen. Dit was nog met firmware versie 6.54

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Weer DNS-problemen? (29 aug.) Storing : 5 29 Aug 2022
Fritz!OS 7 Fritzbox : 529 07 Aug 2021
Glasvezel rechtsreeks op FRITZ!Box 5530 Fritzbox : 9 16 Jul 2021
Fritz telefoon codes Fritzbox : 2 29 Apr 2021
Introductie: FRITZ!Box 5530 Fritzbox : 4 25 Jan 2021
Advertentie