Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door Freedom, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
misja
helpt jullie niet maar mijn wifi is al heel lang stabiel. enige wat misschien afwijkt is dat ik verschillende SSID's gebruik voor 2.4 en 5 banden. ik vind het fijn om te weten met welk netwerk de verbinding gemaakt is en dat kun je zo makkelijk zien.
geen idee of dit er iets mee te maken heeft maar dus geen wifi problemen ondanks intensief gebruik.
ook geen restarts meer gezien sinds de update en een heel snelle verbinding.
aangezien de vpn ook prima naar buiten werkt sinds de update ben ik vrij tevreden.
enige is nog dat de grafiekjes nog niet werken, de poorten verkeerd genummerd zijn en een verkeerde snelheid doorgeven maar dat zijn schoonheids fouten heeft geen effect op gebruik.

Prutser

... en een verkeerde snelheid doorgeven maar dat zijn schoonheids fouten heeft geen effect op gebruik.

Die verkeerde snelheid zou weleens kunnen kloppen. Op VDSL traint je lijn in op maximale snelheid en wordt de snelheid op de IP laag (laag 3) teruggebracht tot die van je abonnement. Als voorbeeld, mijn 7581 is ingetraind op 107Mbps, terwijl mijn snelheid 'gecapped' is op 80Mbps. Wel hinderlijk dat je dat niet handmatig kunt wijzigen, als de grafiekjes wel hadden gewerkt, gaan ze uit van (in mijn geval) 107Mbps ... En de rest klopt uiteraard .... dat niet alles klopt qua poortvolgorde en zo Smile

O ja, en hier ook WiFi rotsvast, één SSID op beide banden verdeeld over een 7581, 7490 en 7390. (resp. begane grond, 1e verdieping, 2e verdieping)

XS4Me
Met de Wifi banden heb ik alle combinaties geprobeerd. Beide aan en ook slechts één. Alle combinaties gaven hetzelfde resultaat. Ik heb nu alleen 2.4 aan. De monitor is idd een giller.

Gondelier
Off topic hier natuurlijk, maar voor de liefhebber vandaag een (kleine) update voor de Fritz!Fon naar versie 3.92.
Overal hangen klokken,
maar niemand heeft de tijd !!

Prutser

Gondelier schreef:

Off topic hier natuurlijk, maar voor de liefhebber vandaag een (kleine) update voor de Fritz!Fon naar versie 3.92.

Thanks. Wel weer gek, geconnect met een 7490 geeft hij GEEN update, maar aan de 7581 gaat hij weer WEL ... En ondanks Internationale settings een Duitse tekst in het scherm. Goed, so be it ...

tubejack

Gondelier schreef:

Dank je Thumbs Up

tubejack
Wat een drama zeg Sad Had je gebruik gemaakt van de overstap service?

Klanten van XS4ALL kunnen vanwege de tariefswijziging het abonnement kosteloos opzeggen tot 4 juli 2017. Bron: http://www.internetabonnement.nl/nieu...ieven.html

Dus morgen is de laatste dag, dat dit zonder kosten kan.

Daan

scouser schreef:

Als zij 6 maanden in gebreke blijven kan ik dat zonder kosten annuleren hoor, maar ik heb besloten morgen op mijn gemak een mail op te stellen met het hele verhaal er in en dan mogen zij met een oplossing komen of de boel ontbinden

Ik heb de afgelopen tijd meerdere malen met XS4all gemaild, en meestal duurt het 3 dagen voor je een algemeen standaard antwoord krijgt, dus daar ga je niet mee op tijd zijn.

tubejack

scouser schreef:

Als zij 6 maanden in gebreke blijven kan ik dat zonder kosten annuleren hoor, maar ik heb besloten morgen op mijn gemak een mail op te stellen met het hele verhaal er in en dan mogen zij met een oplossing komen of de boel ontbinden

Je moet zoiets wel kunnen aantonen.

Ikzelf zou een kort een lijstje maken met de gebreken die er nu nog zijn.
En eenzelfde lijstje met ongemakken en data's die ik tot nu toe heb ervaren.
B.v. maanden nauwelijks kunnen internetten, vrije tijd moeten opnemen voor div. monteurs.
Dit even los van alle emoties, gewoon puur zakelijk. Dan heb ik gelijk ook een goed verhaal.

Dan gelijk bellen. Wellicht komen ze met een passende oplossing. Zo niet kun je eventueel direct opzeggen scheelt weer een hoop gedoe. Misschien heb je dan straks wél een ander telefoon nummer....

Er is één heikel punt! en dat is dat je bij een nieuw abonnement bij welke provider dan ook het best gebruikt kunt maken van de opzegservice van de nieuwe provider. Een aantal problemen worden dan middels vragenlijstjes al vanaf het begin getackeld b.v. wel of niet telefoon mee verhuizen etc.
Ook als je straks alsnog besluit naar Online, KPN of een ander te gaan zou dat m.i. beter zijn maar of dat nu nog kan op zo' n korte termijn. Weet ik niet.

Succes

Stef
Ik kan je wellicht wel helpen met het de nummerherkenning van die 7369.
Ik heb dat modem op de zaak ook en had hetzelfde probleem.
Dit bood mij de oplossing:

'System-Region and Language-Regional Options' en dan op de Duitse taal."

Succes.

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Weer DNS-problemen? (29 aug.) Storing : 5 29 Aug 2022
Fritz!OS 7 Fritzbox : 529 07 Aug 2021
Glasvezel rechtsreeks op FRITZ!Box 5530 Fritzbox : 9 16 Jul 2021
Fritz telefoon codes Fritzbox : 2 29 Apr 2021
Introductie: FRITZ!Box 5530 Fritzbox : 4 25 Jan 2021
Advertentie