Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door Freedom, waaronder de FRITZ!Box 7170.
FRITZ!Box 7581 problemen
|
|
jayfree |
Geplaatst op 02 April 2017, 11:11
|
Activiteit » Zoetermeer » 2722AT » Internet Televisie » Fritzbox 7581 » Sport1 Berichten: 3 Lid sinds: 02 Apr 2017 |
Ik heb een aantal dagen geleden de 5Ghz uitgeschakeld en sindsdien (4 dagen) geen uitval en eerst was het ongeveer 1 keer per dag. voor de rest geen problemen met het modem. |
|
|
Prutser |
Geplaatst op 02 April 2017, 11:49
|
Activiteit » Gorinchem » 4205AA » Internet » Eigen modem » Fritz 7581 Berichten: 305 Lid sinds: 04 Mar 2017 |
Quote Marcel schreef: AVM denkt grappig te zijn terwijl hier veel mensen wachten op een goed werkend product. https://avm.de/index.php?id=30940 Ach, relativeren is ook een groot goed. Ook al krijg ik driftaanvallen van die 7581, laten we wel wezen, het is en blijft een luxe probleem. Er zijn vele, vele dingen heel veel erger op deze aardkloot. En daarmee bagatelliseer ik het 7581 probleem niet, ik zet het alleen even in de juiste context. het is vervelend, onhandig, ongemakkelijk wellicht, maar heel veel verder dan dat komt het m.i. niet. Telefonie in noodgevallen is het ergste wat ik me kan voorstellen, wat in deze mobiele tijd ook niet gelijk een drama hoeft te zijn. Dus ach, laat ze met hun flauwe grappen ... |
|
|
Marcel |
Geplaatst op 02 April 2017, 12:48
|
Activiteit Berichten: 195 Lid sinds: 23 Mar 2017 |
Ik heb zelf geen 7581 maar het heeft mij zeker een week aan tijd in de afgelopen drie maanden gekost en de mensen die ik begeleid hebben geen vertrouwen in Xs4all meer. Ondanks dat DECT niet ondersteund wordt van hun kant het is toch die witte doos die de ellende veroorzaakt. Ik krijg boze gezichten en wordt er op aan gesproken omdat ik hun van Ziggo, die niet meer kon leveren, naar Xs4all heb doen gaan. Xs4all levert een product wat niet af is en dat geeft spanningen terwijl dat juist bij Xs4all als premium leverancier dat niet zo zou moeten zijn. Ik betaal extra en die mensen ook voor een goede service en goed productbeleid door Xs4all. AVM stond al bij mij al een tijd in een hoekje en nu, gedwongen ben om er nog dieper in te duiken kom ik nog meer tekortkomingen van hun zijde tegen. Ik ben blij dat ik zelf een tijd geleden op andere hardware leverancier ben overgegaan en de fritzbox zit nu in een zijtak van het netwerk de dingen te doen waar ik hem nog mee vertrouw. |
|
|
Prutser |
Geplaatst op 02 April 2017, 13:49
|
Activiteit » Gorinchem » 4205AA » Internet » Eigen modem » Fritz 7581 Berichten: 305 Lid sinds: 04 Mar 2017 |
Quote Marcel schreef: Ik heb zelf geen 7581 maar het heeft mij zeker een week aan tijd in de afgelopen drie maanden gekost en de mensen die ik begeleid hebben geen vertrouwen in Xs4all meer. Ondanks dat DECT niet ondersteund wordt van hun kant het is toch die witte doos die de ellende veroorzaakt. Ik krijg boze gezichten en wordt er op aan gesproken omdat ik hun van Ziggo, die niet meer kon leveren, naar Xs4all heb doen gaan. Xs4all levert een product wat niet af is en dat geeft spanningen terwijl dat juist bij Xs4all als premium leverancier dat niet zo zou moeten zijn. Ik betaal extra en die mensen ook voor