Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door Freedom, waaronder de FRITZ!Box 7170.
FRITZ!Box 7581 problemen
|
|
loekf |
Geplaatst op 19 April 2017, 07:43
|
Activiteit » Nijmegen » 6541AJ » Internet Bellen » Fritz!Box 7581 Berichten: 262 Lid sinds: 17 Feb 2017 |
Quote wil schreef: Quote Eddy Molle schreef: @loekf en @richard01, jullie lijken ervaring te hebben met die 1750E. Helpt dat inderdaad? Mijns inziens verspreid je het wifi-signaal dan wel beter, maar wordt het wél zwakker. We raken wel steeds meer off-topic hier, maar misschien hoort het er wel bij. Vandaag krijg ik trouwens een monteur langs die mijn regelmatig (10 x per uur) wegvallend radiogeluid komt beoordelen, en dat is bedraad aangesloten.... Ik heb de 1750E ook op bovenverdieping. Zonder de repeater heb ik geen 5 Ghz wifi op bovenverdieping. 1750E is prima repeater. Ik woon in een appartement met de Fritzbox in de meterkast direct naast de voordeur. Zonder repeater is het 5 GHz in de woonkamer niet te doen. Signal moet door een gang en beton heen. Repeater hangt halverwege de gang net buiten de woonkamer. 2.4 GHz gaat net zonder repeater, maar is dan ook te zwak om m'n slaapkamer(s) te halen. Bij m'n zus hangt op een iedere verdieping een 1750E in LAN bridged mode, zelfde SSIDs, samen met een 7360 in de meterkast. Je zit dat de 7360 in de hele begane grond muv de tuin WIFI dekking op 2.4 GHz kan brengen. Denk dat je dat met de 7581 of 7490 niet haalt. Er wordt veel over mesh netwerken enzo gesproken, maar mijn ervaring met LAN bridged mode en iedere repeater dezelfde SSIDs op meerdere plekken is dat roaming prima werkt. Je telefoon/tablet etc. pakt het sterkste signaal, dus je hebt WIFI dekking in je hele huis. WIFI signaal wordt niet zwakker. Gewoon zorgen dat je hetzelfde SSID gebruilkt. Bandbreedte wel in WIFI bridged mode. Je moet wel bij gebruik van de 6.8x firmware (zeker voor de 7581) de laatste beta voor de 1750E installeren. Weet niet 100% zeker wat er in de beta is opgelost, maar het is stabieler. Gaan verhalen over: - Issues met DHCP, uitgeven van IP adressen door router vs. devices die met de repeater verbinding hebben - Repeater die zich ophangt/weg valt als router WIFI signaal wegvalt FRITZ!Box 7590 (7.12 - 221.9 Mbps/33 Mbps - Vplus) | 3 x FRITZ!WLAN 1750E (7.12) | XS4ALL Internet Plus + Bellen Basis
|
|
|
tubejack |
Geplaatst op 19 April 2017, 07:44
|
Activiteit » Zaandam » 1506 WH » Internet TV Bellen » AVM Fritzbox 7581 Berichten: 1354 Lid sinds: 19 Oct 2016 |
Eddy, ik heb de 1750 bedraad aangesloten op de 1e verdieping als acces point. Werkt het snelst hier. |
|
|
wil |
Geplaatst op 19 April 2017, 16:19
|
Activiteit » Internet TV Bellen » Fritzbox 7583 » Amino Aria 7 Berichten: 274 Lid sinds: 27 Feb 2017 |
Deze email kreeg ik vandaag. Zijn wel heel lang in de testfase. Vervelend om te horen dat uw modem zichzelf herstart. Dit probleem is bekend gemaakt bij AVM (maker van de fritzbox) en zij zijn bezig met een nieuwe firmware. Deze bevind zich op dit moment in de test fase bij AVM en verwachten wij deze op korte termijn. Alle bekende problemen zouden met deze update opgelost moeten zijn. |
