Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door Freedom, waaronder de FRITZ!Box 7170.
FRITZ!Box 7581 problemen
|
|
Roger |
Geplaatst op 01 October 2017, 06:04
|
Activiteit » FRITZ!Box 7590 Berichten: 599 Lid sinds: 07 May 2017 |
Quote diedvdyk schreef: In Wireless/Radio Channel laat de wireless omgeving scan geen andere netwerken dan mijn eigen wifi zien Quote diedvdyk schreef: - In System/Energy Monitor staat het verbruik van DSL op 100% terwijl DSL disabled is FRITZ!Box 7590 (7.57) + FRITZ!WLAN 1750E (7.30)
|
|
|
helderzicht |
Geplaatst op 02 October 2017, 15:47
|
Activiteit » Nieuwerkerk aan den IJssel » 7170,7340,7360, 7581,7581+7340 Berichten: 101 Lid sinds: 15 Feb 2009 |
[quote]richard01 schreef: @AVM_NL @AVM_DE @XS4All.NL .De aanbevolen update zoals in de release notes staat (even gekeken bij de 7490 Duits en de 1750E Engels), is om eerst de FRITZ!Box te upgraden naar min. 06.88 of hoger en pas daarna de FRITZ!WLAN Repeater/Powerline te upgraden naar 06.88 of hoger In het netwerkoverzicht van mijn FB7581 staat sinds een paar dagen achter de repeater 1750E dat ik kan/moet updaten. Ga ik naar de repeater dan staat daar inderdaad de aanbeveling eerst de FritzBox naar 6.88 of hoger te upgraden. Dat is helaas nog steeds niet mogelijk. Ik vraag mij af of het uitstellen van de upgrade van de repeater echt noodzakelijk is. In de release notes staat:" All FB settings for Mesh are adopted automatically". Zou dat ook niet gelden als van de aanbevolen volgorde wordt afgeweken? |
|
|
lsluijter |
Geplaatst op 02 October 2017, 16:57
|
Activiteit » Founding Member » 2401KH » nog geen Freedom Berichten: 75 Lid sinds: 24 Jan 2012 |
Volgens de AVM website kun je ook achteraf MESH activeren: https://en.avm.de/fritz-lab/fritz-lab-for-mesh-wifi/overview/ Activating the mesh function After updating your repeaters and powerline with WiFi support over the Home Network Overview of the FRITZ!Box, mesh should automatically be activated for your product – as indicated by the mesh symbol at the corresponding product display in the connection overview. If this is not the case, then you can activate the device for mesh later. To do so proceed as follows: Prepare the FRITZ!Box to integrate a new device into the mesh network: FRITZ!Box 7490: press the WLAN/WPS button (6 seconds) FRITZ!Box 7590: press the "Connect/WPS" button briefly Trigger the mesh connection of FRITZ!WLAN Repeater or FRITZ!Powerline with WiFi: Briefly press the WPS or Powerline Security button. Loek Gewijzigd door lsluijter op 02 October 2017, 17:30 |
|
|
richard01 |
Geplaatst op 02 October 2017, 19:50
|
Activiteit » Nieuwerkerk ad IJssel » Internet Bellen » FRITZ!Box 7583 Berichten: 143 Lid sinds: 05 Jan 2017 |
@helderzicht @AVM_NL @AVM_DE .Zelf heb ik handmatig ge-update naar de internationale 06.91 versie voor de FRITZ!WLAN Repeater 1750E. Echt een aanrader, het werkt hier vele malen beter dan de 06.51 versie die er hiervoor op stond. Dat betekent inderdaad later een handmatige actie om de instellingen over te zetten. Maar gezien alle voordelen die de 06.91 geeft is het een aanrader om te upgraden. Overigens tot nu toe geen fouten kunnen ontdekken.. Hier zit een fan van de 1750E Top product! Hoop dat de FRITZ!Box 7581 ook snel MESH krijgt ... de 7580 heeft het al sinds begin september 2017. Speedtouch 780 / FB 7340 / FB 7360 / 1e FB 7581 (06.54) / FB 7360 / 2e FB 7581 (7.12) / FB 7583 (7.14) BVDSL, telefoon FON1 + FRITZ!WLAN Repeater 1750E (7.12 in LAN Bridge). Ohne MESH.
