Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door Freedom, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
ReneX

Quote

tubejack schreef:
Ik heb de laatste dagen opvallend vaak PPPoE errors: Timeout errors. Meestal doet het internet het binnen een minuutje weer.


Hier onlangs ook (veel) last van gehad.

Ca. 2 weken na de overgang naar bonding plotseling af en toe PPPoE timeouts waarbij de DSL verbindingen er gewoon in bleven (zonder enige storing etc.). De timeouts varieerde van meerdere malen per uur, tot soms een enkele keer per dag.
En na een timeout was binnen de minuut er weer een IP verbinding.

Nu was er rond die tijd ook in de buurt een blikseminslag geweest, en dat heeft voor veel problemen met de kast gezorgd.
Er is diverse malen iets aan gebeurd en vervangen (met andere lijnen). Volgens contacten met KPN zijn nu alle problemen verholpen en ook ik merk dat de timeouts zijn verdwenen.

Nou verwacht ik niet dat wij op dezelfde kast zitten, maar het verschijnsel lijkt op elkaar (en mss toch XS4ALL maar eens bellen).
 
loekf

Quote

tubejack schreef:

Quote

loekf schreef:

Damn.. ik kijk daar normaal elke dag.

Wie durft ;-))

Waarschijnlijk de beta voor 6.86


Hier draait hij ook, zie niets vreemds.


Vanavond er ook maar knallen. Hoewel... modem draait zonder VDSL reconnects en reboots al sinds 30 mei stabiel. Ongeloofelijk...
Ben vooral benieuwd of ze de overgebleven bugs/issues er uitgehaald hebben.

Zoals... zie je al iets van DSL statistieken of nog steeds allemaal op nul ?
FRITZ!Box 7590 (7.12 - 221.9 Mbps/33 Mbps - Vplus) | 3 x FRITZ!WLAN 1750E (7.12) | XS4ALL Internet Plus + Bellen Basis
 
tubejack

Quote

ReneX schreef:
Nou verwacht ik niet dat wij op dezelfde kast zitten, maar het verschijnsel lijkt op elkaar (en mss toch XS4ALL maar eens bellen).


Hetzelfde, hebben we ook vorig jaar gehad. Toen ook over van een enkele lijn, naar pair-bonding. En een van complete DSL lijnen viel er af en toe, een paar minuten uit. Uiteindelijk zijn we door KPN overgezet naar 2 andere aderparen. Dat was een stuk beter, maar nog af en toe PPPoE errors.

KPN is toen weer aan het meten geweest en adviseerde een ander modem dan de 7369. Dat is de 7581 geworden die sinds software versie 06.83 stabiel is. Maar nu, hebben we dus weer af en toe PPPoE errors. Dan stopt het internet gewoon even. Het is nog niet heel hinderlijk.

Ik vermoed dat het gewoon door de lengte van de kabels komt. In ons wijk zitten we aangesloten op de laatste van de 3 niet actieve kabelverdelers. De DSLAM kaarten zitten dus in de centrale. Ik verwacht niet, dat KPN of XS4ALL daar nog iets aan kan doen. De infrastructuur is hier gewoon verouderd.

Ik heb gisteren de laatste beta software op de 7581 gezet, misschien helpt het iets. Wink

*edit typo's
Gewijzigd door tubejack op 06 July 2017, 11:57
 
tubejack

Quote

loekf schreef:
Zoals... zie je al iets van DSL statistieken of nog steeds allemaal op nul ?


Zover ik het kan bekijken hetzelfde als de normale 06.83

B.v. Max. DSLAM throughput Min. DSLAM throughput staan hier nog steeds op 0
 
Roger

Quote

loekf schreef:

Vanavond er ook maar knallen. Hoewel... modem draait zonder VDSL reconnects en reboots al sinds 30 mei stabiel. Ongeloofelijk...
Ben vooral benieuwd of ze de overgebleven bugs/issues er uitgehaald hebben.
Tenzij je verwacht (op basis van release notes of een toezegging) dat die beta een specifiek probleem oplost dat voor jou belangrijk is, zou ik het niet doen. Beta's kunnen last hebben van regressies die er bij de uiteindelijke release weer uit zijn gehaald.
FRITZ!Box 7590 (7.57) + FRITZ!WLAN 1750E (7.30)
 
ReneX

Quote

tubejack schreef:

Hetzelfde, hebben we ook vorig jaar gehad. Toen ook over van een enkele lijn, naar pair-bonding. En een van complete DSL lijnen viel er af en toe, een paar minuten uit. Uiteindelijk zijn we door KPN overgezet naar 2 andere aderparen. Dat was een stuk beter, maar nog af en toe PPPoE errors.


Ik weet dat er hier wel kaarten zijn vervangen, en daarmee/daarna lijkt het opgelost te zijn.
Bij de PPPoE timeouts bleef de DSL verbinding bij mij intact, zonder ophoging van error counters etc. Dus daarmee lijkt de verbinding tussen modem en DSLAM in principe gewoon goed zijn en zit het ergens anders.
In ieder geval lijkt jouw verschijnsel identiek aan de mijne.

Overigens zijn ook wij overgezet naar andere poorten. 1 van beide poorten haalde (in de wijkkast!) maar 56Mbit/s ipv 110Mbit/s, maar dat zorgde niet voor instabiliteit uitsluitend voor een lagere snelheid op 1 lijn.
Totale snelheid is na de poortwissel meer dan 30Mbit/s (down) en 15Mbit/s (up) gestegen, met nu ongeveer dezelfde snelheden op beide lijnen.
 
