Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door Freedom, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
Roger
Ik heb 6.83 gisteren geïnstalleerd via de GUI. Dat verliep probleemloos. Inmiddels draait deze firmware 19 uur stabiel. Maar met v6.80 had ik ook geen grote problemen (één spontane reboot na twee weken). Hopelijk is met 6.83 de druk een beetje van de ketel.

tubejack schreef:Telefoon prioriteit is voorzien in Internet ==> Filters ==> Real time applications. Misschien kun je daar ook je streaming apparaat bijzetten mocht je persé via WiFi willen streamen.
Je kunt op die pagina alleen de prioriteiten instellen voor verkeer richting het Internet. Deze instellingen doen niets op je WiFi en ook niets voor verkeer van het Internet naar jou toe.
FRITZ!Box 7590 (7.57) + FRITZ!WLAN 1750E (7.30)

loekf

mimisiku schreef:

Geprobeerd met offline bestand. Doet hetzelfde. Gaat door de motions en start op met login pagina. Geeft keurig 6.80 en Update Available...

Na hoeveel tijd ? Ik gaf het op na 15 minuten. Knippert de INFO led ook ? Doet internet het nog ? Ik zag niets in de event logging over een mislukte update. Na power cycle, en online updaten ook trouwens niets over succesvol updaten in de logging.
FRITZ!Box 7590 (7.12 - 221.9 Mbps/33 Mbps - Vplus) | 3 x FRITZ!WLAN 1750E (7.12) | XS4ALL Internet Plus + Bellen Basis

tubejack
Ok dus alleen uitgaand verkeer. Ik heb net met mijn vrouw tijdens een vette download een telefoon gesprek gevoerd waarbij ik naar het huisnummer belde. Ging prima Smile

Roger

mimisiku schreef: Een offline vind ik niet...
Je kunt de firmware image file hier downloaden: https://download.avm.de/fritz.box/fri...e/english/

Roger

tubejack schreef: Ok dus alleen uitgaand verkeer. Ik heb net met mijn vrouw tijdens een vette download een telefoon gesprek gevoerd waarbij ik naar het huisnummer belde. Ging prima Smile
Ja, want XS4ALL regelt de real-time priority voor VoIP aan hun kant.

mimisiku
Net contact gehad met XS4ALL. Voor mij geen oplossing mogelijk. Moet een support file genereren en die opsturen.

wiFi update: werkt niet
LAN update werkt niet
Reboot: werkt niet
Fabrieks reset: werkt niet

Zelfde opties geprobeerd met het gedownloade firmware bestand. Werkt ook niet...

Roger

mimisiku schreef:
Net contact gehad met XS4ALL. Voor mij geen oplossing mogelijk. Moet een support file genereren en die opsturen.

LAN update werkt niet

Zelfde opties geprobeerd met het gedownloade firmware bestand. Werkt ook niet...
Dat is balen! Je zou het recover image kunnen proberen: https://download.avm.de/fritz.box/fri...c/english/. Maar even afwachten wat de XS4ALL helpdesk zegt, is waarschijnlijk wel zo verstandig (geen twee procedures tegelijk).
Gewijzigd door Roger op 16 May 2017, 12:37

loekf

mimisiku schreef:

LAN update werkt niet

Heel vaag idd. Had je al een recovery FW geprobeerd ? .exe downloaden van ftp site, netwerk kabel tussen 7581 en laptop/PC. .exe starten, spanning van 7581, dan stekker erin en als het goed is wist ie alle flash partities en laad de nieuwste firmware. Daarna weer aansluiten en wizard doorlopen.

Andere kant, zou niet moeten mogen. Laat ze anders maar een nieuw modem sturen. Die heb je binnen een dag. Als je pecht hebt staat er nog 6.54 op. In dat geval is het raadzaam om offline (via file) te updaten gevolgd door factory reset. Maak je niet teveel druk om instellingen als je 6.54 nog moet configureren met de wizard. Alles wordt toch weer gewist.
FRITZ!Box 7590 (7.12 - 221.9 Mbps/33 Mbps - Vplus) | 3 x FRITZ!WLAN 1750E (7.12) | XS4ALL Internet Plus + Bellen Basis

tubejack

Roger schreef:

tubejack schreef: Ok dus alleen uitgaand verkeer. Ik heb net met mijn vrouw tijdens een vette download een telefoon gesprek gevoerd waarbij ik naar het huisnummer belde. Ging prima Smile
Ja, want XS4ALL regelt de real-time priority voor VoIP aan hun kant.

Dat is mooi. Als de Fritz dat aan zijn kant doet, kun je altijd bellen Smile

Eddy Molle
Op dit ogenblik ervaar ik weinig tot geen problemen meer, dus ik ga de stroom aan reacties in mijn mailbox stoppen. Succes verder!

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Weer DNS-problemen? (29 aug.) Storing : 5 29 Aug 2022
Fritz!OS 7 Fritzbox : 529 07 Aug 2021
Glasvezel rechtsreeks op FRITZ!Box 5530 Fritzbox : 9 16 Jul 2021
Fritz telefoon codes Fritzbox : 2 29 Apr 2021
Introductie: FRITZ!Box 5530 Fritzbox : 4 25 Jan 2021
Advertentie