Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door Freedom, waaronder de FRITZ!Box 7170.
FRITZ!Box 7581 problemen
|
|
RuudvanMunster |
Geplaatst op 24 September 2017, 10:35
|
Activiteit » Zoetermeer » 2726DS » Internet Bellen » Fritz!Box FB7581 + ASUS GT-AX1 Berichten: 164 Lid sinds: 20 Jan 2017 |
Quote lsluijter schreef: Quote RuudvanMunster schreef: ......... Oeps.Ik werk al jaren met een netwerk op basis van 192.168.0.x. Dat heeft al diverse generaties FB overleefd. Ik zou het wel gek vinden als dit een probleem zou zijn. ... Historisch had ik ook een ander netwerk dan 192.168.178.x 255.255.255.0, met een flink aantal apparaten met vaste IP addressen. Enkele jaren geleden had ik regelmatig TV problemen. Met Wireshark zag ik af en toe adres 192.168.178.x langs komen. Na overleg met AVM heb ik toen mijn network omgezet naar de AVM FB default, en sindsdien geen TV problemen meer. De meeste vaste IP addresses konden naar DHCP, er bleven maar een paar over. Loek Hoi Loek, Tubejack en jij hebben me overtuigd. De configuratie met 192.168.178.x komt in ieder geval overeen met wat de meeste mensen doen, waarmee AVM de FB's waarschijnlijk test, etc. Daarmee is het ongetwijfeld de meest zekere, stabiele configuratie. Misschien leuk om te vertellen. In de tijd dat ik volop betrokken was bij software ontwikkeling, gold ik als meest beruchte tester. Ik gebruikte meer dan anderen functies van software waar de ontwerper/maker niet op bedacht was. Wat bij jou met TV gebeurde lijkt inderdaad erg op mijn problemen. Ik heb ook incidenteel last van fouten bij file transfers als die vanuit applicaties plaatsvinden. Als ik bijvoorbeeld vanuit VirtualBox een virtuele machine exporteer naar een netwerklocatie, ziet die er anders uit dan als ik naar een locale schijf schrijf en dan met filemanager de file naar de netwerklocatie verplaats. Kortom reden om maar niet langer eigenwijs te zijn. Ik heb het voor a.s. dinsdag in mijn agenda gezet. Heel erg bedankt voor je feed-back! Fritz!Box 7581 (7.12) uitsluitend nog voor connectie met XS4All en DECT. Wifi nu via ASUS GT-AX11000. Fritz!DECT wordt uitgefaseerd zodra ik weer even gespaard heb.
|
|
|
RuudvanMunster |
Geplaatst op 24 September 2017, 10:46
|
Activiteit » Zoetermeer » 2726DS » Internet Bellen » Fritz!Box FB7581 + ASUS GT-AX1 Berichten: 164 Lid sinds: 20 Jan 2017 |
Quote tubejack schreef: Lekker complex Ruud Daar hou ik wel van. Wat ik zelf zou doen in een dergelijke situatie is goed nadenken en een plannetje maken. Eerst de basis goed op poten te zetten. De 1750E 's zou ik zelf beslist als acces point inrichten. Dan maar een paar kabels treken een extra switch installeren, gaten boren. Jammer... maar dan wel die gelijk 2e of 3e TV meenemen of Xbox van zoonlief. Daarna de devices 1 voor 1 "los laten" Dat Raspberry pi en ander modern spul zal prima met DHCP werken. De "probleem gevallen" geeft je een vast ip-adres. Als het er 18 of minder zijn hoef je niks aan je Fritz box te doen als die weer gereset is naar originele fabriek instellingen. Je kunt ook even wachten totdat ze hier in Nederland net zo ver zijn als Duitsland met mesh netwerken. Ze zijn daar al bij Fritz OS 6.90 https://avm.de/produkte/fritzos/ Succes In die release ook: Ebenso wurde der Transfer von Telefonbucheinträgen zu Gigaset-Produkten optimiert, wodurch der Einsatz von Telefongeräten unterschiedlicher Hersteller im FRITZ!-Heimnetz komfortabler wird. Hoi Tubejack, Zie ook mijn reactie naar Loek. Jullie hebben me over de streep getrokken. A.s. dinsdag ga ik de boel omzetten. Inderdaad alles uit en device voor device opbouwen. De 1750E's heb ik inderdaad als als access point ingericht. Ik heb al eerder ontdekt dat ze anders wat bijzonder omgaan met de relatie MAC adres en IP adres... Het heeft als AP natuurlijk ook de beste performance. Dat aantal van 18 vast "bedrade" IP adressen is toch niet iets vergelijkbaars? Want in de FB kun je instellen in welke adres range je DHCP adressen laat uitgeven. Of moet je dat ook maar liever op de fabrieksdefault laten? Heel erg bedankt voor je reactie. Ik hoop inderdaad dat e.e.a. een stabieler netwerk gaat opleveren. Ik zal melden wat mijn ervaringen zijn. Fritz!Box 7581 (7.12) uitsluitend nog voor connectie met XS4All en DECT. Wifi nu via ASUS GT-AX11000. Fritz!DECT wordt uitgefaseerd zodra ik weer even gespaard heb.
