Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door Freedom, waaronder de FRITZ!Box 7170.
FRITZ!Box 7581 problemen
|
|
tubejack |
Geplaatst op 08 May 2017, 07:05
|
Activiteit » Zaandam » 1506 WH » Internet TV Bellen » AVM Fritzbox 7581 Berichten: 1354 Lid sinds: 19 Oct 2016 |
Mooi Loek Bij mij rebootte hij nooit. WiFi vanuit de meterkast beneden is/was sowieso niet praktisch, dus dat stond/staat uit. Hoop dat er ook wat aan DECT is gedaan is zodat we via onze Fritz toestellen ook na +/- 10 dagen verstaanbaar zijn. Morgen komt er een nieuwe 7581. Ik ga alle functies proberen. |
|
|
wil |
Geplaatst op 08 May 2017, 08:08
|
Activiteit » Internet TV Bellen » Fritzbox 7583 » Amino Aria 7 Berichten: 274 Lid sinds: 27 Feb 2017 |
Quote loekf schreef: Quote Wel, sinds de beta die ik donderdag kreeg geen herstarts meer gezien. DSL en modem is sinds 4 mei na de middag "up". Ik heb 5 GHz op een andere SSID staan, volgens mij niet op een kanaal vast gezet. Hoe kom je aan beta update? Via xs4all helpdesk? Ik begin dat herstarten nu zat te worden. Vanmorgen gebeurde het weer. |
|
|
loekf |
Geplaatst op 08 May 2017, 08:58
|
Activiteit » Nijmegen » 6541AJ » Internet Bellen » Fritz!Box 7581 Berichten: 262 Lid sinds: 17 Feb 2017 |
Quote wil schreef: Quote loekf schreef: Quote Wel, sinds de beta die ik donderdag kreeg geen herstarts meer gezien. DSL en modem is sinds 4 mei na de middag "up". Ik heb 5 GHz op een andere SSID staan, volgens mij niet op een kanaal vast gezet. Hoe kom je aan beta update? Via xs4all helpdesk? Ik begin dat herstarten nu zat te worden. Vanmorgen gebeurde het weer. Ja via helpdesk. Maar ze rollen het niet standaard uit naar alle 7581s. Kan ik aan de ene kant begrijpen omdat je problemen maskeert met een grote pleister, andere kant je kunt betalende klanten niet al maanden laten zitten met een niet/slecht werkende internet verbinding. (zal je PM sturen) FRITZ!Box 7590 (7.12 - 221.9 Mbps/33 Mbps - Vplus) | 3 x FRITZ!WLAN 1750E (7.12) | XS4ALL Internet Plus + Bellen Basis
|
|
|
fmrama |
Geplaatst op 08 May 2017, 12:18
|
Activiteit » Internet Bellen » Fb 7583 Berichten: 465 Lid sinds: 10 Jul 2011 |
Kijk eens op facebook van avm nederland, https://www.facebook.com/fritzboxnederlands/ En dan rechts de post van ene Peter Veeken en de reactie van AVM. Daar wordt je toch kriegelig van. |
|
|
wil |
Geplaatst op 08 May 2017, 12:26
|
Activiteit » Internet TV Bellen » Fritzbox 7583 » Amino Aria 7 Berichten: 274 Lid sinds: 27 Feb 2017 |
Standaard reactie van Fritzbox Netherlands. Ze doen net of je de eerste bent met klachten over dit modem |
|
|
pveeken |
Geplaatst op 08 May 2017, 13:08
|
Activiteit » Fritz!Box Berichten: 4 Lid sinds: 22 Oct 2016 |
@fmrama; Die ene Peter Veeken, ben ik dus. De reactie van AVM vind ik ook nogal basic. Heb intussen wel een ticket aangemaakt. ben benieuwd. |
|
|
loekf |
Geplaatst op 08 May 2017, 13:14
|
Activiteit » Nijmegen » 6541AJ » Internet Bellen » Fritz!Box 7581 Berichten: 262 Lid sinds: 17 Feb 2017 |
Quote pveeken schreef: @fmrama; Die ene Peter Veeken, ben ik dus. De reactie van AVM vind ik ook nogal basic. Heb intussen wel een ticket aangemaakt. ben benieuwd. Ah, ik heb me even laten gaan op Facebook. Reactie van AVM vroeg er om. Van de XS4ALL Facebook pagina kreeg ik ook ontzettende jeuk. Maar ze zullen wel een of andere a-techneut voor hun sociaal media gebruiken. Ik vind dat AVM tickets slecht opvolgen. Waarschijnlijk krijg je binnen 1-2 dagen een verbaasde reactie en een verzoek om data op te sturen. Mijn ervaring is dat de logging iedere keer gecleared wordt bij een restart. Daar is een workaround voor, maar enige wat je ziet is een kernel panic. EDIT: is dit een record voor deze site... 100 pagina's ? FRITZ!Box 7590 (7.12 - 221.9 Mbps/33 Mbps - Vplus) | 3 x FRITZ!WLAN 1750E (7.12) | XS4ALL Internet Plus + Bellen Basis
