Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door Freedom, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
RuudvanMunster

Quote

tubejack schreef:

Hallo Ruud,

Ik heb ongeveer vergelijkbare VDSL 2 waardes, scheelt echt niets. Ook profiel 8B
Heb je al geëxperimenteerd met de instellingen van de telefoon?

Cordless Telephones ==>Telephony Device Features ===> HD Telephony ==> die staat nu waarschijnlijk op Automatically probeer een één van de andere settings b.v. HD Preferred of Disabled

Misschien helpt het. Ik heb zelf heb de C5 en dat klinkt via een moderne Android smart phone en iPhone uitstekend. Gebruik je misschien zo' n oude Nokia GSM? probeer dan eerst Disabled.


Hi Jack,

Qua snelheden ben ik zeker niet ontevreden. Ben wel erg blij dat het aantal errors zo'n stuk lager lijkt. (Als de logging van de 7581 klopt...).
Ik heb de instellingen voor HD Telephony alle 3 uitgeprobeerd. Dat maakt geen verschil. Als telefoon heb ik de iPhone 5S. Niets mis mee, zou je zeggen. Smile
Fritz!Box 7581 (7.12) uitsluitend nog voor connectie met XS4All en DECT. Wifi nu via ASUS GT-AX11000. Fritz!DECT wordt uitgefaseerd zodra ik weer even gespaard heb. Grin
 
tubejack

Quote

RuudvanMunster schreef:
Qua snelheden ben ik zeker niet ontevreden. Ben wel erg blij dat het aantal errors zo'n stuk lager lijkt. (Als de logging van de 7581 klopt...).
Ik heb de instellingen voor HD Telephony alle 3 uitgeprobeerd. Dat maakt geen verschil. Als telefoon heb ik de iPhone 5S. Niets mis mee, zou je zeggen. Smile


Hallo Ruud,

Lijkt me ook een prima toestel. Thumbs Up Het aantal errors is vermoed ik lager omdat de 7581 net even slimmer met VDSL2 omgaat. Bij lange lijnen (zoals hier 1618 meter) zet hij de 7851 in profiel 8B. En dat profiel zet een véél sterker signaal op de lijn. = gunstig.

Ik heb nog geen klachten gehad. Gisteren belde de jongste met een iPhone 6. Prima te verstaan.
Dat DECT is nog wel een "dingetje" al zal het alleen maar zijn voor wat oudere DECT toestellen daarin heb je helemaal gelijk.
 
XS4Me
On line monitor slechte representatie gemeld bij Helpdesk (koper aansluiting).

Via web form aangemeld dat on line monitor geen juiste representatie geeft (lees: helemaal niet) van de activiteiten op de internetverbinding. Deze email kreeg ik terug:
>>>

Uit uw e-mail begrijp ik dat u de nieuwste firmware op uw FRITZ!Box 7581 heeft geinstalleerd, maar ontdekt dat de online monitor nog niet werkt. U heeft vernomen dat dit op glasvezel wel werkt, maar u zit op koper. U vraagt of dit bekend is en anders kan worden aangemeld bij AVM.

Goed dat u deze bug doorgeeft.

Naar aanleiding van uw e-mail heb ik dit hier net op kantoor getest en kom tot dezelfde conclusie. Ik heb dit doorgegeven. Dit heeft geen invloed op de werking van de verbinding.


<<<

Prima reactie van de helpdesk. Nog leuker zou het zijn indien AVM dit in de volgende release opgelost zou hebben. Misschien voor enkelen hier een niet zo belangrijke tekortkoming; voor mij tamelijk irritant. Soms met Skype verbinding (voor werk) een niet zo goede verbinding en dan is het handig om te zien of vanuit huis misschien iets zwaars wordt gedownload (bandbreedte is niet zo hoog en kan niet verhoogd worden).

Ben benieuwd of het dan wel opgelost is. Had dit al ~ 3 maanden geleden ook al gemeld en toen werd mij telefonisch verteld dat dit zou worden doorgegeven aan AVM en dat het waarschijnlijk bij de volgende release zou zijn opgelost.
 
RuudvanMunster

Quote

tubejack schreef:

Quote

RuudvanMunster schreef:
Qua snelheden ben ik zeker niet ontevreden. Ben wel erg blij dat het aantal errors zo'n stuk lager lijkt. (Als de logging van de 7581 klopt...).
Ik heb de instellingen voor HD Telephony alle 3 uitgeprobeerd. Dat maakt geen verschil. Als telefoon heb ik de iPhone 5S. Niets mis mee, zou je zeggen. Smile


Hallo Ruud,

Lijkt me ook een prima toestel. Thumbs Up Het aantal errors is vermoed ik lager omdat de 7581 net even slimmer met VDSL2 omgaat. Bij lange lijnen (zoals hier 1618 meter) zet hij de 7851 in profiel 8B. En dat profiel zet een véél sterker signaal op de lijn. = gunstig.

