Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door Freedom, waaronder de FRITZ!Box 7170.
FRITZ!Box 7581 problemen
|
|
Prutser |
Geplaatst op 05 October 2017, 21:19
|
Activiteit » Gorinchem » 4205AA » Internet » Eigen modem » Fritz 7581 Berichten: 305 Lid sinds: 04 Mar 2017 |
Quote Zouden "standaard" gebruikers niet bij één van de andere KPN dochters zitten? Ik voel me bij XS4ALL thuis omdat er meer is dan gewoon internet, een shellserver, een volledig open router, andere SIP provider kunnen afnemen op de XS4ALL router. Da's toch allemaal wel fijn. Fijn Beta versie software uitproberen, me al verheugen op "Mesh", nee geen V10 voor mij. Ik ben geen standaard gebruiker besef ik terdege, maar ik zal de enige niet wezen ... |
|
|
tubejack |
Geplaatst op 05 October 2017, 21:42
|
Activiteit » Zaandam » 1506 WH » Internet TV Bellen » AVM Fritzbox 7581 Berichten: 1354 Lid sinds: 19 Oct 2016 |
Quote Prutser schreef: Quote Zouden "standaard" gebruikers niet bij één van de andere KPN dochters zitten? Ik voel me bij XS4ALL thuis omdat er meer is dan gewoon internet, een shellserver, een volledig open router, andere SIP provider kunnen afnemen op de XS4ALL router. Da's toch allemaal wel fijn. Fijn Beta versie software uitproberen, me al verheugen op "Mesh", nee geen V10 voor mij. Ik ben geen standaard gebruiker besef ik terdege, maar ik zal de enige niet wezen ... In mijn familie, vrienden en kennissen kring is er een groeiende groep gebruikers die gewoon vertrouwen dat XS4ALL stabiel internet levert en verder geen gezeur. Het zijn m.i. allang niet meer alleen technische mensen van vroeger. Bovendien die doppen hun eigen boontjes wel. Ik vind het ook heerlijk om met techniek te prutsen (ik doe niet anders) Dat er af en toe iets niet werkt neem ik op de koop toe. Meestal lukt het via een omweg toch wel. Maar echt nodig heb ik het niet. Een V10 is voor mijn doel, goed genoeg. Gewijzigd door tubejack op 05 October 2017, 21:48 |
|
|
Roger |
Geplaatst op 07 October 2017, 09:45
|
Activiteit » FRITZ!Box 7590 Berichten: 599 Lid sinds: 07 May 2017 |
Quote Jan Doedel schreef: Met FRITZ!OS 06.85-46834 PLUS, vanavond weer een enorm krakende telefoonverbinding. Alle werk voor niets->een volledige reset etc. Probleem nog steeds aanwezig! Geef de moed op.....?? Code Download source Handset Base Station De gesprekskwaliteit werd door de andere kant ervaren als 'zeer goed', terwijl er toch CRC-errors en dropped/defect frames zijn. Interessant is dat er desondanks geen bit errors zijn. Dat kan ik even niet duiden. FRITZ!Box 7590 (7.57) + FRITZ!WLAN 1750E (7.30)
|
|
|
loekf |
Geplaatst op 07 October 2017, 10:00
|
Activiteit » Nijmegen » 6541AJ » Internet Bellen » Fritz!Box 7581 Berichten: 262 Lid sinds: 17 Feb 2017 |
Quote Roger schreef: Quote Jan Doedel schreef: Met FRITZ!OS 06.85-46834 PLUS, vanavond weer een enorm krakende telefoonverbinding. Alle werk voor niets->een volledige reset etc. Probleem nog steeds aanwezig! Geef de moed op.....?? Code Download source Handset Base Station De gesprekskwaliteit werd door de andere kant ervaren als 'zeer goed', terwijl er toch CRC-errors en dropped/defect frames zijn. Interessant is dat er desondanks geen bit errors zijn. Dat kan ik even niet duiden. CRC detecteert alleen fouten via een checksum, neem aan voir een pakket data. Ken de DECT standaard niet goed genoeg, maar neem aan dat er ook error correctie op zit (bv FEC). Ik zie een lage bit error rate (BER), maar geen idee wat het