Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door Freedom, waaronder de FRITZ!Box 7170.
FRITZ!Box 7581 problemen
|
|
RobEdith |
Geplaatst op 23 June 2017, 07:34
|
Activiteit » Vlaardingen » 3132EZ » Internet TV Bellen » 7581+4020 » Basispakket Berichten: 75 Lid sinds: 21 Nov 2009 |
Als ik me niet vergis, komt er op neer, dat hoe hoger het INP waarde is, des te beter je beschermd bent tegen externe invloeden van buitenaf, die storing op de lijn kunnen veroorzaken bijv. plc adapters, slecht afgeschermde opladers van smartphones/tablets/laptops, halogeen verlichting, licht dimmers, Chinese meuk (waar vaak ontstoor componenten weggelaten worden). Dit is niet alleen van jezelf, maar kan ook van buren komen, als je bijv. in een appartement woont. Ook onweersflitsen kunnen invloed hebben op je verbinding (veroorzaken nog wel eens blokjes op het TV-scherm). Bij de 7581 zit een adapter, waar een blokje in de kabel is verwerkt. Dat noemt men ferriet en dient ter voorkoming van storing van de adapter op het modem. Note : ik vond een site http://www.kitz.co.uk/adsl/rein.htm, waarin dit nog beter uitgelegd wordt. Gewijzigd door RobEdith op 23 June 2017, 08:24 Huidig modem : Fritz!Box 7581 (07.01) Mesh master
Router : Fritz!Box 4020 (07.01) Mesh repeater Eerder gebruikt : Fritz!Box 7170, 7360 |
|
|
loekf |
Geplaatst op 26 June 2017, 13:12
|
Activiteit » Nijmegen » 6541AJ » Internet Bellen » Fritz!Box 7581 Berichten: 262 Lid sinds: 17 Feb 2017 |
Ik krijg net een mail van Ziggo over gewijzigde wettelijke (?) regelingen bij storingen. Komt er op neer als provider een dienst niet levert je abbo kan opschorten/niet betalen. Verder heb je recht op storingsvergoeding van 1/30 van abbo bedrag per 24 uur als bv netwerk down is. Zou wel eens weten of xs4all dit ook zo vindt etc in hun voorwaarden. Wet gaat per 1 juli in. Was leuk geweest voor half mei met de modem ellende.... FRITZ!Box 7590 (7.12 - 221.9 Mbps/33 Mbps - Vplus) | 3 x FRITZ!WLAN 1750E (7.12) | XS4ALL Internet Plus + Bellen Basis
|
|
|
XS4Me |
Geplaatst op 27 June 2017, 07:58
|
Activiteit Berichten: 20 Lid sinds: 30 Jan 2017 |
Ik heb nog regelmatig onderbrekingen in de wireless verbinding. Dit uit zich in haperende audio van de mediaplayer en slecht laden van internetpagina's op de tablets en mobieltjes. De bedrade verbindingen hebben deze problemen niet. De haperingen duren soms een fractie van een seconde, maar kunnen ook 1 - 2 minuten duren. De frequentie is om en nabij enkele keren per uur. Soms wordt een uur overgeslagen. Ik kan geen enkele verband bedenken. Ben ik de enige inmiddels omdat dit fenomeen hier niet meer genoemd wordt? Of zijn we inmiddels zo eraan gewend geraakt? En nee, geen zin om een kabel dwars door de woonkamer te laten lopen. |
|
|
loekf |
Geplaatst op 27 June 2017, 08:08
|
Activiteit » Nijmegen » 6541AJ » Internet Bellen » Fritz!Box 7581 Berichten: 262 Lid sinds: 17 Feb 2017 |
Quote XS4Me schreef: Ik heb nog regelmatig onderbrekingen in de wireless verbinding. Dit uit zich in haperende audio van de mediaplayer en slecht laden van internetpagina's op de tablets en mobieltjes. De bedrade verbindingen hebben deze problemen niet. De haperingen duren soms een fractie van een seconde, maar kunnen ook 1 - 2 minuten duren. De frequentie is om en nabij enkele keren per uur. Soms wordt een uur overgeslagen. Ik kan geen enkele verband bedenken. Ben ik de enige inmiddels omdat dit fenomeen hier niet meer genoemd wordt? Of zijn we inmiddels zo eraan gewend geraakt? En nee, geen zin om een kabel dwars door de woonkamer te laten lopen. Nee, je bent niet de enige. Had afgelopen weekend ook dat m'n iPad op eens geen pagina's meer wilde laden. Dacht even dat ie aan het herstarten was, maar modem was gewoon "up" en bedraad internet werkte nog. Inderdaad na 1-2 minuten was ineens alles weer ok. M'n repeater gaf gewoon een stabiele verbinding met het modem in de meterkast aan, dus moet iets anders zijn. Ik heb dit nu toe een paar keer gezien. Hopelijk lossen ze dit nog een keer op. Na de stroom van firmware updates uit AVM paar maanden terug (6.80, 6.83) voor veel van hun modellen, is het nu een beetje stil lijkt het. FRITZ!Box 7590 (7.12 - 221.9 Mbps/33 Mbps - Vplus) | 3 x FRITZ!WLAN 1750E (7.12) | XS4ALL Internet Plus + Bellen Basis
|
|
|
Stef |
Geplaatst op 27 June 2017, 09:35
|
Activiteit » Kamerik » 3471 » Internet TV Bellen » FB 7581 Berichten: 26 Lid sinds: 24 Jan 2017 |
Ik heb exact hetzelfde probleem. Dacht ook dat het modem aan het herstarten was maar de tv, die bedraad aangesloten is, bleeft werken. Het gebeurt regelmatig. Het blijft een prul. |
|