Ik heb nog geen klachten gehad. Gisteren belde de jongste met een iPhone 6. Prima te verstaan.
Dat DECT is nog wel een "dingetje" al zal het alleen maar zijn voor wat oudere DECT toestellen daarin heb je helemaal gelijk.


Is de FRITZ!Fon MT-F dan al een wat ouder toestel voor AVM? Overigens gaat het via de Fritz!Box 7581 van MT-F naar MT-F wel goed.
Ik heb zojuist nog wat dingen uitgeprobeerd:
- Reset van het toestel en opnieuw aanmelden: dat hielp niet
- Fritz!Box 7581 opnieuw starten. Probleem is nu omgekeerd. Nu is degene die ik bel blikkerig tot slecht verstaanbaar en ben ik als beller vanaf de FB wel goed te verstaan, Maakt in ieder geval minder slechte indruk op potentiele klantenSmile

Opvallend was wel dat de telefoonlijn (IP via XS4ALL) pas minuten later op was dan de FB en de IP verbinding.
Fritz!Box 7581 (7.12) uitsluitend nog voor connectie met XS4All en DECT. Wifi nu via ASUS GT-AX11000. Fritz!DECT wordt uitgefaseerd zodra ik weer even gespaard heb. Grin
 
Marcel
Dat de telefoon later op is komt omdat de verbinding om de zoveel minuten opnieuw wordt opgebouwd. Was bij de eerste verbindingspoging er nog geen internetverbinding dan is het wachten op de volgende verbindingspoging na zoveel minuten.
 
RuudvanMunster
Dank je. Het stelt in ieder geval gerust als er een verklaring voor is.

De toestellen heb ik ook geupdate, dus dat is niet de verklaring.
Gekke is dat intern bellen van MT-F naar MT-F perfect gaat. Dat uitbellen en inbellen met de MT-F één kant op slecht verstaanbaar is. Maar dat uitbellen via een iPhone via de Fritz!Box Fon app perfecte kwaliteit heeft. Het lijkt dus nog op een probleem tussen de MT-F en de manier waarop de FB de IP telefonie afhandelt.

Overigens ook bizar: kennelijk gelooft XS4ALL nog niet echt in de 7581. Want ik heb de handleiding ervan niet op hun website gevonden. Maar wel via de website www.handleidingen.com...

Zie https://www.xs4all.nl/service/diensten/internet/productinformatie/modem.htm
Fritz!Box 7581 (7.12) uitsluitend nog voor connectie met XS4All en DECT. Wifi nu via ASUS GT-AX11000. Fritz!DECT wordt uitgefaseerd zodra ik weer even gespaard heb. Grin
 
tubejack
Ikzelf zou een melding richting AVM en XS4ALL sturen Ruud (AVM gewoon in Nederlands)
En als mijn telefoons niet goed werkten de 7369 terugzetten.

Er zijn overigens meer mensen die hebben geklaagd over de verstaanbaarheid van de MT-F
https://www.decttelefoonshop.nl/produ...-mt-f.html

Lees o.a. de onderste 2 recensies Bob Walberg 17 juli 2016.
In Juli 2016 was de 7851 er nog niet dus het lijkt wel iets in het toestel zelf.
Doen ze het met de 7369 wel goed? Ik dacht dat die nog geen HD telefonie had.

Zo ja zou ik HD telefonie van alle toestelen disabelen waar het maar kan.
Dan toestellen zelf resetten naar fabrieksinstellingen instellingen en dan de 7851 uit /aan
Dan toestellen opnieuw aanmelden

Maar misschien kun je in het toestel zelf ook instellingen voor spraak veranderen?
Gewijzigd door tubejack op 28 May 2017, 22:20
 
RuudvanMunster

Quote

tubejack schreef:

Ikzelf zou een melding richting AVM en XS4ALL sturen Ruud (AVM gewoon in Nederlands)
En als mijn telefoons niet goed werkten de 7369 terugzetten.

Er zijn overigens meer mensen die hebben geklaagd over de verstaanbaarheid van de MT-F
https://www.decttelefoonshop.nl/produ...-mt-f.html

Lees o.a. de onderste 2 recensies Bob Walberg 17 juli 2016.
In Juli 2016 was de 7851 er nog niet dus het lijkt wel iets in het toestel zelf.
Doen ze het met de 7369 wel goed? Ik dacht dat die nog geen HD telefonie had.

Zo ja zou ik HD telefonie van alle toestelen disabelen waar het maar kan.
Dan toestellen zelf resetten naar fabrieksinstellingen instellingen en dan de 7851 uit /aan
Dan toestellen opnieuw aanmelden

Maar misschien kun je in het toestel zelf ook instellingen voor spraak veranderen?