betekent, is het gemiddeld of cumulatief ? Of de huidige ? Kan me voorstellen dat bit fouten niet tot verlies van de informatie leidt, maar lagere SNR, maar zodang dat je het niet hoort. Snap trouwens niets van de DECT issues met dit modem. Gaat via een externe chip, die ook in andere modems zit, dus kwestie van driver en DECT stack porten. Hoe moeilijk kan het zijn, tenzij het in de SIP stack zit, maar die gebruik je ook bij een DECT basis station direct aan je modem. FRITZ!Box 7590 (7.12 - 221.9 Mbps/33 Mbps - Vplus) | 3 x FRITZ!WLAN 1750E (7.12) | XS4ALL Internet Plus + Bellen Basis
|
|
|
tubejack |
Geplaatst op 07 October 2017, 12:09
|
Activiteit » Zaandam » 1506 WH » Internet TV Bellen » AVM Fritzbox 7581 Berichten: 1354 Lid sinds: 19 Oct 2016 |
Je kunt onder Telephone Numbers ==> Voice Transmission precies zien of er Packets (**) Lost zijn. Als je het ballonetje Other (rechts) drukt details van dat gesprek doorgeven aan AVM Tot nu toe geen problemen |
|
|
Prutser |
Geplaatst op 07 October 2017, 12:15
|
Activiteit » Gorinchem » 4205AA » Internet » Eigen modem » Fritz 7581 Berichten: 305 Lid sinds: 04 Mar 2017 |
Quote Ik zie een lage bit error rate (BER), maar geen idee wat het betekent, is het gemiddeld of cumulatief ? Of de huidige ? Kan me voorstellen dat bit fouten niet tot verlies van de informatie leidt, maar lagere SNR, maar zodang dat je het niet hoort. Ik zie bovenaan "Hanset Accumulated" staan, dat is dan cumulatief zou ik denken. Net als "Current" dat de huidige waarde is. Wat ik intrigerender vind is dat het base station WEL een BER waarde geeft, waar de handset niks meldt. Dan zit het niet in de verbinding lijkt me, slecht de ene kant op is vaak (maar niet altijd) ook slecht de andere kant op. De twee DECT dingen hier doen het nog steeds goed, langer dan ooit. Rustig afwachten maar. |
|
|
Roger |
Geplaatst op 07 October 2017, 12:22
|
Quote Prutser schreef: Ik zie bovenaan "Hanset Accumulated" staan, dat is dan cumulatief zou ik denken. Net als "Current" dat de huidige waarde is. Wat ik intrigerender vind is dat het base station WEL een BER waarde geeft, waar de handset niks meldt. Dan zit het niet in de verbinding lijkt me, slecht de ene kant op is vaak (maar niet altijd) ook slecht de andere kant op. FRITZ!Box 7590 (7.57) + FRITZ!WLAN 1750E (7.30)
|
|
|
Roger |
Geplaatst op 07 October 2017, 12:35
|
Quote tubejack schreef: Je kunt onder Telephone Numbers ==> Voice Transmission precies zien of er Packets (**) Lost zijn. Gewijzigd door Roger op 07 October 2017, 12:53 FRITZ!Box 7590 (7.57) + FRITZ!WLAN 1750E (7.30)
|
|
|
tubejack |
Geplaatst op 07 October 2017, 13:12
|
Zou de 1e vraag niet zijn? Of daar tijdens een "krakend gesprek" überhaupt te zien is, of er een of meerdere pakketjes verloren gaan.? Daarna kun je (of AVM) verder inzoomen. |
|
|
Roger |
Geplaatst op 08 October 2017, 08:05
|
Quote tubejack schreef: Zou de 1e vraag niet zijn? Of daar tijdens een "krakend gesprek" überhaupt te zien is, of er een of meerdere pakketjes verloren gaan.? Daarna kun je (of AVM) verder inzoomen. FRITZ!Box 7590 (7.57) + FRITZ!WLAN 1750E (7.30)
|
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Weer DNS-problemen? (29 aug.) | Storing | : 5 | 29 Aug 2022 |
Fritz!OS 7 | Fritzbox | : 529 | 07 Aug 2021 |
Glasvezel rechtsreeks op FRITZ!Box 5530 | Fritzbox | : 9 | 16 Jul 2021 |
Fritz telefoon codes | Fritzbox | : 2 | 29 Apr 2021 |
Introductie: FRITZ!Box 5530 | Fritzbox | : 4 | 25 Jan 2021 |
Advertentie