Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door Freedom, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
Daan
Nu ik weer met draadloos internet werk op mijn computer (5GHz), worden de problemen (herstarts) weer erger. Meerdere keren per dag een restart.
Ben nu sinds februari dit jaar lid van XS4all, een grote nachtmerrie begint het te worden zo langzamerhand.
Krijg er echt schoon genoeg van zo!

Net weer een boze mail gestuurd naar XS4all (niet dat het iets helpt) en dan krijg je weer zo'n lachwekkende autoreply terug, waarin doodleuk staat:
"Wij doen ons best om binnen 5 werkdagen op uw bericht te reageren"
Is dat normaal voor een provider die zich beste provider met beste service noemt?
Ik weet dat dit het maximaal aantal dagen aangeeft, maar het duurt sowieso altijd 2 of 3 dagen voor ik een 1e reactie heb gehad op mijn andere klachten-mails.
Op het moment dat een eerste reactie is gegeven, gaan de volgende mails over diezelfde klacht wel veel sneller.
Gewijzigd door Daan op 24 April 2017, 12:37
 
japio

Quote

tubejack schreef:

Quote

japio schreef:
De snelheidsverhoging in combinatie met prijsverhoging voelt mij wel een beetje aan als het verkapt naar een hoger abo tillen.


Hier voelt dat niet zo. We hadden hiervoor Smart.
41Mb is met pair bonding het maximaal mogelijk in ons postcode gebied.
Betaal nu met Compact €8,50 minder t.o.v. het nieuwe Smart abonnement.


Als je het zo bekijkt heb je zeker een puntThink
 
loekf

Quote

Daan schreef:

Nu ik weer met draadloos internet werk op mijn computer (5GHz), worden de problemen (herstarts) weer erger. Meerdere keren per dag een restart.
Ben nu sinds februari dit jaar lid van XS4all, een grote nachtmerrie begint het te worden zo langzamerhand.
Krijg er echt schoon genoeg van zo!

Net weer een boze mail gestuurd naar XS4all (niet dat het iets helpt) en dan krijg je weer zo'n lachwekkende autoreply terug, waarin doodleuk staat:
"Wij doen ons best om binnen 5 werkdagen op uw bericht te reageren"
Is dat normaal voor een provider die zich beste provider met beste service noemt?
Ik weet dat dit het maximaal aantal dagen aangeeft, maar het duurt sowieso altijd 2 of 3 dagen voor ik een 1e reactie heb gehad op mijn andere klachten-mails.
Op het moment dat een eerste reactie is gegeven, gaan de volgende mails over diezelfde klacht wel veel sneller.


Ik kan je nu al het antwoord van XS4ALL geven:

"Het spijt ons dat u zo veel problemen met uw modem hebt. Veel problemen zijn met de 6.80 firmware opgelost. Een kleine (!!!) groep klanten ondervindt nog issues. Deze problemen zijn bekend en we zijn bezig met AVM om de problemen op te lossen. Dit wordt in een toekomstige firmware opgelost. We kunnen u echter nog geen datum geven".

Enige wat ze doen:

- Gidion op je af sturen als soort klanten bevrediging. Zijn gevallen bekend van monteurs die uit armoede maar een FRITZ!Box uit de eigen grijp voorraad pakken om een verbinding te krijgen.
- Modem naar factory settings en opnieuw in stellen.
- Nieuwe 7581 sturen
- Beloven dat die FW binnen 2-3 dagen tot een week er aan zit te komen.

In willkeurige volgorde. Dit heet ook wel "pappen en nathouden"....
FRITZ!Box 7590 (7.12 - 221.9 Mbps/33 Mbps - Vplus) | 3 x FRITZ!WLAN 1750E (7.12) | XS4ALL Internet Plus + Bellen Basis
 
tubejack

Quote

japio schreef:
Als je het zo bekijkt heb je zeker een puntThink


Ja lekker toch Smile

In begin baalde ik echt, dat wij in een van de weinige wijkjes wonen, waar nog geen VVDSL is.
Dat zou wel het 1e kwartaal van dit jaar komen, maar die plannen staan kennelijk ergens in een diepvrieskist van de KPN. Met 2 lange telefoon lijnen > 1600 meter naar de telefooncentrale in het centrum, werkt het nog heel aardig samen met de Fritzbox 7369. En 40Mb is voorlopig eigenlijk wel genoeg Smile

@Daan waarom vraag je geen 7369? Die van mij is al weer 3 days, 3 hours, 47 minutes op
 
loekf

Quote



@Daan waarom vraag je geen 7369? Die van mij is al weer 3 days, 3 hours, 47 minutes op


Vraag ik me ook af, waarom XS4ALL (lijkt het) als vervanging en voor nieuwe klanten alleen nog 7581s verstuurd. Je moet wel erg suïcidaal (koppig) zijn als bedrijf.