een goede service en goed productbeleid door Xs4all. AVM stond al bij mij al een tijd in een hoekje en nu, gedwongen ben om er nog dieper in te duiken kom ik nog meer tekortkomingen van hun zijde tegen. Ik ben blij dat ik zelf een tijd geleden op andere hardware leverancier ben overgegaan en de fritzbox zit nu in een zijtak van het netwerk de dingen te doen waar ik hem nog mee vertrouw. Dat DECT niet ondersteund wordt vanuit XS4ALL vind ik niets meer dan een zwaktebod. Ik snap dat je ergens een lijn moet trekken, maar het niet supporten of een doos leveren met gebreken, daar zit echt nog wel wat licht tussen. Ik ken AVM al een jaar of 20-25 en ken ze niet anders als excellent. Maar ook bij mij blijkt deze tijd vlot te verdampen bij deze gebreken die maar voortduren, beschamend voor zowel AVM als XS4ALL. Je kan je wel afvragen of een Fritzbox een zakelijk product is. Ik denk zelf dat Cisco (ben ik geen fan van) meer highend is, maar bijvoorbeeld Draytek en Mikrotik daar net mooi tussenin passen. Alleen de combi van een ISDN bus aan zowel de binnen als buitenkant en DECT is wat die Fritzdingen tamelijk uniek maakt en aantrekkelijk maakt voor het MKB segment. En begrijp me goed, ik besef dat elke vorm van overlast ergerlijk is. Maar een wereldprobleem? Nee, daar hebben wij de luxe nog voor dat wij iets anders kunnen kiezen ... |
|
|
loekf |
Geplaatst op 03 April 2017, 09:43
|
Activiteit » Nijmegen » 6541AJ » Internet Bellen » Fritz!Box 7581 Berichten: 262 Lid sinds: 17 Feb 2017 |
Quote Marcel schreef: AVM is ongelofelijk hard op de neus gegaan met 6.80 en zal 10 keer alles testen voordat ze 6.83 vrijgeven. Als XS4ALL slim is laten ze de 7581 nieuwe firmware ook echt door gebruikers testen, want zoals het nu gegaan is.. is het echt amper getest. AVM vertelde mij laatst dat het feit dat de 7581 alleen voor NL is het testen lastiger maak. Tja... je kunt natuurlijk ook door een soort pilot groep van je klanten laten testen, vrijwillgers genoeg hier. Mijn 7581 gaat nog steeds een keer in de zoveel dagen onderuit, maar vreemd genoeg als ik niet thuis ben ('s nachts of door de week overdag). 5GHz uitzetten nog niet geprobeerd, zoals een paar mensen hier suggereerden. Tijd begint wel een beetje te dringen voor XS4ALL/AVM. Het is nu volgens mij 6 weken sinds de 6.80 release. FRITZ!Box 7590 (7.12 - 221.9 Mbps/33 Mbps - Vplus) | 3 x FRITZ!WLAN 1750E (7.12) | XS4ALL Internet Plus + Bellen Basis
|
|
|
XS4Me |
Geplaatst op 03 April 2017, 10:07
|
Activiteit Berichten: 20 Lid sinds: 30 Jan 2017 |
@XS4ALL, @AVM. In deze zee van problemen de volgende nog niet tegengekomen (of misschien niet gezien). Bij het uploaden van grote files, geen telefoongesprek mogelijk (gaat helemaal niet over, of bij wel verbinding de spraak van een beller volledig geblokt). Ik heb het DECT basisstation via de PHON aansluiting aangesloten. Dat was voorheen met de 7360 geen enkel probleem. Geen QoS voor telefonie bij de 7581? |
|
|
loekf |
Geplaatst op 03 April 2017, 12:52
|
Activiteit » Nijmegen » 6541AJ » Internet Bellen » Fritz!Box 7581 Berichten: 262 Lid sinds: 17 Feb 2017 |
