Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door Freedom, waaronder de FRITZ!Box 7170.
FRITZ!Box 7581 problemen
|
|
tubejack |
Geplaatst op 22 September 2017, 11:35
|
Activiteit » Zaandam » 1506 WH » Internet TV Bellen » AVM Fritzbox 7581 Berichten: 1354 Lid sinds: 19 Oct 2016 |
Quote GeerS schreef: Of zouden er veel XS4All klanten zijn die er geen problemen mee hebben en daarom niet op dit forum schrijven?? Ik vermoed dat veel mensen DECT niet eens gebruiken. En gewoon hun telefoon of DECT basisstation op FON1 of FON2 aansluiten zoals in de handleiding staat. Een van de 5 toestellen hier is een Siemens, die gaat met fritz os versie 06.85 keurig over. Met maar ietsje vertraging t.o.v. de Fritz FON C5 toestellen. Als dat "gekraak" alleen met Fritz telefoons is. Zou je dat inderdaad kunnen proberen. |
|
|
helderzicht |
Geplaatst op 22 September 2017, 11:47
|
Activiteit » Nieuwerkerk aan den IJssel » 7170,7340,7360, 7581,7581+7340 Berichten: 101 Lid sinds: 15 Feb 2009 |
Ik zou de DECT nog niet terug zetten naar 7581. Heb ondanks een nieuwe FB 7581 nog steeds probleem van onverwachtse onverstaanbaarheid door gekraak. Vandaag mijn oude FB 7340 voor DECT achter de 7581 gehangen in de hoop zo van het probleem af te zijn. Instructie daarvoor op mijn verzoek per mail van XS4all helpdesk gekregen. Helpdesk zegt dat er nog steeds een kleine groep klanten met dit probleem zit en dat AVM beterschap belooft. Had de zaak ook weer bij AVM aangekaart, lange vragenlijst beantwoord, log opgestuurd en gisteren weer het advies gekregen de HD op de handsets uit te schakelen. |
|
|
Prutser |
Geplaatst op 22 September 2017, 12:42
|
Activiteit » Gorinchem » 4205AA » Internet » Eigen modem » Fritz 7581 Berichten: 305 Lid sinds: 04 Mar 2017 |
Quote helderzicht schreef: Ik zou de DECT nog niet terug zetten naar 7581. Heb ondanks een nieuwe FB 7581 nog steeds probleem van onverwachtse onverstaanbaarheid door gekraak. Vandaag mijn oude FB 7340 voor DECT achter de 7581 gehangen in de hoop zo van het probleem af te zijn. Instructie daarvoor op mijn verzoek per mail van XS4all helpdesk gekregen. Helpdesk zegt dat er nog steeds een kleine groep klanten met dit probleem zit en dat AVM beterschap belooft. Had de zaak ook weer bij AVM aangekaart, lange vragenlijst beantwoord, log opgestuurd en gisteren weer het advies gekregen de HD op de handsets uit te schakelen. Klopt, ik ben één van die klanten. 't Gaat dagen goed, maar dan treedt de aloude klacht op dat de tegenpartij mij vreselijk slecht kan verstaan, terwijl ik een spectaculaire goede ontvangst heb. Dit treedt overigens op met aan de andere kant mobiel of vast, dat maakt niet uit. HD uitzetten verhelpt het niet. DECT draait nu op een 7490 ... |
|
|
RuudvanMunster |
Geplaatst op 22 September 2017, 12:44
|
Activiteit » Zoetermeer » 2726DS » Internet Bellen » Fritz!Box FB7581 + ASUS GT-AX1 Berichten: 164 Lid sinds: 20 Jan 2017 |
Quote fmrama schreef: Heb je ios 11 op de iphone gezet? Ik had het bij de iphone 7. Na de upgrade geen wifi meer. Ik heb hem even op een ander netwerk aangemeld 5ghz en daarna weer terug op de 2,4. Probleem verholpen. Nee, die hou ik nog ff tegen... Ik heb nog geen idee of ik het in de iPhone moet zoeken. Of in de Fritz!Box. Het zou, denk ik ook goed kunnen dat de FB een verkeerd IP adres uitgeeft. Al hoop ik van niet, want dat zou echt zorglijk zijn... Fritz!Box 7581 (7.12) uitsluitend nog voor connectie met XS4All en DECT. Wifi nu via ASUS GT-AX11000. Fritz!DECT wordt uitgefaseerd zodra ik weer even gespaard heb.
