Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door Freedom, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
Prutser

loekf schreef:

Inmiddels via een behulpzame helpdesk medewerker versie FRITZ!OS: 06.80-44203 BETA gepushed gekregen. FYI, deze doet iets met de watchdog timer.

Is die ergens te downloaden?

loekf

Prutser schreef:

loekf schreef:

Inmiddels via een behulpzame helpdesk medewerker versie FRITZ!OS: 06.80-44203 BETA gepushed gekregen. FYI, deze doet iets met de watchdog timer.

Is die ergens te downloaden?

Heb je even een PM gestuurd.
FRITZ!Box 7590 (7.12 - 221.9 Mbps/33 Mbps - Vplus) | 3 x FRITZ!WLAN 1750E (7.12) | XS4ALL Internet Plus + Bellen Basis

togusa

loekf schreef:

togusa schreef:

Hi,

Vandaag de beruchte router gekregen, wegens DECT problemen gisteren.
Na twee lange gesprekken deed de telefoon het nog niet; oplossing nieuwe Fritzbox.

Was er verbaasd over dat het zo makkelijk ging een nieuwe box opsturen.
Daarna even gegoogled.. dit forum en tweakers gelezen.
Kan ik deze Fritzbox beter nog ingepakt laten?

Toevallig is er vandaag ook een brief gekomen over prijsverhoging abonnement en verhoging van snelheid van 50 Mbps naar 80 Mbps..
Hoor het graag!

Nee, als je een 7581 met kuren hebt gekregen en de helpdesk medewerker denkt het op te lossen met nog maar weer eens een 7581 te sturen, totaal nutteloze actie.

Ik heb er ook twee al weken in de doos thuis liggen. Eentje gaat pas terug als de verlossende firmware update komt. Wil toch ook 100% zeker weten of een van die twee niet een maandagochtend exemplaar was.

(waarschijnlijk niet, meen me te herinneren dat op de doos of op het apparaat zelf een productiedatum staat, beiden waren volgens mij van Jan 2017)

Ik heb thuis nu een goed werkende Fritzbox 7490 (glasvezel), enige problemen met telefoon die we nauwelijks gebruiken. Omdat te verhelpen kreeg ik dus een nieuwe box 7581..

Maar die kan ik beter nog in de verpakking laten begrijp ik.

wil
Het blijft stil bij AVM en xs4all over de 7581. Komt er nog een update of laten ze het zo en komt er over een tijdje een opvolger voor deze mislukte fritzbox. Ik heb nog steeds een paar keer per dag een herstart van de vdsl verbinding. Alle tips al geprobeerd om het op te lossen maar niets helpt.

tubejack
Komt vast goed.

Volgens de helpdesk van AVM: [....]De FRITZ!Box 7581 komt overheen met het platvorm voor de FRITZ!Box 7580 en deze modellen worden nog vele jaren geproduceerd [....)

wil
Maar de klachten zijn al sinds januari gemeld op dit forum. En nu op 6 mei nog steeds geen oplossing. Dat vind ik veel te lang duren. Dan gaan mensen voor een ander modem kiezen of zelfs voor een andere provider, als de provider de 7581 maar blijft uitleveren aan nieuwe klanten.

tubejack

wil schreef:

Maar de klachten zijn al sinds januari gemeld op dit forum. En nu op 6 mei nog steeds geen oplossing. Dat vind ik veel te lang duren. Dan gaan mensen voor een ander modem kiezen of zelfs voor een andere provider, als de provider de 7581 maar blijft uitleveren aan nieuwe klanten.

Snap het. Aan de andere kant, zeker met versie 0.6.80 had ik geen problemen met de VDSL2 pair bonding verbinding.
Dat was zo stabiel als een rots hier. TV deed het ook prima en zolang ik mijn telefoons maar op FON 1 aansloot
kon ik nog bellen ook. Met andere woorden, ik zal niet de enigste zijn.....

En als je echt problemen hebt, dan blijf je, je toch niet ergeren?, ruil je hem om voor een 7369 Smile

Zeha
Op basis van eerdere suggesties in dit forum de wifi van de Fritzbox uitgezet. Had nog een fraaie router ASUS RC-AC66U liggen vanuit mijn Ziggo periode van voor februari dit jaar. Deze router geconfigureerd als accesspoint voor de wifi voor 2,4 en 5 GHz. Nu al twee weken stabiel, geen problemen en met een veel sterker 5 GHz signaal.
VPN werkt natuurlijk nog niet maar dat heb ik voorlopig maar extern opgelost.
Het is al met al niet fraai maar nu goed werkbaar.

tubejack
Vanaf volgende week, test ik weer mee Smile

loekf

tubejack schreef:

Vanaf volgende week, test ik weer mee Smile

Leuk ! Heb je weer tijd over of zijn er toch beta testers bij XS4ALL zoals de helpdesk beweert ?

(mijn beta FW is er een met een grote pleister, voorkomt alleen die restarts)

Ik begin er toch van overtuigd te raken dat de directie van XS4ALL een dikke bonus heeft staan op het aantal verzonden 7581 modems.
FRITZ!Box 7590 (7.12 - 221.9 Mbps/33 Mbps - Vplus) | 3 x FRITZ!WLAN 1750E (7.12) | XS4ALL Internet Plus + Bellen Basis

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Weer DNS-problemen? (29 aug.) Storing : 5 29 Aug 2022
Fritz!OS 7 Fritzbox : 529 07 Aug 2021
Glasvezel rechtsreeks op FRITZ!Box 5530 Fritzbox : 9 16 Jul 2021
Fritz telefoon codes Fritzbox : 2 29 Apr 2021
Introductie: FRITZ!Box 5530 Fritzbox : 4 25 Jan 2021
Advertentie