Alle DECT producten van AVM uiteindelijk verkocht vanwege de FB 7581. |
|
|
JvdH |
Geplaatst op 02 October 2017, 20:57
|
Activiteit » Amstelveen » Internet » FB7581 Berichten: 46 Lid sinds: 11 Jan 2017 |
Eens gekeken: voor 450E (ik was te laat voor XS4ALL gratis 1750E actie :-( ), zie ik dat er al een Duitse 6.90 versie is, nog even geduld dus voor internationale. Voor 7581: ben wel benieuwd wanneer 6.9x achtig daarvoor komt. Modem draait bij mij overigens heel stabiel (echter geen pair bonding, ik zit met vectoring op 110Mbit op enkele lijn en geen DECT (wel DECT200's :-) ) telefonie, dat doe ik nog 'ouderwets' ;-) |
|
|
loekf |
Geplaatst op 02 October 2017, 22:11
|
Activiteit » Nijmegen » 6541AJ » Internet Bellen » Fritz!Box 7581 Berichten: 262 Lid sinds: 17 Feb 2017 |
Quote lsluijter schreef: Volgens de AVM website kun je ook achteraf MESH activeren: https://en.avm.de/fritz-lab/fritz-lab-for-mesh-wifi/overview/ Activating the mesh function After updating your repeaters and powerline with WiFi support over the Home Network Overview of the FRITZ!Box, mesh should automatically be activated for your product – as indicated by the mesh symbol at the corresponding product display in the connection overview. If this is not the case, then you can activate the device for mesh later. To do so proceed as follows: Prepare the FRITZ!Box to integrate a new device into the mesh network: FRITZ!Box 7490: press the WLAN/WPS button (6 seconds) FRITZ!Box 7590: press the "Connect/WPS" button briefly Trigger the mesh connection of FRITZ!WLAN Repeater or FRITZ!Powerline with WiFi: Briefly press the WPS or Powerline Security button. Loek Die WPS knop op een Fritz!box en repeater heeft voor mij nog nooit gewerkt. Configureer de repeaters altijd handmatig. Je kunt toch altijd die repeater gewoon een (factory) reset geven ? Neem aan dat ie dan de "mesh settings" ook overneemt. Configureren van een repeater is 5 minuten werk (kabel er in, reset, mode kiezen, WLAN netwerk kiezen + key invoeren, restart, kabel eruit, restart). Hoewel, ik twijfel aan het nut van "mesh" in een setting met 1 router en 1 repeater. Bij meer repeaters of bv. PowerLANs met of zonder WIFI kan ik me de voordelen indenken. Iemand een idee of bij "mesh" AVM ook eens rekening gaat houden met veldsterktes van het WLAN signaal ? Zodat een router niet zwaar staat te oversturen/clippen (zie 7581) ? FRITZ!Box 7590 (7.12 - 221.9 Mbps/33 Mbps - Vplus) | 3 x FRITZ!WLAN 1750E (7.12) | XS4ALL Internet Plus + Bellen Basis
|
|
|
lsluijter |
Geplaatst op 03 October 2017, 09:42
|
Activiteit » Founding Member » 2401KH » nog geen Freedom Berichten: 75 Lid sinds: 24 Jan 2012 |
Quote loekf schreef: Je kunt toch altijd die repeater gewoon een (factory) reset geven ? Neem aan dat ie dan de "mesh settings" ook overneemt. Neem dat maar niet aan! Een reset/restart helpt niet. Er moet een soort pairing process plaats vinden: Eerst set je de "Mesh Master" open met de WPS knop, daarna voeg je het apparaat toe aan de mesh (met de WPS knop). Loek |
|
|
helderzicht |
Geplaatst op 03 October 2017, 09:48
|
Activiteit » Nieuwerkerk aan den IJssel » 7170,7340,7360, 7581,7581+7340 Berichten: 101 Lid sinds: 15 Feb 2009 |