|
|
loekf |
Geplaatst op 19 April 2017, 17:28
|
Activiteit » Nijmegen » 6541AJ » Internet Bellen » Fritz!Box 7581 Berichten: 262 Lid sinds: 17 Feb 2017 |
Quote wil schreef: Deze email kreeg ik vandaag. Zijn wel heel lang in de testfase. Vervelend om te horen dat uw modem zichzelf herstart. Dit probleem is bekend gemaakt bij AVM (maker van de fritzbox) en zij zijn bezig met een nieuwe firmware. Deze bevind zich op dit moment in de test fase bij AVM en verwachten wij deze op korte termijn. Alle bekende problemen zouden met deze update opgelost moeten zijn. Standaard antwoord wat ze paar weken geleden ook al riepen, sterker nog sinds eind Februari toen 6.80 uitkwam. AVM heeft in een mail naar mij een keer laten blijken dat het lastig testen was omdat dit modem + FW alleen in NL uitgerold is. Nogmaals als ik XS4ALL was zou ik ook gebruikers mee laten testen. Wie testen er dan ? De helpdesk van XS4ALL zelf ? Bijna iedere helpdesk medewerker die ik sprak claimde dat ze dit modem ook zelf hadden. Ik heb er nog steeds geen vertrouwen in dat alle bekende issues ineens opgelost zijn. Als ik AVM was, zet dan een labor versie op je ftp site, zijn altijd gekken die dat installeren en met feedback komen. Of er is gewoon nog geen beta en zijn ze nog steeds driftig aan het zoeken + fixen. FRITZ!Box 7590 (7.12 - 221.9 Mbps/33 Mbps - Vplus) | 3 x FRITZ!WLAN 1750E (7.12) | XS4ALL Internet Plus + Bellen Basis
|
|
|
RuudvanMunster |
Geplaatst op 19 April 2017, 19:26
|
Activiteit » Zoetermeer » 2726DS » Internet Bellen » Fritz!Box FB7581 + ASUS GT-AX1 Berichten: 164 Lid sinds: 20 Jan 2017 |
Quote loekf schreef: Quote wil schreef: Deze email kreeg ik vandaag. Zijn wel heel lang in de testfase. Vervelend om te horen dat uw modem zichzelf herstart. Dit probleem is bekend gemaakt bij AVM (maker van de fritzbox) en zij zijn bezig met een nieuwe firmware. Deze bevind zich op dit moment in de test fase bij AVM en verwachten wij deze op korte termijn. Alle bekende problemen zouden met deze update opgelost moeten zijn. Standaard antwoord wat ze paar weken geleden ook al riepen, sterker nog sinds eind Februari toen 6.80 uitkwam. AVM heeft in een mail naar mij een keer laten blijken dat het lastig testen was omdat dit modem + FW alleen in NL uitgerold is. Nogmaals als ik XS4ALL was zou ik ook gebruikers mee laten testen. Wie testen er dan ? De helpdesk van XS4ALL zelf ? Bijna iedere helpdesk medewerker die ik sprak claimde dat ze dit modem ook zelf hadden. Ik heb er nog steeds geen vertrouwen in dat alle bekende issues ineens opgelost zijn. Als ik AVM was, zet dan een labor versie op je ftp site, zijn altijd gekken die dat installeren en met feedback komen. Of er is gewoon nog geen beta en zijn ze nog steeds driftig aan het zoeken + fixen. Lees net hier dat geprivilegieerde personen een specifieke update hebben mogen krijgen: https://xs4all.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?forum_id=31&thread_id=774&pid=4261#post_4261 Fritz!Box 7581 (7.12) uitsluitend nog voor connectie met XS4All en DECT. Wifi nu via ASUS GT-AX11000. Fritz!DECT wordt uitgefaseerd zodra ik weer even gespaard heb.
