Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door Freedom, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
Prutser

Quote

Maar hoogst waarschijnlijk de meeste gebruikers goed genoeg. Die willen m.i. een veilig en stabiel internet. Met eventueel bellen en TV.
Daarnaast persoonlijk aandacht, als iets onverhoopt toch niet werkt. Dat zijn m.i. kernwaardes van XS4ALL.


Zouden "standaard" gebruikers niet bij één van de andere KPN dochters zitten? Ik voel me bij XS4ALL thuis omdat er meer is dan gewoon internet, een shellserver, een volledig open router, andere SIP provider kunnen afnemen op de XS4ALL router. Da's toch allemaal wel fijn. Fijn Beta versie software uitproberen, me al verheugen op "Mesh", nee geen V10 voor mij. Ik ben geen standaard gebruiker besef ik terdege, maar ik zal de enige niet wezen ...
 
tubejack

Quote

Prutser schreef:

Quote

Maar hoogst waarschijnlijk de meeste gebruikers goed genoeg. Die willen m.i. een veilig en stabiel internet. Met eventueel bellen en TV.
Daarnaast persoonlijk aandacht, als iets onverhoopt toch niet werkt. Dat zijn m.i. kernwaardes van XS4ALL.


Zouden "standaard" gebruikers niet bij één van de andere KPN dochters zitten? Ik voel me bij XS4ALL thuis omdat er meer is dan gewoon internet, een shellserver, een volledig open router, andere SIP provider kunnen afnemen op de XS4ALL router. Da's toch allemaal wel fijn. Fijn Beta versie software uitproberen, me al verheugen op "Mesh", nee geen V10 voor mij. Ik ben geen standaard gebruiker besef ik terdege, maar ik zal de enige niet wezen ...


In mijn familie, vrienden en kennissen kring is er een groeiende groep gebruikers die gewoon vertrouwen dat XS4ALL stabiel internet levert en verder geen gezeur. Het zijn m.i. allang niet meer alleen technische mensen van vroeger. Bovendien die doppen hun eigen boontjes wel.

Ik vind het ook heerlijk om met techniek te prutsen (ik doe niet anders) Dat er af en toe iets niet werkt neem ik op de koop toe. Meestal lukt het via een omweg toch wel. Maar echt nodig heb ik het niet. Een V10 is voor mijn doel, goed genoeg. Bye-happy
Gewijzigd door tubejack op 05 October 2017, 21:48
 
Roger

Quote

Jan Doedel schreef:
Met FRITZ!OS 06.85-46834 PLUS, vanavond weer een enorm krakende telefoonverbinding. Alle werk voor niets->een volledige reset etc. Probleem nog steeds aanwezig! Geef de moed op.....??
Kun je eens kijken wat de DECT Monitor zegt? (DECT -> DECT Monitor -> Detailed Information) Mijn 7581 gaf onderstaande statistieken na een gesprek van ca. 2 minuten. De DECT handset is een Gigaset A58H.


                  Handset               Base Station
                  Accumulated  Current  Accumulated  Current
Measurement interval   0         ?        143460       0
A-CRC                  0         ?        19           0
X-CRC                  0         ?        24           0
Z-CRC                  0         ?        6            0
Slide-Error            0         ?        3            0
Sync-Error             0         ?        5            0
Q1/BCK Bit             0         ?        9            0
Q2 Bit                 0         ?        8            0
Handover               0         ?        4            0
RSSI                   -         ?        -            -
Bit-Error              0         ?        0            0
dropped Frames         0%        0%       0.1%         0%
defect Frames          0%        0%       0.4%         0%
BER                    0%        0%       0.1%         0%


De gesprekskwaliteit werd door de andere kant ervaren als 'zeer goed', terwijl er toch CRC-errors en dropped/defect frames zijn. Interessant is dat er desondanks geen bit errors zijn. Dat kan ik even niet duiden.
FRITZ!Box 7590 (7.57) + FRITZ!WLAN 1750E (7.30)
 
loekf

Quote

Roger schreef:

Quote

Jan Doedel schreef:
Met FRITZ!OS 06.85-46834 PLUS, vanavond weer een enorm krakende telefoonverbinding. Alle werk voor niets->een volledige reset etc. Probleem nog steeds aanwezig! Geef de moed op.....??
Kun je eens kijken wat de DECT Monitor zegt? (DECT -> DECT Monitor -> Detailed Information) Mijn 7581 gaf onderstaande statistieken na een gesprek van ca. 2 minuten. De DECT handset is een Gigaset A58H.


                  Handset               Base Station
                  Accumulated  Current  Accumulated  Current
Measurement interval   0         ?        143460       0
A-CRC                  0         ?        19           0
X-CRC                  0         ?        24           0
Z-CRC                  0         ?        6            0
Slide-Error            0         ?        3            0
Sync-Error             0         ?        5            0
Q1/BCK Bit             0         ?        9            0
Q2 Bit                 0         ?        8            0
Handover               0         ?        4            0
RSSI                   -         ?        -            -
Bit-Error              0         ?        0            0
dropped Frames         0%        0%       0.1%         0%
defect Frames          0%        0%       0.4%         0%
BER                    0%        0%       0.1%         0%


De gesprekskwaliteit werd door de andere kant ervaren als 'zeer goed', terwijl er toch CRC-errors en dropped/defect frames zijn. Interessant is dat er desondanks geen bit errors zijn. Dat kan ik even niet duiden.