Dank je Jack. Daar heb je toch een punt dat ik beter moet uitzoeken. Vanmorgen, na een andere storing, testte ik de spraakverbinding met een ander toestel. Dat toestel gaf in beide richtingen een goede verstaanbaarheid. Ik dacht eerst dat het verband hield met het feit dat de FB7581 vanmorgen hing (zie volgende bericht). Maar je bericht zette me aan het denken. Ik heb 2 MT-F toestellen uit 2012 en 3 uit 2014. Vanavond zal ik eens wat meer combinaties testen.

Vreemd blijft wel dat de toestellen intern wel helder verstaanbaar zijn. Dus het lijkt wel iets in combinatie met de FritzBox.
Ik weet niet zeker hoe het was met de FB7369. Als degene die ik bel me slecht verstaanbaar vindt en dat niet zegt, weet ik het niet. Ik heb het niet zo uitgebreid getest als nu. Bovendien had ik met de FB7369 weer het probleem dat de spraak er soms spontaan uitviel. Dus het grootste deel van de tijd heb ik de telefoonnummers doorgeschakeld gehad naar mijn GSM...

Ik meld wel wat de uitkomst wordt van de tekst. En dan ga ik inderdaad AVM en XS4ALL een melding sturen.
In ieder geval heel erg bedankt voor je bericht!
Fritz!Box 7581 (7.12) uitsluitend nog voor connectie met XS4All en DECT. Wifi nu via ASUS GT-AX11000. Fritz!DECT wordt uitgefaseerd zodra ik weer even gespaard heb. Grin
 
RuudvanMunster
Sinds vrijdag heb ik de FB7581 weer in gebruik.
Vanmorgen deed mijn "wekkerradio" het niet (SqueezeBox die via HomeSeer wordt gestart). De FB7581 bleek onbereikbaar zowel de vaste aansluiting als via het WLAN. De drie groene lampjes op het modem werkten wel (Power, Internet en WLAN). Voor ik de FB wilde restarten dacht ik, laat ik ff kijken of de telefonie wel werkt. Eerst intern van toestel naar toestel. Dat werkt. FF naar buiten, werkt ook (en helder...). Nou, eerst nog maar ff de webpagina van de FB refreshen. Shit, hij doet het weer.

Wat moet ik hier nu weer van vinden. Was het een langdurige time out (van ca. een uur) en deed ie het weer van zelf, zonder te rebooten? Toeval dus, of toch een verband met de telefonie activeren?
Fritz!Box 7581 (7.12) uitsluitend nog voor connectie met XS4All en DECT. Wifi nu via ASUS GT-AX11000. Fritz!DECT wordt uitgefaseerd zodra ik weer even gespaard heb. Grin
 
loekf

Quote

RuudvanMunster schreef:

Sinds vrijdag heb ik de FB7581 weer in gebruik.
Vanmorgen deed mijn "wekkerradio" het niet (SqueezeBox die via HomeSeer wordt gestart). De FB7581 bleek onbereikbaar zowel de vaste aansluiting als via het WLAN. De drie groene lampjes op het modem werkten wel (Power, Internet en WLAN). Voor ik de FB wilde restarten dacht ik, laat ik ff kijken of de telefonie wel werkt. Eerst intern van toestel naar toestel. Dat werkt. FF naar buiten, werkt ook (en helder...). Nou, eerst nog maar ff de webpagina van de FB refreshen. Shit, hij doet het weer.

Wat moet ik hier nu weer van vinden. Was het een langdurige time out (van ca. een uur) en deed ie het weer van zelf, zonder te rebooten? Toeval dus, of toch een verband met de telefonie activeren?


Tjee... SqueezeBox, da's old-school Shock

Het hebben van geen internet naar buiten, terwijl WLAN, DSL etc. wel up zijn klinkt als een bekend probleem. Ik heb dat eigenlijk niet meer na de beta en 6.83 gezien. Ik heb ook gezien dat vast internet wel werkt, maar internet via WIFI niet.

Toevallig een 1750E in gebruik ? Er is een issue met DHCP in FB release 6.8x in combinatie met 1750E 6.51.

Mijn 7581 gedraagt zich stabiel sinds 18-5.
FRITZ!Box 7590 (7.12 - 221.9 Mbps/33 Mbps - Vplus) | 3 x FRITZ!WLAN 1750E (7.12) | XS4ALL Internet Plus + Bellen Basis
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Weer DNS-problemen? (29 aug.) Storing : 5 29 Aug 2022
Fritz!OS 7 Fritzbox : 529 07 Aug 2021
Glasvezel rechtsreeks op FRITZ!Box 5530 Fritzbox : 9 16 Jul 2021
Fritz telefoon codes Fritzbox : 2 29 Apr 2021
Introductie: FRITZ!Box 5530 Fritzbox : 4 25 Jan 2021
Advertentie