|
|
|
tubejack |
Geplaatst op 24 September 2017, 10:58
|
Activiteit » Zaandam » 1506 WH » Internet TV Bellen » AVM Fritzbox 7581 Berichten: 1354 Lid sinds: 19 Oct 2016 |
Hallo Ruud, Dat kun je uiteraard instellen. In de bijlage mijn instellingen = standaard Van 192.168.178.2 t/m 19 kan ik gebruiken voor apparaten met een vast ip-adres en eventueel ook nog vanaf adres 192.168.178.201 t/m 254 Succes met het ombouwen!
tubejack voegde bij, bestand:
|
|
|
SecretGarden |
Geplaatst op 25 September 2017, 09:55
|
Activiteit Berichten: 11 Lid sinds: 09 Aug 2017 |
Aangezien de klant er wel klaar mee was heb ik daar de 7360 teruggeplaatst, uitsluitend voor DECT icm met de M2's en DECT Repeater en dat werkt. Toen stond er (wederom) een 7581 in de doos en had ook het idee om maar eens te testen.. De 7581 hangt sinds 1,5 week achter een Ziggo aansluiting en geconfigureerd als DECT station met hierop aangemeld 2 Gigaset C300 toestellen en jullie mogen raden.......zelfde problemen. De 7581 (3e ex.) gaat retour, ik wens AVM en XS4ALL succes, maar ik haak af als tester van apparatuur die niet productieklaar is en het m.i. ook niet zal worden. |
|
|
loekf |
Geplaatst op 25 September 2017, 10:06
|
Activiteit » Nijmegen » 6541AJ » Internet Bellen » Fritz!Box 7581 Berichten: 262 Lid sinds: 17 Feb 2017 |
Quote tubejack schreef: Quote Prutser schreef: En mezelf kennende is "nooit" tot minstens 2 weken na een nieuwe firmware versie Herkenbaar Er schijnt er een nieuwe Beta te zijn FRITZ.Box_7581_LabPLUS.en-de-es-it-fr-pl.152.06.85-46834 Dat las ik op tweakers. Ik heb hem per mail aan gevraagd AVM, maar nog geen antwoord gehad. Vraag me alleen of waarom ik die firmware ook op een Italiaans forum terug vind: http://www.hwupgrade.it/forum/showthread.php?p=45042573 Waarom zou je in hemelsnaam een AVM "broddelwerk" voor XS4ALL buiten NL gebruiken ? Ik zal AVM ook eens mailen, ook om eens te vragen wanneer ze de zogenaamde 6.90 versie voor de internationale 1750E eens gaan uitbrengen. Zie geen reden waarom niet. Ik heb anders ook nog een "duitse" 1750E, ooit bij Saturn gehaald. EDIT: @AVM_NL, @AVM_DE, @XS4ALL ook maar een tweet gestuurd om ze te feliciteren met het feit dat na bijna een jaar (wanneer werden de eerste 7581s losgelaten op argeloze klanten van XS4ALL ?) de firmware van de 7581 nog steeds niet feature compleet en bug vrij is. Hele prestatie wat mij betreft voor de afdelingen inkoop van XS4ALL, productmarketing van AVM en niet te vergeten de arme firmware code kloppers bij AVM. Gewijzigd door loekf op 25 September 2017, 10:20 FRITZ!Box 7590 (7.12 - 221.9 Mbps/33 Mbps - Vplus) | 3 x FRITZ!WLAN 1750E (7.12) | XS4ALL Internet Plus + Bellen Basis
|
|
|
Prutser |
Geplaatst op 25 September 2017, 11:47
|
Activiteit » Gorinchem » 4205AA » Internet » Eigen modem » Fritz 7581 Berichten: 305 Lid sinds: 04 Mar 2017 |
Quote Waarom zou je in hemelsnaam een AVM "broddelwerk" voor XS4ALL buiten NL gebruiken ? Ik zal AVM ook eens mailen, ook om eens te vragen wanneer ze de zogenaamde 6.90 versie voor de internationale 1750E eens gaan uitbrengen. Zie geen reden waarom niet. Ik heb anders ook nog een "duitse" 1750E, ooit bij Saturn gehaald. Loek, de software is internationaal, niet alleen voor XS4ALL. En ik heb kortgeleden de 6.90 versie op de 1750E gezet, met de optie om een bestand te uploaden. En dat werkte vlekkeloos, een paar pagina's terug in deze thread kan je daar iets over vinden. |
|
|
tubejack |
Geplaatst op 25 September 2017, 13:26
|
Activiteit » Zaandam » 1506 WH » Internet TV Bellen » AVM Fritzbox 7581 Berichten: 1354 Lid sinds: 19 Oct 2016 |