CRC detecteert alleen fouten via een checksum, neem aan voir een pakket data. Ken de DECT standaard niet goed genoeg, maar neem aan dat er ook error correctie op zit (bv FEC).

Ik zie een lage bit error rate (BER), maar geen idee wat het betekent, is het gemiddeld of cumulatief ? Of de huidige ? Kan me voorstellen dat bit fouten niet tot verlies van de informatie leidt, maar lagere SNR, maar zodang dat je het niet hoort.

Snap trouwens niets van de DECT issues met dit modem. Gaat via een externe chip, die ook in andere modems zit, dus kwestie van driver en DECT stack porten. Hoe moeilijk kan het zijn, tenzij het in de SIP stack zit, maar die gebruik je ook bij een DECT basis station direct aan je modem.
FRITZ!Box 7590 (7.12 - 221.9 Mbps/33 Mbps - Vplus) | 3 x FRITZ!WLAN 1750E (7.12) | XS4ALL Internet Plus + Bellen Basis
 
tubejack
Je kunt onder Telephone Numbers ==> Voice Transmission precies zien of er Packets (**)
Lost zijn. Als je het ballonetje Other (rechts) drukt details van dat gesprek doorgeven aan AVM

Tot nu toe geen problemen Smile
 
Prutser

Quote


Ik zie een lage bit error rate (BER), maar geen idee wat het betekent, is het gemiddeld of cumulatief ? Of de huidige ? Kan me voorstellen dat bit fouten niet tot verlies van de informatie leidt, maar lagere SNR, maar zodang dat je het niet hoort.


Ik zie bovenaan "Hanset Accumulated" staan, dat is dan cumulatief zou ik denken. Net als "Current" dat de huidige waarde is. Wat ik intrigerender vind is dat het base station WEL een BER waarde geeft, waar de handset niks meldt. Dan zit het niet in de verbinding lijkt me, slecht de ene kant op is vaak (maar niet altijd) ook slecht de andere kant op.

De twee DECT dingen hier doen het nog steeds goed, langer dan ooit. Rustig afwachten maar.
 
Roger

Quote

Prutser schreef:
Ik zie bovenaan "Hanset Accumulated" staan, dat is dan cumulatief zou ik denken. Net als "Current" dat de huidige waarde is. Wat ik intrigerender vind is dat het base station WEL een BER waarde geeft, waar de handset niks meldt. Dan zit het niet in de verbinding lijkt me, slecht de ene kant op is vaak (maar niet altijd) ook slecht de andere kant op.
Je zult alleen van nul verschillende waardes voor de handset zien als die in staat is de waardes terug te melden aan het basisstation. Het is goed mogelijk dat je handset het niet kan. Mijn handsets kunnen het kennelijk niet: ik zie in de kolom Current alleen maar vraagtekens staan.
FRITZ!Box 7590 (7.57) + FRITZ!WLAN 1750E (7.30)
 
Roger

Quote

tubejack schreef:
Je kunt onder Telephone Numbers ==> Voice Transmission precies zien of er Packets (**) Lost zijn.
De vraag is dan of Packets Lost in uitgaande richting packets zijn die de FB wel heeft verstuurd maar door de andere kant niet zijn ontvangen (dus packets lost in transit) of packets die de FB niet heeft kunnen versturen (b.v. omdat er geen buffer beschikbaar was). Het eerste kan alleen maar als de andere kant die gegevens terug meldt.
Gewijzigd door Roger op 07 October 2017, 12:53
FRITZ!Box 7590 (7.57) + FRITZ!WLAN 1750E (7.30)
 
tubejack
Zou de 1e vraag niet zijn? Of daar tijdens een "krakend gesprek" überhaupt te zien is, of er een of meerdere pakketjes verloren gaan.? Daarna kun je (of AVM) verder inzoomen.
 
Roger

Quote

tubejack schreef:

Zou de 1e vraag niet zijn? Of daar tijdens een "krakend gesprek" überhaupt te zien is, of er een of meerdere pakketjes verloren gaan.? Daarna kun je (of AVM) verder inzoomen.
Je hebt gelijk Smile In mijn huidige overzicht (ca. 100 gesprekken) heeft geen enkel gesprek last gehad van packet loss. Verder staat in de kolom Voice Transmission Delay overal 0 ms en is de Jitter nooit boven de 2 ms gekomen.
FRITZ!Box 7590 (7.57) + FRITZ!WLAN 1750E (7.30)
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Weer DNS-problemen? (29 aug.) Storing : 5 29 Aug 2022
Fritz!OS 7 Fritzbox : 529 07 Aug 2021
Glasvezel rechtsreeks op FRITZ!Box 5530 Fritzbox : 9 16 Jul 2021
Fritz telefoon codes Fritzbox : 2 29 Apr 2021
Introductie: FRITZ!Box 5530 Fritzbox : 4 25 Jan 2021
Advertentie