|
|
|
Roger |
Geplaatst op 08 May 2017, 13:30
|
Activiteit » FRITZ!Box 7590 Berichten: 599 Lid sinds: 07 May 2017 |
Sinds ongeveer een maand heb ik een FB7581. Mijn gevoelens t.a.v. dit product mijn gemengd. Bij deze een samenvatting:
Het wachten is nu op nieuwe firmware waarin hopelijk de belangrijkste problemen worden opgelost. Ik vermoed dat dit nog wel even gaat duren. De release van een nieuwe firmware kost nogal wat tijd, waaronder een ruime betaperiode. Je wil niet het risico lopen dat je met een overhaaste release nieuwe problemen veroorzaakt bij een veelvoud aan klanten. Als de XS4ALL helpdesk zegt dat er binnenkort nieuwe firmware komt, dan ben ik weinig geneigd dat te geloven. In elk geval als het om een stable release zou gaan. Gezien de problemen zou er bij XS4ALL wat meer (zichtbare) regie mogen zijn t.a.v. de communicatie met klanten in deze. In de beta die enkele forumgebruikers nu draaien is de watchdog timeout aangepast. De watchdog is het laatste redmiddel om een hangend systeem automatisch weer tot leven te wekken. Tenzij de timeout triviaal te kort is, is een watchdog timeout een symptoom van een fundamenteel probleem. Het vergroten van de timeout is dan niet meer dan symptoombestrijding. Met betrekking tot de firmware heb nog wel een paar zorgen:
Gewijzigd door Roger op 08 May 2017, 14:00 FRITZ!Box 7590 (7.57) + FRITZ!WLAN 1750E (7.30)
|
|
|
Roger |
Geplaatst op 08 May 2017, 13:40
|
Activiteit » FRITZ!Box 7590 Berichten: 599 Lid sinds: 07 May 2017 |
Quote loekf schreef:Mijn ervaring is dat de logging iedere keer gecleared wordt bij een restart. Daar is een workaround voor, maar enige wat je ziet is een kernel panic. FRITZ!Box 7590 (7.57) + FRITZ!WLAN 1750E (7.30)
|
|
|
IDIMW |
Geplaatst op 08 May 2017, 18:26
|
Activiteit » Vollenhove » 8325ad » Internet TV Bellen » Fritz box 7581 » Basispakket » Motorola VIP1963 Berichten: 7 Lid sinds: 08 May 2017 |
Sinds 2 weken heb ik ook dit "geweldige" Kuch... modem. 2 weken geleden kreeg ik bezoek van een monteur ivm pairbonding. Hi gaf aan dat het wifi bereik van mijn modem wel erg slecht was en dat ik beter een nieuw modem kon aanvragen bij xs4all. De nieuwe modems zouden een veel beter bereik hebben en ook 5Ghz ondersteunen. Hoewel ik erg blij ben met 5Ghz ondersteuning ben ik zeer ontevreden over de 7581, over beter gezegt... over xs4all. Hoe kan het zijn dat je als provider, met de naam een beter provider te zijn, nog steeds dit modem uitleverd. Ik heb deze vraag gesteld aan de klantenservice en die geven aan dat zolang er gewerkt wordt aan het probleem het modem gewoon uitgeleverd kan worden omdat het niet een echt groot probleem is.... maar gewoon iets wat wel opgelost gaat worden (ergens medio april/mei) Dat het toch echt al Mei is was hem kennelijk ontgaan. Ik overweeg inmiddels om de kosten n.a.v. datum einde contract voor lief te nemen en eens te kijken of de experiabox van KPN beter bevalt. Het extra wat xs4all kost vind ik niet langer gerechtvaardigd. Ook heb ik natuurlijk gevraagd of ze een beta firmware kunnen pushen naar mijn modem, maar dat mogen ze niet van AVM, althans dat beweerd de Ik ben dus ook benieuwd naar de work-a-round om toch logging te hebben na de reboot. Want welke |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Weer DNS-problemen? (29 aug.) | Storing | : 5 | 29 Aug 2022 |
Fritz!OS 7 | Fritzbox | : 529 | 07 Aug 2021 |
Glasvezel rechtsreeks op FRITZ!Box 5530 | Fritzbox | : 9 | 16 Jul 2021 |
Fritz telefoon codes | Fritzbox | : 2 | 29 Apr 2021 |
Introductie: FRITZ!Box 5530 | Fritzbox | : 4 | 25 Jan 2021 |
Advertentie