Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door Freedom, waaronder de FRITZ!Box 7170.
FRITZ!Box 7581 problemen
|
|
fmrama |
Geplaatst op 09 October 2017, 11:05
|
Activiteit » Internet Bellen » Fb 7583 Berichten: 465 Lid sinds: 10 Jul 2011 |
Die wijziging is bij mij ook doorgevoerd op 31 augustus. Had geen invloed op de snelheid. Nadat xs4all de snelheid verhoogt had van 50 naar 80 zakte bij mij de getrainde snelheid van 63 naar 51. Na onderzoek door guidion en kpn blijkt dat de kabels in de kabelboom elkaar storen, vanwege een uitbreiding in een nieuwbouw project een straat verder op. Volgen fourstack halen ze in de nieuwbouw wijk max 12 mbits. KPN is druk bezig met het opsporen van plekken waar de storing optreedt. |
|
|
tubejack |
Geplaatst op 09 October 2017, 11:46
|
Activiteit » Zaandam » 1506 WH » Internet TV Bellen » AVM Fritzbox 7581 Berichten: 1354 Lid sinds: 19 Oct 2016 |
Quote fmrama schreef: Die wijziging is bij mij ook doorgevoerd op 31 augustus. Had geen invloed op de snelheid. N Er is tot nu toe hier geen snelheidsverhoging beloofd door XS4ALL, KPN of wie dan ook. Met de wijziging van 177.28, naar 177.173 veranderde dan ook niets qua snelheid. Ik heb wel het idee dat de lijn iets stabieler is. Maar dat kan ook toeval zijn. Maar dit is wat opvalt. De eerdere DSLAM heette Ikanos. Daarna Broadcom 177.28 en nu 177.173 En de lijn is tijdens de werkzaamheden een aantal keren onderbroken geweest, meestal ' nachts. Nu werkt het allemaal wel lekker |
|
|
RobEdith |
Geplaatst op 09 October 2017, 12:04
|
Activiteit » Vlaardingen » 3132EZ » Internet TV Bellen » 7581+4020 » Basispakket Berichten: 75 Lid sinds: 21 Nov 2009 |
Quote tubejack schreef: Quote fmrama schreef: Die wijziging is bij mij ook doorgevoerd op 31 augustus. Had geen invloed op de snelheid. N Er is tot nu toe hier geen snelheidsverhoging beloofd door XS4ALL, KPN of wie dan ook. Met de wijziging van 177.28, naar 177.173 veranderde dan ook niets qua snelheid. Ik heb wel het idee dat de lijn iets stabieler is. Maar dat kan ook toeval zijn. Maar dit is wat opvalt. De eerdere DSLAM heette Ikanos. Daarna Broadcom 177.28 en nu 177.173 En de lijn is tijdens de werkzaamheden een aantal keren onderbroken geweest, meestal ' nachts. Nu werkt het allemaal wel lekker Heb liever een stabiele lijn en die RFI van buitenaf goed kan afhandelen, i.p.v. een snelheidsverhoging die bij mij alleen maar tot meer ellende heeft gebracht. Al 1 1/2 jaar gezeik met die lijn en/of modem. Ik ben altijd een tevreden klant geweest, maar sinds ze van VDSL naar VDSL+ gegaan zijn, is dat een heel stuk gedaald. Huidig modem : Fritz!Box 7581 (07.01) Mesh master
Router : Fritz!Box 4020 (07.01) Mesh repeater Eerder gebruikt : Fritz!Box 7170, 7360 |
|
|
tubejack |
Geplaatst op 09 October 2017, 12:17
|
Activiteit » Zaandam » 1506 WH » Internet TV Bellen » AVM Fritzbox 7581 Berichten: 1354 Lid sinds: 19 Oct 2016 |
Quote RobEdith schreef: Heb liever een stabiele lijn en die RFI van buitenaf goed kan afhandelen, i.p.v. een snelheidsverhoging die bij mij alleen maar tot meer ellende heeft gebracht. Al 1 1/2 jaar gezeik met die lijn en/of modem. Ik ben altijd een tevreden klant geweest, maar sinds ze van VDSL naar VDSL+ gegaan zijn, is dat een heel stuk gedaald. Vervelend VDSL2, maar wat ga je er dan zelf aan doen Rob? Behalve klagen? Alleen "gezeik" zegt niet zoveel, het lucht wel lekker op, maar dit forum lijkt wel langzaam één klaagbank te worden. De zin om hier nog iets te schrijven ebt langzaam weg. Maar ok concrete dingen, aanwijzingen met datum en tijd wel. Daarmee kan een KPN of XS4ALL ook iets mee. Je kunt soms ook een ADSL2+ lijn aanvragen of XS4ALL die nog levert weet ik niet Vaak ben jezelf, een deel van de oplossing. Gewijzigd door tubejack op 09 October 2017, 12:31 |