(Cool(V)VDSL stuk van 7369 = 7581. Je mist alleen 5 GHz WIFI, USB 3.0, Gbit LAN aansluitingen en de 6.8x firmware op dit moment. Kan me niet voorstellen dat de 7369 EOL is, nog steeds te bewonderen op AVMs website. Zie ook: https://avm.de/service/eos-liste/fritzbox/
FRITZ!Box 7590 (7.12 - 221.9 Mbps/33 Mbps - Vplus) | 3 x FRITZ!WLAN 1750E (7.12) | XS4ALL Internet Plus + Bellen Basis
 
wil
Iedere nieuwe klant krijg behalve de 7581 ook gelijk de hogere snelheid. Bestaande klanten moeten wachten. Ik heb helpdesk gebeld en ze weten niet wanneer mijn postcode aan de beurt is voor de snelheidverhoging.

Ik ga vooruit. Nog maar 1 x per dag internet onderbroken door de herstart modem. 5 Ghz wifi ligt er meerder keren per dag uit.
 
tubejack

Quote

loekf schreef:

Quote



@Daan waarom vraag je geen 7369? Die van mij is al weer 3 days, 3 hours, 47 minutes op


Vraag ik me ook af, waarom XS4ALL (lijkt het) als vervanging en voor nieuwe klanten alleen nog 7581s verstuurd. Je moet wel erg suïcidaal (koppig) zijn als bedrijf.

(Cool(V)VDSL stuk van 7369 = 7581. Je mist alleen 5 GHz WIFI, USB 3.0, Gbit LAN aansluitingen en de 6.8x firmware op dit moment. Kan me niet voorstellen dat de 7369 EOL is, nog steeds te bewonderen op AVMs website. Zie ook: https://avm.de/service/eos-liste/fritzbox/


Misschien hangt het er vanaf hoe je het vraagt LoekF. Altijd vriendelijk te woord gestaan. Maar goed, ik heb liever een werkende 7369 dan een haperende 7581. Hoe hi-tech, geavanceerd, en leuk dat ding ook mag zijn (want dat is de 7581 op papier) Uiteindelijk wil je gewoon lekker kunnen internetten, bellen en TV kijken.

Tegen de tijd dat deze 7369 de geest geeft zijn vast alle problemen opgelost, of is er vast wel weer een beter exemplaar Smile Vraag ik gewoon een nieuwe Bye-happy
 
tubejack

Quote

wil schreef:

Iedere nieuwe klant krijg behalve de 7581 ook gelijk de hogere snelheid. Bestaande klanten moeten wachten. Ik heb helpdesk gebeld en ze weten niet wanneer mijn postcode aan de beurt is voor de snelheidverhoging.

Ik ga vooruit. Nog maar 1 x per dag internet onderbroken door de herstart modem. 5 Ghz wifi ligt er meerder keren per dag uit.


Dat kun je hier zien Wil https://thd-fpi-info.fourstack.nl
 
loekf

Quote

tubejack schreef:

Quote

wil schreef:

Iedere nieuwe klant krijg behalve de 7581 ook gelijk de hogere snelheid. Bestaande klanten moeten wachten. Ik heb helpdesk gebeld en ze weten niet wanneer mijn postcode aan de beurt is voor de snelheidverhoging.

Ik ga vooruit. Nog maar 1 x per dag internet onderbroken door de herstart modem. 5 Ghz wifi ligt er meerder keren per dag uit.


Dat kun je hier zien Wil https://thd-fpi-info.fourstack.nl


Deze is ook leuk, kun je zien waar KPN VVDSL uitgerold heeft:

https://vvdsl.diederik.it/map

Groen = VVDSL aanwezig, Rood = upgrade in de planning
FRITZ!Box 7590 (7.12 - 221.9 Mbps/33 Mbps - Vplus) | 3 x FRITZ!WLAN 1750E (7.12) | XS4ALL Internet Plus + Bellen Basis
 
tubejack
Zeker leuk. Al vond ik de vorig map met alleen postcodes handiger. Helaas staan niet alle wijkkasten er op.
Ons wijkje en omgeving staan er niet op en er staan toch een aantal kasten...
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Weer DNS-problemen? (29 aug.) Storing : 5 29 Aug 2022
Fritz!OS 7 Fritzbox : 529 07 Aug 2021
Glasvezel rechtsreeks op FRITZ!Box 5530 Fritzbox : 9 16 Jul 2021
Fritz telefoon codes Fritzbox : 2 29 Apr 2021
Introductie: FRITZ!Box 5530 Fritzbox : 4 25 Jan 2021
Advertentie