|
|
|
tubejack |
Geplaatst op 22 September 2017, 13:36
|
Activiteit » Zaandam » 1506 WH » Internet TV Bellen » AVM Fritzbox 7581 Berichten: 1354 Lid sinds: 19 Oct 2016 |
Quote RuudvanMunster schreef: Even een vraag of iemand hier iets in herkent: De afgelopen week heb ik op onze iPhone's 5S problemen met de Wifi verbinding. Bij instellingen Wifi zie ik dan "geen internetverbinding" en de iPhone heeft een ander IP adres gekregen, buiten het bereik van mijn instellingen. Dus i.p.v. een 192.168.0.z adres een 192.xxx.yyy.z adres. Soms is een reboot van de iPhone voldoende. Soms moet ik hem zelfs helemaal afmelden en weer aanmelden. Ik gebruik naast de 7581 twee 1750's voor de Wifi. Heb jij het netwerk dan bewust op 192.168.0.X gezet Ruud? Standaard vanuit de Fritz box is dat 192.168.178.0 |
|
|
tubejack |
Geplaatst op 22 September 2017, 13:40
|
Quote Prutser schreef: Klopt, ik ben één van die klanten. 't Gaat dagen goed, maar dan treedt de aloude klacht op dat de tegenpartij mij vreselijk slecht kan verstaan, terwijl ik een spectaculaire goede ontvangst heb. Dit treedt overigens op met aan de andere kant mobiel of vast, dat maakt niet uit. HD uitzetten verhelpt het niet. DECT draait nu op een 7490 ... Ik wist niet dat je Siemens telefoons had Prutser Als je alleen dit soort toestellen hebt, kun je het m.i. gerust proberen. Het kan hooguit niet werken....Nou dan zet je de Fritz box die als DECT centrale fungeert weer aan. Zo gebeurt. |
|
|
Prutser |
Geplaatst op 22 September 2017, 15:57
|
Activiteit » Gorinchem » 4205AA » Internet » Eigen modem » Fritz 7581 Berichten: 305 Lid sinds: 04 Mar 2017 |
Quote tubejack schreef: Quote Prutser schreef: Klopt, ik ben één van die klanten. 't Gaat dagen goed, maar dan treedt de aloude klacht op dat de tegenpartij mij vreselijk slecht kan verstaan, terwijl ik een spectaculaire goede ontvangst heb. Dit treedt overigens op met aan de andere kant mobiel of vast, dat maakt niet uit. HD uitzetten verhelpt het niet. DECT draait nu op een 7490 ... Ik wist niet dat je Siemens telefoons had Prutser Als je alleen dit soort toestellen hebt, kun je het m.i. gerust proberen. Het kan hooguit niet werken....Nou dan zet je de Fritz box die als DECT centrale fungeert weer aan. Zo gebeurt. 'k Heb er twee, van het type 2000C om precies te zijn. Alleen werkt de lader niet meer. En om nu telkens batterijen te gaan lopen wisselen, da's ook niks. De workaround met de 7490 is niet fraai, maar geeft een hoop rust. Ik heb mezelf voorgenomen om die Fritz Dect toestellen nooit meer op de 7581 te proberen. En mezelf kennende is "nooit" tot minstens 2 weken na een nieuwe firmware versie |
|
|
tubejack |
Geplaatst op 22 September 2017, 16:44
|
Quote Prutser schreef: En mezelf kennende is "nooit" tot minstens 2 weken na een nieuwe firmware versie Herkenbaar Er schijnt er een nieuwe Beta te zijn FRITZ.Box_7581_LabPLUS.en-de-es-it-fr-pl.152.06.85-46834 Dat las ik op tweakers. Ik heb hem per mail aan gevraagd AVM, maar nog geen antwoord gehad. |
|
|
BernardW |
Geplaatst op 22 September 2017, 18:44
|
Activiteit » Voorschoten » 2252TV » Internet Bellen Berichten: 32 Lid sinds: 19 Dec 2016 |
Volgens mij waren alle updates 'beta's'. Nog steeds zo nu en dan problemen met de geluidskwaliteit van DECT (krakerig geluid bij de andere kant). Ik zou nu wel eens een goed werkend apparaat willen. Hoe ze dat oplossen, verbeterde hardware of firmware, maakt me niet uit, als het maar een keer gaat werken. Duurt nu al 8 maanden! |
|
|
Prutser |
Geplaatst op 22 September 2017, 18:52
|
Mocht er iemand meelezen van AVM of XS4ALL, ik heb een telefoonnummer "over" die ik met alle plezier openzet om mee te kunnen testen, tot nu toe is het altijd nog binnen enkele dagen misgegaan ... Laat maar weten of het gewenst is en wat er dan moet gebeuren ... |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Weer DNS-problemen? (29 aug.) | Storing | : 5 | 29 Aug 2022 |
Fritz!OS 7 | Fritzbox | : 529 | 07 Aug 2021 |
Glasvezel rechtsreeks op FRITZ!Box 5530 | Fritzbox | : 9 | 16 Jul 2021 |
Fritz telefoon codes | Fritzbox | : 2 | 29 Apr 2021 |
Introductie: FRITZ!Box 5530 | Fritzbox | : 4 | 25 Jan 2021 |
Advertentie