|
|
Glasvezel |
Geplaatst op 09 October 2017, 13:25
|
Activiteit » Eindhoven » 5611 » Fritzbox 7581 Berichten: 16 Lid sinds: 09 Oct 2017 |
Als nieuwe klant, sinds 3 maanden, verbaas ik me over sommige berichten. Ik had zelf ook problemen met dect, maar door zelf werkzaamheid, en samenwerking speciaal met AVM, is dit bijna allemaal opgelost. Ik heb 3 Gigasets A510 werken nu goed en geluid is prima. Reageren nu supersnel. Wifi is minder sterk als mijn vorige router van KPN versie 10., maar die was helemaal dichtgetimmerd. Maar met de 1750 als AP is het weer zeer goed. Stuur je gedocumenteerde klacht, kan in het Nederlands, naar AVM, en je krijgt bijna per omgaande bericht retour. |
|
|
tubejack |
Geplaatst op 09 October 2017, 13:55
|
Activiteit » Zaandam » 1506 WH » Internet TV Bellen » AVM Fritzbox 7581 Berichten: 1354 Lid sinds: 19 Oct 2016 |
Quote Glasvezel schreef: Als nieuwe klant, sinds 3 maanden, verbaas ik me over sommige berichten. Ik had zelf ook problemen met dect, maar door zelf werkzaamheid, en samenwerking speciaal met AVM, is dit bijna allemaal opgelost. Ik heb 3 Gigasets A510 werken nu goed en geluid is prima. Reageren nu supersnel. Wifi is minder sterk als mijn vorige router van KPN versie 10., maar die was helemaal dichtgetimmerd. Maar met de 1750 als AP is het weer zeer goed. Stuur je gedocumenteerde klacht, kan in het Nederlands, naar AVM, en je krijgt bijna per omgaande bericht retour. Als nieuwe klant heb je dan wel het geluk, dat je nu instapt met Fritz OS 6.85 of nieuwer. Het lijkt er inderdaad op, dat met de laatste firmware een aantal hardnekkige kinderziektes -na een jaar dat de 7581 op de markt is- eindelijk zijn (lijken) opgelost?. Een deel van de klachten is dus volkomen terecht. Soms betreft het ook oud zeer. Lees maar eens vanaf pagina 1 wat sommige gebruikers hier hebben moeten doorstaan. Ook wij hebben regelmatig met AVM contact en daarmee zeker ook geholpen aan oplossingen. Hier kan ik al 7 dagen bellen zonder gekraak met notabene ultra moderne Fritz telefoons type C5 van AVM zelf! Werkelijk een blamage! Dat je eigen hardware, niet met elkaar werkt! Maar goed, we testen verder. Niet te vroeg juichen, het langst heb ik een dag of 14 zonder problemen kunnen bellen. Zo ver is het nog niet. Verder zitten er nog genoeg kleine bugs in de 7581 installeer eens het WiFi appje op je Android smartphone en kijk waarmee verbinding wordt gemaakt. Op het appje heb ik b.v. 5Ghz maar als ik dan in het netwerk van de 7581 ga kijken staat er een verbinding met 2,4Ghz.... Bij het uitrollen van dit modem/router eind 2016 is het testen door AVM en XS4ALL blijkbaar veel te gehaast gegaan. Dat "testen" hebben de gebruikers voor een deel zelf noodgedwongen gedaan. Kom dus a.u.b. niet met hoe geweldig de service van AVM is. Waar is de Deutsch gründlichkeit gebleven? Nu begin ik zelf te klagen P.s. wat die V10 betreft. Als ik van te voor wist welke "uitdagingen" er vanaf maart 2017 nog stonden te wachten dan had ik liever, die gehad. Mijn buren zitten bij KPN en hebben er ook een. En hij doet het altijd. Ik kan er gewoon inkomen. En gebruik maken van hun WiFi als XS4ALL uitvalt en omgekeerd. Er zitten weliswaar niet zoveel functies op maar b.v. poort forwarding of DHCP dingen instellen kan prima. Voor mijn toepassingen goed genoeg. Bovendien had dat ook een hoop geld gescheeld in aanschaf van nieuwe telefoons en een 1750E repeater. Mijn oud zeer Die Fritz Fon's C5's zijn wel heel mooi en daardoor kan ik eigenlijk niet eenvoudig meer terug naar iets anders dan een Fritzbox. Als ze het nu nog blijven doen ook ..... Gewijzigd door tubejack op 09 October 2017, 16:05 |