|
|
|
richard01 |
Geplaatst op 19 April 2017, 20:28
|
Activiteit » Nieuwerkerk ad IJssel » Internet Bellen » FRITZ!Box 7583 Berichten: 143 Lid sinds: 05 Jan 2017 |
Quote Eddy Molle schreef: @loekf en @richard01, jullie lijken ervaring te hebben met die 1750E. Helpt dat inderdaad? Mijns inziens verspreid je het wifi-signaal dan wel beter, maar wordt het wél zwakker. We raken wel steeds meer off-topic hier, maar misschien hoort het er wel bij. Vandaag krijg ik trouwens een monteur langs die mijn regelmatig (10 x per uur) wegvallend radiogeluid komt beoordelen, en dat is bedraad aangesloten.... @AVM_NL @AVM_DE Vrij lang ervaring met de FRITZ!WLANRepeater 1750E in LAN-bridge mode. Echt een zeer goede Repeater de 5 sterren van mij zeker waard. Heb daarvoor met andere Repeaters gewerkt (meer geklungeld), maar de 1750E is echt klassen beter (althans volgens mij). Lees ook even: https://nl.avm.de/service/fritzwlan/f...N-Repeater en dan met name het stuk: "Wanneer je de instellingen voor de gasttoegang in de FRITZ!Box op een later tijdstip verandert, druk dan op de "WLAN"- of "WPS"-knop en houd deze ingedrukt totdat de WLAN-led begint te knipperen. Hierdoor worden de nieuwe instellingen aan de repeater overgedragen." Dit betreft niet alleen Gasttoegang maar ook andere settings, dus deze zeker toepassen. WiFi signaal van de 1750E lijkt echt veel beter dan de WiFi van de FRITZ!Box 7581 (nu met 06.80). Blijft bijzonder dit 7581 modem, lijkt wel alsof er heel veel maandagmorgen modellen met dito firmware in omloop zijn. De apparatuur van AVM is best goed!! Het creatieve deel is goed! Complimenten ook. Alleen dat testen. Al jaren een drama en het lijkt alsof ze het niet willen leren, wellicht niet kunnen leren! En daarmee openlijk een loopje nemen met klanten. Want dit is niet nieuw, het niet-testen trackrecord is er. Model na model, modem na modem, firmware na firmware. Er zijn bedrijven met deze houding geweest die uiteindelijk kopje onder gingen; het zegt iets over klantbeleving, toewijding, eigenaarschap nemen, kwaliteitsbesef. Samenvattend: de wil om iets goeds te maken. Iets om over na te denken bij AVM, niet te lang graag, zeker niet, en dit snel omzetten naar actie! De standaard reactie van de AVM Helpdesk bij dit 7581 modem blijft toch: https://youtu.be/nn2FB1P_Mn8 en daar willen we heel snel van af! Ik daag AVM uit om dit jaar 2017 een kwaliteitsjaar te maken. Er zijn nog 8 maanden te gaan. En daarmee alle ellende achter zich te laten. De bal ligt echt bij AVM, en zoals Johan Cruijff al vertelde: alleen als je de bal hebt kun je scoren! Ik denk dat Franz Beckenbauer het hier overigens volledig mee eens is, maar dat terzijde. Ben heel erg benieuwd naar de aankomende nieuwe firmware.... De eerste post #1 met een opsomming van alle problemen is ouder dan 3 maanden. Oh ja, nu we er toch zijn. Communicatie over de FRITZ!Box 7581? Iemand iets gezien sinds begin december 2016 (dus feitelijk langer dan 3 maanden geleden) toen de uitrol ging starten en het feest begon? Dat bedoel ik nou. By-the-way: is dit de eerste thread die ruim over de 100.000 views heen gaat (nog afgezien van 37.000 views in de DECT groep)? . Speedtouch 780 / FB 7340 / FB 7360 / 1e FB 7581 (06.54) / FB 7360 / 2e FB 7581 (7.12) / FB 7583 (7.14) BVDSL, telefoon FON1 + FRITZ!WLAN Repeater 1750E (7.12 in LAN Bridge). Ohne MESH.