Daan

Quote

lsluijter schreef:

Quote

Daan schreef:

@xs4all

Ik heb een ruime dag, vanaf gisterenmorgen 09:00 uur tot vandaag 14:00, uur een storing gehad.
Helemaal geen signaal meer via de glasvezelkabel, helemaal dood.
Bij het schakelen van mijn-alles in-1 Smart abbo. naar een hogere snelheid (80/80) is het gisterenmorgen mis gegaan.
In de POP was een "actieve netwerkaansluit-unit" kapot. Monteur heeft een een reserve erin gestoken en het werkte weer.

Is er bij iemand anders nog zoiets misgegaan i.c.m. met het verhogen v/d snelheid gisteren?



Bij mij was maandag om 15:45 het glas signaal weggevallen. De helpdesk gebeld (met mijn mobiele telefoon, maar zodra ik iemand aan de lijn had belden ze me terug). Er was geen storing bekend. Na wat zoeken vond de helpdeskmedewerker dat ze bezig waren om mijn linespeed aan te passen. Binnen een half uurtje zou alles het weer moeten doen. Helaas duurde het tot dinsdagochtend 6:20 tot er weer verbinding was. Jammer dat dit niet van te voren even gezegd was, dan had ik er rekening mee kunnen houden.


Ja, dat is balen.
Ik heb van mijn eigen 06 iets van 10 € opgebeld en toen had ik ze nog niet te pakken.
'S-middags met de 06 van mijn zoon gebeld die een abonnement heeft en ze uiteindelijk wel te pakken gekregen. Toen was het al te laat om een monteur naar mij toe te sturen!
Kun je doodleuk gewoon nog even een dag zonder signaal zitten, maakt hun niet zo gek veel uit.
Je bent gewoon afhankelijk van zo'n bedrijf, en dat weten ze prima uit te spelen. Heel irritant.
 
Prutser

Quote

Daan schreef:

Quote

lsluijter schreef:

Quote

Daan schreef:

@xs4all

Ik heb een ruime dag, vanaf gisterenmorgen 09:00 uur tot vandaag 14:00, uur een storing gehad.
Helemaal geen signaal meer via de glasvezelkabel, helemaal dood.
Bij het schakelen van mijn-alles in-1 Smart abbo. naar een hogere snelheid (80/80) is het gisterenmorgen mis gegaan.
In de POP was een "actieve netwerkaansluit-unit" kapot. Monteur heeft een een reserve erin gestoken en het werkte weer.

Is er bij iemand anders nog zoiets misgegaan i.c.m. met het verhogen v/d snelheid gisteren?



Bij mij was maandag om 15:45 het glas signaal weggevallen. De helpdesk gebeld (met mijn mobiele telefoon, maar zodra ik iemand aan de lijn had belden ze me terug). Er was geen storing bekend. Na wat zoeken vond de helpdeskmedewerker dat ze bezig waren om mijn linespeed aan te passen. Binnen een half uurtje zou alles het weer moeten doen. Helaas duurde het tot dinsdagochtend 6:20 tot er weer verbinding was. Jammer dat dit niet van te voren even gezegd was, dan had ik er rekening mee kunnen houden.


Ja, dat is balen.
Ik heb van mijn eigen 06 iets van 10 € opgebeld en toen had ik ze nog niet te pakken.
'S-middags met de 06 van mijn zoon gebeld die een abonnement heeft en ze uiteindelijk wel te pakken gekregen. Toen was het al te laat om een monteur naar mij toe te sturen!
Kun je doodleuk gewoon nog even een dag zonder signaal zitten, maakt hun niet zo gek veel uit.
Je bent gewoon afhankelijk van zo'n bedrijf, en dat weten ze prima uit te spelen. Heel irritant.


Ik ga er altijd maar vanuit dat de mensen achter de hel(p)desk er niet zijn om specifiek jou of mij het leven zuur te maken, van opzet is er dan ook eigenlijk nooit sprake. Wat overigens niets afdoet aan de irritatie. Internet is nog net geen stroom of stromend (warm) water, maar ver daarvanDaan zit het ook niet ...
 
Prutser
O jee ... De WiFi repeater ging te hard zo te zien ...

Ik heb de beta firmware net even doorgelopen, ik zie letterlijk niets wat anders is, de grafiekjes lijken het nog steeds niet te doen, de ingetrainde snelheid wordt getoond zonder dat ik de werkelijke waarde kan ingeven. Dus ik zie 1-2-3 geen verbetering t.o.v. de officiële 6.83 versie. Ik ga nog even zoeken naar release notes. Mocht iemand die ergens vinden, dan hou ik me aanbevolen ...
Prutser voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door Prutser op 06 July 2017, 15:37
 
tubejack
Ik krijg nu de melding: Internet connection cleared. Net 16:18:13 en 16.18:53 Hmm Think
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Weer DNS-problemen? (29 aug.) Storing : 5 29 Aug 2022
Fritz!OS 7 Fritzbox : 529 07 Aug 2021
Glasvezel rechtsreeks op FRITZ!Box 5530 Fritzbox : 9 16 Jul 2021
Fritz telefoon codes Fritzbox : 2 29 Apr 2021
Introductie: FRITZ!Box 5530 Fritzbox : 4 25 Jan 2021
Advertentie