Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door Freedom, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
zaza2002
Ik zou de KPN maar eens benaderen. Dt lijkt erg op een stoorpunt in de verbinding. De KPN kan je lijn een tijdje monitoren. Ik hoop dat dat iets oplevert.

Stef

scouser schreef:

scouser schreef:

Dat gaan we straks proberen dank je wel

Helaas uitgaand krijg ik er wel een nummer in maar inkomend nog steeds niet en dat modem hapert nu al bijna net zo erg als de 7581. en als ik een reset geef heeft hij 10 minuten nodig om in te trainen op de dsl lijn dat kan toch ook niet normaal zijn

Jammer, het zou toch echt moeten werken. Ik had deze oplossing via Google gevonden, veel mensen hebben er blijkbaar baat bij.
Dit kwam ik ook nog tegen, wellicht was mijn eerste reactie niet volledig:
tabje 'Regional options' country Germany.

Anders zelf even zoeken.
Succes !!

RuudvanMunster
http://www.gadgetgear.nl/2017/06/nieuwste-fritzbox-imponeert-uiterlijk-en-specs/
Maar even naar dit onderwerp op het forum verwezen.

tubejack
Ik heb de laatste dagen opvallend vaak PPPoE errors: Timeout errors. Meestal doet het internet het binnen een minuutje weer.

loekf
WIFI repeater, gratis... is te bestellen vanaf vandaag:

https://oms.xs4all.nl/bestellen/gratis-wifi-versterker

inloggen met account name en password

Wel even beta firmware van AVM erop zetten, want ongetwijfeld levert xs4all die 1750s met de huidige 6.51.. anders kan je last krijgen van DHCP issues,
FRITZ!Box 7590 (7.12 - 221.9 Mbps/33 Mbps - Vplus) | 3 x FRITZ!WLAN 1750E (7.12) | XS4ALL Internet Plus + Bellen Basis

zaza2002
Jammer dat ze toch niet ook Powerline adapters aanbieden. Ik heb dat al een tijdje geleden als alternatief gevraagd voor een repeater.

Prutser

tubejack schreef:

Ik heb de laatste dagen opvallend vaak PPPoE errors: Timeout errors. Meestal doet het internet het binnen een minuutje weer.

Hier 37 dagen stabiel, maar ik zit iets dichter op de buitenring kast dan jij. Als het goed is dan zal de DSLAM ingrijpen als het te gek wordt en op een iets lagere snelheid pogen in te trainen om het geheel stabieler te krijgen. Geen nieuwe (zendamateur) buren met een kortegolfzender?

tubejack
Wij zijn aangesloten op een nummer centrale (MDF) via een niet actieve straatkast bijna 1800 meter totaal. De DSL blijft er in, alleen op IP niveau wordt af en toe de verbinding verbroken. M.i. puur problemen in het netwerk van XS4ALL.

Verder zijn hier geen zendamateurs. De enige met een antenne, voor de radio zijn wij zelf. Wink
Er zijn wel de afgelopen dagen werkzaamheden geweest aan de KPN infrastructuur, die zijn nog niet afgerond (21/7) Zelfde geldt voor het netwerk van XS4ALL.(19/7)
Gewijzigd door tubejack op 04 July 2017, 21:40

Daan
@xs4all

Ik heb een ruime dag, vanaf gisterenmorgen 09:00 uur tot vandaag 14:00, uur een storing gehad.
Helemaal geen signaal meer via de glasvezelkabel, helemaal dood.
Bij het schakelen van mijn-alles in-1 Smart abbo. naar een hogere snelheid (80/80) is het gisterenmorgen mis gegaan.
In de POP was een "actieve netwerkaansluit-unit" kapot. Monteur heeft een een reserve erin gestoken en het werkte weer.

Is er bij iemand anders nog zoiets misgegaan i.c.m. met het verhogen v/d snelheid gisteren?
Gewijzigd door Daan op 05 July 2017, 17:58

PE1RDW
Vanmiddag rond 8 uur een resync gehad van de langzame lijn, nu is deze lijn van 8b naar 17a profiel overgegaan.
Huidige troughput is nog steeds laag maar attainable is in ieder geval verdubbeld voor deze lijn:

Negotiated Connection Properties
      Receive Direction    Send Direction
Max. DSLAM throughput   kbit/s   0   0   0   0
Min. DSLAM throughput   kbit/s   0   0   0   0
Attainable throughput   kbit/s   35010   26725   9541   6650
Current throughput   kbit/s   16015   24326   2798   6190
Seamless rate adaptation      off   off   off   off

Latency      16 ms   16 ms   7 ms   7 ms
Impulse Noise Protection (INP)      7.5   4   2   2
G.INP      off   off

Signal-to-noise ratio   dB   14   6   20   6
Bitswap      on   on   off   on
Line attenuation   dB   23   23   32   31

Profile   17a            
G.Vector      off   off

Carrier record      B43   B43   B43   B43

Ik vermoed persoonlijk dat ze ergens een ader paar hebben gewisseld tussen de wijk kast en de centrale.
Even een paar dagen afwachten.

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Weer DNS-problemen? (29 aug.) Storing : 5 29 Aug 2022
Fritz!OS 7 Fritzbox : 529 07 Aug 2021
Glasvezel rechtsreeks op FRITZ!Box 5530 Fritzbox : 9 16 Jul 2021
Fritz telefoon codes Fritzbox : 2 29 Apr 2021
Introductie: FRITZ!Box 5530 Fritzbox : 4 25 Jan 2021
Advertentie