Quote richard01 schreef: @helderzicht @AVM_NL @AVM_DE .Zelf heb ik handmatig ge-update naar de internationale 06.91 versie voor de FRITZ!WLAN Repeater 1750E. Echt een aanrader, het werkt hier vele malen beter dan de 06.51 versie die er hiervoor op stond. Dat betekent inderdaad later een handmatige actie om de instellingen over te zetten. Maar gezien alle voordelen die de 06.91 geeft is het een aanrader om te upgraden. Overigens tot nu toe geen fouten kunnen ontdekken.. Hier zit een fan van de 1750E Top product! Hoop dat de FRITZ!Box 7581 ook snel MESH krijgt ... de 7580 heeft het al sinds begin september 2017. Update 1750E gelukt, weliswaar niet via het scherm van de FB 7581 maar pas nadat ik op de repeater zelf had ingelogd. Ik zie nog geen duidelijke verschillen met 06.51 maar was daar al heel erg tevreden over. Gebruikt al 1 SSID voor 2,4 en 5 Ghz. De apparatuur in omgeving repeater "lopen" allemaal spontaan op 5 Ghz. |
|
|
dateq |
Geplaatst op 03 October 2017, 10:33
|
Activiteit » Alphen aan den Rijn » 2406TD » Internet TV Bellen » FritzBox 7581 » Basispakket Berichten: 26 Lid sinds: 25 Jan 2017 |
Antwoord van XS4ALL: Bedankt voor het stellen van uw vraag. Vervelend dat u deze problemen ervaart met onze dienst. Mijn excuus voor het ongemak. Uit uw e-mail begrijp ik dat u graag een oplossing wenst voor de problemen die u ervaart met uw glasvezel verbinding via de Fritz!box modem 7581. Wij kunnen een compensatie bieden als we de begin en einddatum hebben. We willen graag met u kijken naar het probleem op zowel internet gebied en telefoon gebied. Ik zie inderdaad dat de verbinding vaak weg valt of dat u het modem van stroom haalt. Ons advies is dan ook dat u voor een analyse met ons contact opneemt. Als de bovenstaande suggesties niets uithalen, moet ik u aanraden om telefonisch contact op te nemen met onze Technische Helpdesk. Per e-mail is het lastig om een probleemanalyse te maken en mogen/kunnen wij geen storingsmelding maken bij de netwerkbeheerders. Wij zijn dagelijks bereikbaar via het onderstaande telefoonnummer tussen 08.00 en 22.00 uur. Met vriendelijke groet, Tinus van Wettum Klantcontact XS4ALL |
|
|
dateq |
Geplaatst op 03 October 2017, 10:38
|
Activiteit » Alphen aan den Rijn » 2406TD » Internet TV Bellen » FritzBox 7581 » Basispakket Berichten: 26 Lid sinds: 25 Jan 2017 |
En mijn antwoord daar weer op: LS, Ik heb al sinds het eerste begin dat ik dit modem heb contacten onderhouden met de klantenservice. Iedere keer weer werd ik met een kluitje het riet ingestuurd. En heel eerlijk gezegd, gebeurt dat nu opnieuw. Inderdaad gaat heel vaak de stroom van het modem, simpelweg omdat er via wifi dan geen verbinding meer mogelijk is met het internet of met andere apparaten op mijn netwerk. Wat minstens net zo vaak gebeurt is dat de internet verbinding wordt gedropt zodat ook dan alleen een herstart van het modem de enige mogelijkheid is om weer verbinding te krijgen. Er zijn bij jullie klantenservice al ontzettend veel klachten binnengekomen en NOG blijft xs4all het modem leveren. De opmerking dat klanten moeten wachten op een firmware update is ook iets wat al sinds december vorig jaar tegen de klant gezegd wordt. Nu, dan heb ik nieuws, AVM zelf heeft al aangegeven dat er na de huidige beta voorlopig geen nieuw firmware wordt geleverd. De 7581 staat heel simpel gezegd niet hoog op de prioriteitenlijst van AVM. Stop met het leveren van dat modem en bied klanten een goed alternatief! U wilt de begindatum en einddatum hebben. De begindatum is de dag dat ik het modem heb ontvangen. Dat kunt u beter in uw systeem nakijken dan ik. Compensatie klinkt goed, maar hou op met het probleem bij uw klant te leggen en neem de verantwoordelijkheid in dit hele 7581 debacle. |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Weer DNS-problemen? (29 aug.) | Storing | : 5 | 29 Aug 2022 |
Fritz!OS 7 | Fritzbox | : 529 | 07 Aug 2021 |
Glasvezel rechtsreeks op FRITZ!Box 5530 | Fritzbox | : 9 | 16 Jul 2021 |
Fritz telefoon codes | Fritzbox | : 2 | 29 Apr 2021 |
Introductie: FRITZ!Box 5530 | Fritzbox | : 4 | 25 Jan 2021 |
Advertentie