Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door Freedom, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
Prutser

tubejack schreef:

Als de rode lijn de "gevaren zone" aangeeft, zeg 110C dan is er toch niets aan de hand.....

Dat klopt uiteraard, maar ik zou verwachten met een omgevingstemperatuur van 18 graden en geen activiteit van betekenis (geen lijn gebruik, geen wifi, geen dect, geen USB gebruik) dat de load zo goed als 0 is. In die zin is tegen de 60 graden wel HEEL veel. CPU usage zit ruim onder de 5%.

Mijn 7490 ook even bekeken en die geeft eigenlijk hetzelfde beeld. CPU usage is net zichtbaar, dus zeg 1%, maar ook 55-60 graden. Ik zou er bijna een voeler zelf bij hangen, dat is wel ERG warm voor 0 arbeid.

Leuk dat je toch nog even blijft Smile

tubejack
Zover ik weet, worden de meeste CPU's iets van 45....60C. = m.i. normale bedrijfstemperatuur.

Ik blijf totdat alle dingen zijn opgelost.
Hoewel ik me afvraag óf sommige dingen wel opgelost kunnen worden, gewoon omdat techniek ook niet stil staat.
Protocollen en aansluitingen veranderen nu eenmaal. Kijk naar het WWW... https wordt de standaard, wie had een jaar
terug verwacht dat, dat zo snel gaat.?

Deze Fritz! 7581 werkt hier zo al beter met pairbonding dan de vorige Fritz! 7693 vind ik, die zeker ook niet foutloos was.
Zal binnenkort weer een bugje melden (een kleintje)

In de tussentijd blijf ik dingen proberen. Kreeg vandaag een pop-up op mijn mobiel, dat ik op ons huisnummer gebeld was.... handig.

Vulture
Na wekenlang verschillende keren per dag uitval van mijn vorige FB 7581 en vele contacten met de XS4ALL helpdesk, weer een nieuwe FB 7581 gekregen. Update uitgevoerd naar de laatste firmware 06.80, teruggezet naar fabrieksinstellingen, herstellen met de eerder gemaakte backup, dit werkte eindelijk feilloos, weer opnieuw opgestart, werkt de nieuwe FB 7581 nu meer dan 10 dagen probleemloos. Geen uitval veel gehad en ik heb nu een stabiele verbinding. Omdat mijn wifi camera's iedere keer opnieuw een verbinding maakten, heb ik de 5 GHz wifi uitgezet. Dus alleen 2.4 GHz. Alles werkt nu zoals het hoort, snel en betrouwbaar. EINDELIJKWink

fmrama
Angela Merkel is op de Cebit beurs langs geweest bij de stand van AVM. Daar hebben ze haar verteld over de problemen met ce Fb 7581 in nederlad. Ze antwoordde daarop: Wir schaffen das.Yeah

hansvandermeer
Direct na release FW 6.80 geïnstalleerd. Daarna na elke ca. 7 dagen een reboot. Komt mijn dochter vanmiddag thuis, meld zich voor het eerst aan op de 7581 met haar laptop en binnen 15 minuten een reboot. De 7 dagen waren nog lang niet om. Daar raak ik nauw weer ontregeld van.

Marcel

fmrama schreef:

Angela Merkel is op de Cebit beurs langs geweest bij de stand van AVM. Daar hebben ze haar verteld over de problemen met ce Fb 7581 in nederlad. Ze antwoordde daarop: Wir schaffen das.Yeah

Und das ohne Spucke. LOL

MKO
Ik ben na bijna vier maanden klaar met het gepruts met dat Fritz 7581 modem van @XS4ALL.
Heb nu zelf maar een Fritz 7490 gekocht en in een kwartier alles in een keer aan de praat.
Wat een verademing, gewoon wifi op 2,4 en 5GHz, werkende VPN, DECT enz.
Bonding gebruik ik niet en de DSL link snelheid (94/33Mb) is het dubbele dan ik van @XS4ALL internet krijg.
Ik ga er maar van uit dat dit Fritz 7490 modem wel blijft werken ;-)
Nu alleen nog kijken of ik de factuur ergens bij @XS4ALL kan declareren...
Speedtouch 780WL -> Fritz!Box 7170 -> 7340 -> 7360 -> 7390 -> 7581 -> 7581 -> 7390 -> 7581 -> 7490...

chefke
Ik lees hier dat de 5 GHz band uitgezet kan worden. hoe doe je dat?

tubejack
Wireless ===> Radio Network ===> Vinkje bij Wireless radio network enabled bij 5Ghz weghalen (klik met muis) en dan beneden op Apply drukken.

Moet lukken Thumbs Up

chefke
bij mij staat alleen wireless radio network enabled. ik kan niet kiezen om 2,4 of 5 GHz aan of uit te zetten.

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Weer DNS-problemen? (29 aug.) Storing : 5 29 Aug 2022
Fritz!OS 7 Fritzbox : 529 07 Aug 2021
Glasvezel rechtsreeks op FRITZ!Box 5530 Fritzbox : 9 16 Jul 2021
Fritz telefoon codes Fritzbox : 2 29 Apr 2021
Introductie: FRITZ!Box 5530 Fritzbox : 4 25 Jan 2021
Advertentie