Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door Freedom, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
tubejack

loekf schreef:
Tjee... SqueezeBox, da's old-school Shock .

Welnee ik gebruik nog dagelijkse een Logitech Duet. Cool Thumbs Up

@Ruud beetje vage klachten, lijkt inderdaad netwerk gerelateerd zoals Loek meldt.

Wat mijn opvalt dat sommige hardware nogal gevoelig is voor de gebruikte UTP kabel.
Gebruik 1e kwaliteit materiaal dus geen Gamma rommel.

Mijn Synology Nassen willen persé CAT5E anders werkt de poort niet op 1Gb.
Mijn Squeeuze box kan maar to 100Mb die heb ik via een losse switch aangesloten die goed
schakelt tussen 100Mb en 1 Gb, anders doet hij het niet goed.
Verder had ik ook last van dubbele IP-adressen in samen werking met de 1750E
Dat is met de beta versie voor deze repeater opgelost.

@LoekF mijn DSL verbinding is wel stabiel maar heb af en toe PPP time out. Ik heb nu de 7581
op native IPV4 gezet (stond op IPV6) en die IPV6 komt er nu bij als dual stack als het goed is...

RuudvanMunster

loekf schreef:

Tjee... SqueezeBox, da's old-school Shock

Het hebben van geen internet naar buiten, terwijl WLAN, DSL etc. wel up zijn klinkt als een bekend probleem. Ik heb dat eigenlijk niet meer na de beta en 6.83 gezien. Ik heb ook gezien dat vast internet wel werkt, maar internet via WIFI niet.

Toevallig een 1750E in gebruik ? Er is een issue met DHCP in FB release 6.8x in combinatie met 1750E 6.51.

Mijn 7581 gedraagt zich stabiel sinds 18-5.

Die SqueezeBox doet het best lekker. Leuke is dat hij een plug-in heeft in HomeSeer, dus ik wordt (behalve vandaag) lekker met radio gewekt.Smile

Het zou inderdaad de 1750E kunnen zijn. Die heb ik er vanmorgen uitgehaald. Ik ben wel op zoek geweest naar een bèta voor de 1750E. Maar degene die ik vond had als nummer 6.51, dus ik vroeg me af of dat wel de goede is. Ik zal nog eens zoeken. Heeft iemand nog tips?

Sinds de 1750E eruit is, zijn mijn tablets, die ik als bediening voor HomeSeer gebruik, wel stabieler. Als ze door powersave de verbinding met Wifi kwijtraakten was het een heel gedoe ze weer online te krijgen. Dat lijkt nu voorbij.
Fritz!Box 7581 (7.12) uitsluitend nog voor connectie met XS4All en DECT. Wifi nu via ASUS GT-AX11000. Fritz!DECT wordt uitgefaseerd zodra ik weer even gespaard heb. Grin

RuudvanMunster

tubejack schreef:

loekf schreef:
Tjee... SqueezeBox, da's old-school Shock .

Welnee ik gebruik nog dagelijkse een Logitech Duet. Cool Thumbs Up

@Ruud beetje vage klachten, lijkt inderdaad netwerk gerelateerd zoals Loek meldt.

Wat mijn opvalt dat sommige hardware nogal gevoelig is voor de gebruikte UTP kabel.
Gebruik 1e kwaliteit materiaal dus geen Gamma rommel.

Mijn Synology Nassen willen persé CAT5E anders werkt de poort niet op 1Gb.
Mijn Squeeuze box kan maar to 100Mb die heb ik via een losse switch aangesloten die goed
schakelt tussen 100Mb en 1 Gb, anders doet hij het niet goed.
Verder had ik ook last van dubbele IP-adressen in samen werking met de 1750E
Dat is met de beta versie voor deze repeater opgelost.

@LoekF mijn DSL verbinding is wel stabiel maar heb af en toe PPP time out. Ik heb nu de 7581
op native IPV4 gezet (stond op IPV6) en die IPV6 komt er nu bij als dual stack als het goed is...