Quote loekf schreef: EDIT: @AVM_NL, @AVM_DE, @XS4ALL ook maar een tweet gestuurd om ze te feliciteren met het feit dat na bijna een jaar (wanneer werden de eerste 7581s losgelaten op argeloze klanten van XS4ALL ?) de firmware van de 7581 nog steeds niet feature compleet en bug vrij is. Hele prestatie wat mij betreft voor de afdelingen inkoop van XS4ALL, productmarketing van AVM en niet te vergeten de arme firmware code kloppers bij AVM. Ok....Even concreet. Er is toch in de tussentijd heel wat gebeurt. ? VDSL2 pair-bonding werkt nu toch heerlijk stabiel met deze 7581 LoekF? WiFi erg goed als het aandacht geeft. Je krijgt nu zelfs een extra 1750E vanaf een Smart abonnement als de WiFi dekking niet goed is. Alleen DECT nog niet, maar daarvoor hebben we een extra Fritz box gekregen. Ik ben zo tevreden. Dat DECT opgelost wordt is m.i. AVM min of meer aan zichzelf verplicht, omdat nu software updates voor AVM randapparatuur uitgerold worden bij een nieuwe Fritz!OS |
|
|
loekf |
Geplaatst op 25 September 2017, 13:30
|
Activiteit » Nijmegen » 6541AJ » Internet Bellen » Fritz!Box 7581 Berichten: 262 Lid sinds: 17 Feb 2017 |
Quote Prutser schreef: Quote Waarom zou je in hemelsnaam een AVM "broddelwerk" voor XS4ALL buiten NL gebruiken ? Ik zal AVM ook eens mailen, ook om eens te vragen wanneer ze de zogenaamde 6.90 versie voor de internationale 1750E eens gaan uitbrengen. Zie geen reden waarom niet. Ik heb anders ook nog een "duitse" 1750E, ooit bij Saturn gehaald. Loek, de software is internationaal, niet alleen voor XS4ALL. En ik heb kortgeleden de 6.90 versie op de 1750E gezet, met de optie om een bestand te uploaden. En dat werkte vlekkeloos, een paar pagina's terug in deze thread kan je daar iets over vinden. Ik dacht dat je schreef dat de 1750 wel "verduitst", maar kan het mis hebben. Zal hem er vanavond eens opzetten. Heeft de 6.90 versie nu al "mesh features" ? Dacht dat je kon kiezen hoe/wat bv. een andere 1750E met de router verbinding houdt of een andere 1750E. FRITZ!Box 7590 (7.12 - 221.9 Mbps/33 Mbps - Vplus) | 3 x FRITZ!WLAN 1750E (7.12) | XS4ALL Internet Plus + Bellen Basis
|
|
|
tubejack |
Geplaatst op 25 September 2017, 13:34
|
Quote [url=https://xs4all.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=787&pid=5420#post_5420][b]loekf s Ik dacht dat je schreef dat de 1750 wel "verduitst", maar kan het mis hebben. Zal hem er vanavond eens opzetten. Heeft de 6.90 versie nu al "mesh features" ? Dacht dat je kon kiezen hoe/wat bv. een andere 1750E met de router verbinding houdt of een andere 1750E. 6.90 draait hier ook in de 1750E gewoon bij taal Engels kiezen. Daar zie ik nog niets wat op mesh duid. Dat zie je wel op de Duitse AVM site bij 6.90 voor een aantal Fritz boxen. Zie ook eerdere berichten of hier https://avm.de/produkte/fritzos |
|
|
zaza2002 |
Geplaatst op 26 September 2017, 07:31
|
Activiteit » Enkhuizen » 1601 CA » Internet TV Bellen » Fritzbox 7581 Berichten: 45 Lid sinds: 17 May 2017 |
Wat ik nog wel opmerkelijk vind is dat geen van mijn apparaten verbinding maakt via 5 GHz. Een deel van die apparaten staat vlak bij de FB. Heel soms zie de Apple TV op 5 GHz maar dat is een incident. Is dit exemplarisch ? |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Weer DNS-problemen? (29 aug.) | Storing | : 5 | 29 Aug 2022 |
Fritz!OS 7 | Fritzbox | : 529 | 07 Aug 2021 |
Glasvezel rechtsreeks op FRITZ!Box 5530 | Fritzbox | : 9 | 16 Jul 2021 |
Fritz telefoon codes | Fritzbox | : 2 | 29 Apr 2021 |
Introductie: FRITZ!Box 5530 | Fritzbox | : 4 | 25 Jan 2021 |
Advertentie