|
Gondelier |
Geplaatst op 27 June 2017, 11:25
|
Activiteit » Internet TV Bellen » Eigen modem » Fritz!Box 7590. + Repeater 175 Berichten: 272 Lid sinds: 23 Dec 2013 |
Quote loekf schreef: Quote XS4Me schreef: Ik heb nog regelmatig onderbrekingen in de wireless verbinding. Dit uit zich in haperende audio van de mediaplayer en slecht laden van internetpagina's op de tablets en mobieltjes. De bedrade verbindingen hebben deze problemen niet. De haperingen duren soms een fractie van een seconde, maar kunnen ook 1 - 2 minuten duren. De frequentie is om en nabij enkele keren per uur. Soms wordt een uur overgeslagen. Ik kan geen enkele verband bedenken. Ben ik de enige inmiddels omdat dit fenomeen hier niet meer genoemd wordt? Of zijn we inmiddels zo eraan gewend geraakt? En nee, geen zin om een kabel dwars door de woonkamer te laten lopen. Nee, je bent niet de enige. Had afgelopen weekend ook dat m'n iPad op eens geen pagina's meer wilde laden. Dacht even dat ie aan het herstarten was, maar modem was gewoon "up" en bedraad internet werkte nog. Inderdaad na 1-2 minuten was ineens alles weer ok. M'n repeater gaf gewoon een stabiele verbinding met het modem in de meterkast aan, dus moet iets anders zijn. Ik heb dit nu toe een paar keer gezien. Hopelijk lossen ze dit nog een keer op. Na de stroom van firmware updates uit AVM paar maanden terug (6.80, 6.83) voor veel van hun modellen, is het nu een beetje stil lijkt het. Ook hier hetzelfde probleempje zoals hier boven omschreven met de Fritz!Box. Ik heb twee WIFI camera's (kan niet bedraad) hangen die regelmatig op zwart gaan. Volgens mij zit het in de firmware 6.83, want in het verleden nooit last gehad. Ook iPad e.d. vallen soms uit of moeten heel lang laden. Hopende op verbetering bij de volgende update, ook voor de 1750E En nee, ik gebruik nog geen 7581 (blijft in doos). Overal hangen klokken,
maar niemand heeft de tijd !! |
|
|
tubejack |
Geplaatst op 27 June 2017, 11:51
|
Activiteit » Zaandam » 1506 WH » Internet TV Bellen » AVM Fritzbox 7581 Berichten: 1354 Lid sinds: 19 Oct 2016 |
WiFi is van zoveel factoren afhankelijk. Sinds we hier een soort van WiFi mesh netwerk hebben werkt het fijn. Ik heb het zendvermogen zo laag mogelijk ingesteld en ' s nachts gaat via een tijdschema WiFi uit. |
|
|
Stef |
Geplaatst op 27 June 2017, 12:10
|
Activiteit » Kamerik » 3471 » Internet TV Bellen » FB 7581 Berichten: 26 Lid sinds: 24 Jan 2017 |
Het heeft hier prima gewerkt totdat dit brakke modem geïnstalleerd werd. Ik heb geen idee wat een wifi mesh is en wil dat ook niet weten. Ik weet alleen dat XS4All er een "mess" van maakt maar dat zal je wel niet bedoelen. Het zendvermogen staat op max want werd me door de helpdesk geadviseerd. WiFi blijft 's nachts aan omdat ik er dan ook gebruik van wens te maken. Dus het heeft niets met externe factoren te maken Tubejack, mocht je daarop aan willen sturen. Het is gewoon een prul waar we mee opgescheept zitten en dat nog steeds uitgeleverd wordt. Ik vind dat zeer kwalijk. Gewijzigd door Stef op 27 June 2017, 12:24 |
|
|
GladiusMaximus |
Geplaatst op 27 June 2017, 12:17
|
Activiteit Berichten: 18 Lid sinds: 20 Oct 2014 |
Quote tubejack schreef: WiFi is van zoveel factoren afhankelijk. Sinds we hier een soort van WiFi mesh netwerk hebben werkt het fijn. Ik heb het zendvermogen zo laag mogelijk ingesteld en ' s nachts gaat via een tijdschema WiFi uit. Mijn Wifi is 24/7 ook perfect, maar niet via de Fritzbox. Die laatste mag alleen voor DSL-modem en DHCP-server spelen. Voor de rest is dat spul van AVM duidelijk de mindere van andere apparatuur. Net als in de audio-wereld: wil je alles in één box, dan verlies je behoorlijk in kwaliteit als je vergelijkt met losse componenten. Jammer dat XS4all niet gewoon een goede kwaliteit modem/router levert, voor mijn part naast het spul van AVM, dan heb je een keus. XS4all keer terug naar de kracht van het verleden, waar superieure kwaliteit hoog in het vaandel stond. Nu draait Felipe Rodriquez zich van ergernis om in zijn graf. |
|
|
tubejack |
Geplaatst op 27 June 2017, 12:44
|
Activiteit » Zaandam » 1506 WH » Internet TV Bellen » AVM Fritzbox 7581 Berichten: 1354 Lid sinds: 19 Oct 2016 |
Laat ook maar
Gewijzigd door tubejack op 27 June 2017, 13:05 |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Weer DNS-problemen? (29 aug.) | Storing | : 5 | 29 Aug 2022 |
Fritz!OS 7 | Fritzbox | : 529 | 07 Aug 2021 |
Glasvezel rechtsreeks op FRITZ!Box 5530 | Fritzbox | : 9 | 16 Jul 2021 |
Fritz telefoon codes | Fritzbox | : 2 | 29 Apr 2021 |
Introductie: FRITZ!Box 5530 | Fritzbox | : 4 | 25 Jan 2021 |
Advertentie