Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door Freedom, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
Prutser
Grappig, die heb ik zonder het te zien gisteren op mijn tweede 7581 gezet. De 7581 thuis zegt inderdaad "update gevonden" of zoiets ... Maar remote durf ik dat niet goed Smile

tubejack

Prutser schreef:

Grappig, die heb ik zonder het te zien gisteren op mijn tweede 7581 gezet. De 7581 thuis zegt inderdaad "update gevonden" of zoiets ... Maar remote durf ik dat niet goed Smile

Wellicht een actie van XS4ALL?

tubejack
@xs4all.nl @avm.de @avm.nl

Deze 06.83-45683 BETA werkt tot nu toe hier lekker stabiel. Ook WiFi etc samen met de 1750E.
Ik heb gisteren gedownload waarbij de VDSL lijn praktisch vol zat.
De Fritz Fon C5' s bleven het gewoon doen en waren goed te verstaan.

En nu? Alle kleine en vooral cosmetische bugs in de grafische interface verzamelen?
Ik wacht het nog even af Smile

Marcel
Vandaag bij de mensen langs die ik begeleid met Xs4all via glasvezel.

Eens kijken of de xs4all speedtest al een hogere snelheid aangaf...dat feest ging niet door want de speedtest werd niet eens afgemaakt dus de stekker eruit en 5 minuten later er weer in.

Nog geen afgemaakte speedtest en en dus maar toch de Beta erin gezet want slechter kan het gewoonweg niet. Mocht het toch nog erger kunnen kan ik hem recoveren naar 6.83.

Nu wilde de speedtest wel en maakte zowel de download als upload af maar helaas nog geen snelheidsverhoging op de download. De upload is wel verhoogt en e-mail verzenden gaat nu twee keer zo snel.

Binnenkort eens kijken of de volgende Beta zichzelf heeft ingeladen en of weer de snelheid is ingekakt of zelf helemaal niet aanwezig.

lsluijter
Zojuist op Twitter gelezen:

FRITZ!Box Updates
@FB_Updates

03.08.2017 10:36:06: Neue Version der fritzbox.7581_english http://download.avm.de/fritz.box/fritzbox.7581/firmware/english/ …

10:36 - 3 aug. 2017

6.85

Loek S

Marcel
Release date: 01.08.17
New features: Reservation of data rates
- Extended Smart Home functions and more for MyFRITZ!
- FRITZ!Fon: new start screens und a night

Additional improvements in FRITZ!OS 06.85:
Internet: Fixed PPP connection did fail on some VDSL lines
DECT: Fixed connection issues with some DECT100/DECT200 devices
Home Network: Fixed IPv6 ping can now be allowed to clients in the home network again
Wifi: Fixed GUI now displaying correct MAC for Wifi guests
System: Stability improved

Na meer dan zes maanden wachten is eindelijk ondersteuning aanwezige voor in de steek gelaten oude actuele DECT 200 apparaten.

Nu nog Nederlandse ondersteuning op dect telefoon zou al mooi zijn.
Gewijzigd door Marcel op 03 August 2017, 10:18

fmrama
Net geinstalleerd. Snelheid gezakt van 50 naar 33. Zo maar eens opnieuw opstarten.

Update. Hij is er weer. Komt vaker voor. Als ik hem herstart. Doe ik het met de spanning eraf, dan komt ie wel over de 50. Blijft raar spul.
Gewijzigd door fmrama op 03 August 2017, 10:29

tubejack
Geïnstalleerd geen verschillen tot nu toe, met de vorige BETA.

Prutser

fmrama schreef:

Net geïnstalleerd. Snelheid gezakt van 50 naar 33. Zo maar eens opnieuw opstarten.

Update. Hij is er weer. Komt vaker voor. Als ik hem herstart. Doe ik het met de spanning eraf, dan komt ie wel over de 50. Blijft raar spul.

Dat komt door DLM (Dynamic Line Management), een geheel van technieken om het uiterste uit je lijn te persen. Je Fritz traint in op een veilige waarde en gaat dan proberen wat hoger uit te komen, net zo lang tot het misgaat, dan gaat hij weer een klein stukje terug. Daarom zie je hem "laag" intrainen en in de loop van de paar minuten wat hoger gaan.

VDSL traint altijd in op de hoogst mogelijke snelheid, waarbij de download "gecapped" kan worden op jouw afgenomen pakket. In mijn geval is de router op 107Mb ingetraind, terwijl ik 80Mb afneem. In de download grafiek (die nu WEL werkt) zie je dat aan pieken naar de ingetrainde waarden en dalen onder jouw afgenomen waarde, zodat het gemiddelde daarvan weer klopt.

Prutser
Zowel thuis (remote gedaan, twee keer zuchten en op gedrukt) als in de caravan gedaan. Beide weer netjes opgekomen en ook ik zie geen enkel verschil. In de caravan staat hij alleen als WiFi doos dienst te doen voor de NAS, dus daar valt weinig aan te testen ...

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Weer DNS-problemen? (29 aug.) Storing : 5 29 Aug 2022
Fritz!OS 7 Fritzbox : 529 07 Aug 2021
Glasvezel rechtsreeks op FRITZ!Box 5530 Fritzbox : 9 16 Jul 2021
Fritz telefoon codes Fritzbox : 2 29 Apr 2021
Introductie: FRITZ!Box 5530 Fritzbox : 4 25 Jan 2021
Advertentie