In het hele netwerk heb ik CAT5E of zelfs CAT6. Denk niet dat het daar aan ligt. Voor dit probleem lijkt me de 1750E wel de eerste verdachte... Vooral omdat het uitschakelen van de 1750E hielp.
Misschien moet ik die vervangen door de 7490 die ik nog heb....
Fritz!Box 7581 (7.12) uitsluitend nog voor connectie met XS4All en DECT. Wifi nu via ASUS GT-AX11000. Fritz!DECT wordt uitgefaseerd zodra ik weer even gespaard heb. Grin

tubejack
Ruud zie https://xs4all.gebruikers.eu/forum/vi...#post_4717

En die Beta erop Thumbs Up

RuudvanMunster

Zojuist gedaan... Spannend. Kijken wat dat oplevert. Bedankt wederom voor je hulp!

tubejack

RuudvanMunster schreef:
Zojuist gedaan... Spannend. Kijken wat dat oplevert. Bedankt wederom voor je hulp!

Het werkt hier als een speer Ruud.
Alle SSID's 7581 en 1750 precies dezelfde naam zowel 2,4 als 5Ghz Smile

RuudvanMunster

tubejack schreef:

RuudvanMunster schreef:

Het werkt hier als een speer Ruud.
Alle SSID's 7581 en 1750 precies dezelfde naam zowel 2,4 als 5Ghz Smile

Zo heb ik het nu ook. Wil eigenlijk wel graag de 2,5 en 5 GHz een verschillende naam geven. Maar zal daar nog ff mee wachten. Nu eerst verder met de telefoontest...

tubejack

RuudvanMunster schreef:
Zo heb ik het nu ook. Wil eigenlijk wel graag de 2,5 en 5 GHz een verschillende naam geven. Maar zal daar nog ff mee wachten. Nu eerst verder met de telefoontest...

Op deze manier pakt hij bij mij automatisch het gunstigste signaal op dat moment.

Daan
Ik ben nu voor het eerst de VPN functie van het modem aan het uitproberen.
Een gebruiker aangemaakt en op IOS ook alles netjes ingevuld, maar ik krijg geen werkende verbinding.
Ik kan via "Internet>Permit Acces" wel zien dat het VPN-account actief wordt, als ik met mijn iPad de VPN-service opstart.
Ook krijg ik in IOS te zien dat de VPN-verbinding succesvol is gemaakt.
Maar ik heb dan verder geen werkende verbinding met internet.
E-mail ophalen en surfen lukt niet.

Iemand die het wel werkend heeft met de 7581 f.w.versie 6.83?

loekf
Bij mij na 12 dagen gisteren een reset van de DSL verbinding. Geen reboot. Misschien "geklooi" in de wijk kast of centrale omdat een van de buren VDSL via Tele2 kreeg.

Trouwens nog niets van een internet snelheid > 100 Mbps single pair, blijft strak 100 Mbps. We blijven duimen voor het moment dat KPN pair bonding gaat doen.

Vind wel dat AVM eens een officiele update van de 1750E FW mag uitbrengen. Voor zover ik gezien heb hebben alle modems (7360, 7490 etc) met een 6.8x update last van DHCP (IP adressen uitgifte) issues icm 1750E en de laatste officiele firmware van vorig jaar.

Denk niet dat deze al EOL is, omdat de 802.11ax nog niet echt mainstream is. Er zijn een paar routers te koop, maar AVM doet er nog niets mee. Ook de 2017 modellen van tablets en smartphones ondersteunen het nog niet.
FRITZ!Box 7590 (7.12 - 221.9 Mbps/33 Mbps - Vplus) | 3 x FRITZ!WLAN 1750E (7.12) | XS4ALL Internet Plus + Bellen Basis

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Weer DNS-problemen? (29 aug.) Storing : 5 29 Aug 2022
Fritz!OS 7 Fritzbox : 529 07 Aug 2021
Glasvezel rechtsreeks op FRITZ!Box 5530 Fritzbox : 9 16 Jul 2021
Fritz telefoon codes Fritzbox : 2 29 Apr 2021
Introductie: FRITZ!Box 5530 Fritzbox : 4 25 Jan 2021
Advertentie