Alle DECT producten van AVM uiteindelijk verkocht vanwege de FB 7581. |
|
|
uroeder |
Geplaatst op 19 April 2017, 21:44
|
Activiteit » Naarden » Internet TV Bellen » Fritz!box 7583 Berichten: 4 Lid sinds: 04 Feb 2017 |
https://en.avm.de/news/short-notes/20...c-and-lte/ Update 19.4.2017 Media reports are currently reporting about a possible weakness in the outdated FRITZ!OS version 6.80/6.81. The version was only available for a short time and no cases of misuse were reported. Even after an intensive analysis by AVM there's no way to do it. The version 6.80/6.81 was only available for a short time and was completely replaced by the version 6.83 via auto update. https://www.heise.de/newsticker/meldu...87437.html Firmware-Status von AVM-Routern checken: Kritisches Sicherheitsloch in Fritzbox-Firmware gestopft Daar word ik niet vrolijk van... |
|
|
bla |
Geplaatst op 20 April 2017, 00:36
|
Activiteit Berichten: 15 Lid sinds: 19 Apr 2017 |
Ook ik heb sinds begin van het jaar de 7581. EN ook hier meerdere malen per dag een reboot. Echter, ik heb direct contact met AVM opgenomen en het callnummer dat ik kreeg continue bestookt met data als er weer een crash was en andere bugs die ik vond. Dit heft inmiddels resultaat gehad. 4 weken geleden een BETA mogen ontvangen die special voor mij gemaakt was. Mag deze dan ook helaas niet delen. Sinds ik deze firmware erin heb zitten heft er geen crash meer plaatstgevonden. DIt inmidels ook al afgemeld bij AVM. Ik hoop dan ook dat ze ASAP met een officiele tijdelijke versie komen waarin dit problem is opgelost. Alle overage problemen zitten er namelijk nog wel gewoon in. Zo heb ik ook nog geregeld (zeker 1 keer per week) dat plotst op de 2.4 Ghz wel alle devices verbonden zijn, maar dat er geen communicatie meer mogelijk is. Alleen devices die aan de 5 Ghz hangen zijn dan nog te pingen. Een reboot van het modem (of even de 2.4 disablen en daarna weer enablen) lost dit weer tijdelijk op. Ook lees ik veel personen die last hebben met DECT telefoons die niet willen connecten. Ik had dit met een oude SIEMENS. Ik heb in het DECT BASESTATION deel de "Support for CAT-iq 2.0-compatible devices enabled" uitgezet. Vanaf begin januari nooit meer een problem gehad dat een DECT (allemaal Siemens) niet wilde connecten. Voor de rest is de "ONLINE METER" volledig van de leg. Als ik 25 Gb aan data binnenhaal geeft deze aan dat het maar een paar honderd Mb is. Ook de grafiek voor uploadspeed werkt nog steeds niet. |
|
|
Eddy Molle |
Geplaatst op 20 April 2017, 06:56
|
Activiteit » Zoetermeer » 2727AB » Fritz!Box 7581 (7369 in reserv Berichten: 9 Lid sinds: 07 Mar 2017 |
Gisteren de Guidion-monteur langs gehad. Nu bleek mijn probleem - dat optrad sinds ik de 7581 had - aan de AV-receiver te liggen. Het leek of deze 'stikte' in de stream aan signaal dat via HDMI op hem af kwam, en dat hij niet kon doorgeven aan de TV-aansluiting (waarschijnlijk omdat ik dan geen TV nodig heb gewoon), omdat díe uitstond. Er wordt dus écht wel verder gedacht dan alleen het XS4All-gedeelte... Ik blijf de thread nog wel even volgen, ook al omdat ik het DECT-verhaal nog niet vertrouw. Ik heb drie Siemens'jes staan, dus ik ga de suggestie van kort hiervoor nog even uitproberen. |