Quote XS4Me schreef: @XS4ALL, @AVM. In deze zee van problemen de volgende nog niet tegengekomen (of misschien niet gezien). Bij het uploaden van grote files, geen telefoongesprek mogelijk (gaat helemaal niet over, of bij wel verbinding de spraak van een beller volledig geblokt). Ik heb het DECT basisstation via de PHON aansluiting aangesloten. Dat was voorheen met de 7360 geen enkel probleem. Geen QoS voor telefonie bij de 7581? Is dat alleen bij uploaden ? Zelfs ook eens proberen. hoewel je upload 100% volstoppen een uitdaging is bij bv. iCloud of torrents. Misschien ftp sessie. QoS issues kan ik me alleen herinneren uit de tijd van de 7270 waar flink downloaden (tegen de down capaciiteit) en VoIP tegelijkertijd tot hiccups in de spraakverbinding leidde. Even je bv. torrents stilzetten en het was weer ok. FRITZ!Box 7590 (7.12 - 221.9 Mbps/33 Mbps - Vplus) | 3 x FRITZ!WLAN 1750E (7.12) | XS4ALL Internet Plus + Bellen Basis
|
|
|
tubejack |
Geplaatst op 03 April 2017, 13:15
|
Activiteit » Zaandam » 1506 WH » Internet TV Bellen » AVM Fritzbox 7581 Berichten: 1354 Lid sinds: 19 Oct 2016 |
Net op verzoek van XS4ALL weer een factory reset uitgevoerd en zakelijk internet bij Ziggo besteld. Natuurlijk wil ik XS4ALL niet kwijt, er blijven sowieso 2 providers Verder ben ik bang dat de problemen die wij af en toe hebben met VDSL (PPPoE errors) puur lijn technisch zijn en niet met een nieuwe firmware versie zijn op te lossen. Dus XS4ALL kun je dat eigenlijk ook niet aanrekenen, ze zijn afhankelijk van KPN... Maar ik word er wel een beetje moe van. Al vanaf de oplevering van de lijn gedoe. |
|
|
fmrama |
Geplaatst op 03 April 2017, 15:35
|
Activiteit » Internet Bellen » Fb 7583 Berichten: 465 Lid sinds: 10 Jul 2011 |
Hier al 23 dagen plus online met de 7581 nadat wifi uit is. Aan de lijn ligt het bij mij niet. Kon ook niet anders, de fb 7369 heeft nooit een herstart gehad. Connection DSL Central Exchange 63.287 kbit/s 11.100 kbit/s DSL version A2pvfbH043f.d26o 1. DSL active since: 23 days, 4 hours, 10 minutes VDSL2 8b (ITU G.993.2) 2. DSL active since: 23 days, 4 hours, 10 minutes VDSL2 17a (ITU G.993.2) Broadcom 176.199 |
|
|
tubejack |
Geplaatst op 03 April 2017, 15:45
|
Activiteit » Zaandam » 1506 WH » Internet TV Bellen » AVM Fritzbox 7581 Berichten: 1354 Lid sinds: 19 Oct 2016 |
Bij mij rebooten die Fritz! boxen ook niet, de TCP/IP verbinding valt af en toe 20 ....30 seconden weg. Toen de lijn net opgeleverd was lag hij er 's nachts wel een paar uur uit en kwam spontaan ook weer op. De werkzaamheden van KPN en de Fritz! 7581 -waarvan de DSL bij mij beter werkt dan de 7963- hebben zeker geholpen. Alleen een onderbroken verbinding is niet "handig" als je web en mailservers hebt draaien. Fysiek met de verbinding is er waarschijnlijk niets aan de hand KPN kan het ondanks duur metingen niet vinden. Het gekke is de buurman heeft pairbonding van KPN en nooit problemen (zegt ie) Gewijzigd door tubejack op 03 April 2017, 16:37 |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Weer DNS-problemen? (29 aug.) | Storing | : 5 | 29 Aug 2022 |
Fritz!OS 7 | Fritzbox | : 529 | 07 Aug 2021 |
Glasvezel rechtsreeks op FRITZ!Box 5530 | Fritzbox | : 9 | 16 Jul 2021 |
Fritz telefoon codes | Fritzbox | : 2 | 29 Apr 2021 |
Introductie: FRITZ!Box 5530 | Fritzbox | : 4 | 25 Jan 2021 |
Advertentie