|
|
loekf |
Geplaatst op 20 April 2017, 09:44
|
Activiteit » Nijmegen » 6541AJ » Internet Bellen » Fritz!Box 7581 Berichten: 262 Lid sinds: 17 Feb 2017 |
Quote bla schreef: Ook ik heb sinds begin van het jaar de 7581. EN ook hier meerdere malen per dag een reboot. Echter, ik heb direct contact met AVM opgenomen en het callnummer dat ik kreeg continue bestookt met data als er weer een crash was en andere bugs die ik vond. Dit heft inmiddels resultaat gehad. 4 weken geleden een BETA mogen ontvangen die special voor mij gemaakt was. Mag deze dan ook helaas niet delen. Sinds ik deze firmware erin heb zitten heft er geen crash meer plaatstgevonden. DIt inmidels ook al afgemeld bij AVM. Ik hoop dan ook dat ze ASAP met een officiele tijdelijke versie komen waarin dit problem is opgelost. Alle overage problemen zitten er namelijk nog wel gewoon in. Zo heb ik ook nog geregeld (zeker 1 keer per week) dat plotst op de 2.4 Ghz wel alle devices verbonden zijn, maar dat er geen communicatie meer mogelijk is. Alleen devices die aan de 5 Ghz hangen zijn dan nog te pingen. Een reboot van het modem (of even de 2.4 disablen en daarna weer enablen) lost dit weer tijdelijk op. Ook lees ik veel personen die last hebben met DECT telefoons die niet willen connecten. Ik had dit met een oude SIEMENS. Ik heb in het DECT BASESTATION deel de "Support for CAT-iq 2.0-compatible devices enabled" uitgezet. Vanaf begin januari nooit meer een problem gehad dat een DECT (allemaal Siemens) niet wilde connecten. Voor de rest is de "ONLINE METER" volledig van de leg. Als ik 25 Gb aan data binnenhaal geeft deze aan dat het maar een paar honderd Mb is. Ook de grafiek voor uploadspeed werkt nog steeds niet. Ik had dus duidelijk (veel) meer tijd moeten stoppen in klagen bij AVM. Volgens Twitter: Quote FRITZ!Box NederlandR07; @AVM_NL Replying to @loekf Er word op vele plaatsen en personen getest en door terugkoppeling kan hierdoor verdere fouten worden opgelost.Een beta is er niet. Klinkt alsof.. voor meerdere issues maken ze test builds. Laten die testen door gebruikers en we zitten dus nog ver af van een beta release of final release, waarin al die test builds weer samen moeten komen. Echter hier wordt ik wel droevig van (via Tweakers.net): https://en.avm.de/news/short-notes/2017/fritzos-683-rolled-out-for-fritzbox-dsl-fiber-optic-and-lte/ 7581 is van de recente modellen volgens mij de enige die nog op 6.80 zit. Toch fijn om te weten dat je modem 1) kwestbaar is voor hackers, 2) er geen termijn is waarop die inmiddels legendarische 6.83 update komt FRITZ!Box 7590 (7.12 - 221.9 Mbps/33 Mbps - Vplus) | 3 x FRITZ!WLAN 1750E (7.12) | XS4ALL Internet Plus + Bellen Basis
|
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Weer DNS-problemen? (29 aug.) | Storing | : 5 | 29 Aug 2022 |
Fritz!OS 7 | Fritzbox | : 529 | 07 Aug 2021 |
Glasvezel rechtsreeks op FRITZ!Box 5530 | Fritzbox | : 9 | 16 Jul 2021 |
Fritz telefoon codes | Fritzbox | : 2 | 29 Apr 2021 |
Introductie: FRITZ!Box 5530 | Fritzbox | : 4 | 25 Jan 2021 |
Advertentie