|
|
Prutser |
Geplaatst op 09 October 2017, 15:34
|
Activiteit » Gorinchem » 4205AA » Internet » Eigen modem » Fritz 7581 Berichten: 305 Lid sinds: 04 Mar 2017 |
Quote Heb liever een stabiele lijn en die RFI van buitenaf goed kan afhandelen, i.p.v. een snelheidsverhoging die bij mij alleen maar tot meer ellende heeft gebracht. Al 1 1/2 jaar gezeik met die lijn en/of modem. Ik ben altijd een tevreden klant geweest, maar sinds ze van VDSL naar VDSL+ gegaan zijn, is dat een heel stuk gedaald. Rob, In de Fritzbox kan je kiezen voor "Maximum Performance" of "Maximum Stability" (Internet ==> DSL Information ==> Line Settings"). Helpt het om daar alle bolletjes naar "links" te zetten? Tweede, de lijnen worden standaard geleverd met de kwaliteit "SC", waarbij snelheid voor kwaliteit gaat, wellicht kan men dat wijzigen in "LC" waar juist kwaliteit voor snelheid gaat. Je kunt daarover iets terugvinden in deze PDF: https://www.kpn-wholesale.com/product...emId=16943 en dan paragraaf 3.6.2.2. Geen idee of dat kan, maar het is de poging waard. Gewijzigd door Prutser op 09 October 2017, 15:57 |
|
|
tubejack |
Geplaatst op 09 October 2017, 15:59
|
Activiteit » Zaandam » 1506 WH » Internet TV Bellen » AVM Fritzbox 7581 Berichten: 1354 Lid sinds: 19 Oct 2016 |
Ik heb al even met Rob gebabbeld hij is zendamateur en de frequenties waar mee hij zend komen precies overeen met de frequenties van VDSL2. Logisch dat je dan storing hebt. Als jou oplossing niet werkt Prutser, wellicht kan hij dan naar ADSL2+ |
|
|
Prutser |
Geplaatst op 09 October 2017, 16:13
|
Activiteit » Gorinchem » 4205AA » Internet » Eigen modem » Fritz 7581 Berichten: 305 Lid sinds: 04 Mar 2017 |
Quote tubejack schreef: Ik heb al even met Rob gebabbeld hij is zendamateur en de frequenties waar mee hij zend komen precies overeen met de frequenties van VDSL2. Logisch dat je dan storing hebt. Mmmm, als hij op de korte golf uitzendt, was een onderdeel van het examen "interferentie" weet ik nog En je zit dan precies in wat CW (morse) banden ... 't Zelfde verhaal als GSM die ook "stoort" op de wat mindere coaxkabels bij de kabelaars. |
|
|
RobEdith |
Geplaatst op 09 October 2017, 16:18
|
Activiteit » Vlaardingen » 3132EZ » Internet TV Bellen » 7581+4020 » Basispakket Berichten: 75 Lid sinds: 21 Nov 2009 |
Quote Prutser schreef: Quote Heb liever een stabiele lijn en die RFI van buitenaf goed kan afhandelen, i.p.v. een snelheidsverhoging die bij mij alleen maar tot meer ellende heeft gebracht. Al 1 1/2 jaar gezeik met die lijn en/of modem. Ik ben altijd een tevreden klant geweest, maar sinds ze van VDSL naar VDSL+ gegaan zijn, is dat een heel stuk gedaald. Rob, In de Fritzbox kan je kiezen voor "Maximum Performance" of "Maximum Stability" (Internet ==> DSL Information ==> Line Settings"). Helpt het om daar alle bolletjes naar "links" te zetten? Tweede, de lijnen worden standaard geleverd met de kwaliteit "SC", waarbij snelheid voor kwaliteit gaat, wellicht kan men dat wijzigen in "LC" waar juist kwaliteit voor snelheid gaat. Je kunt daarover iets terugvinden in deze PDF: https://www.kpn-wholesale.com/product...emId=16943 en dan paragraaf 3.6.2.2. Geen idee of dat kan, maar het is de poging waard. Prutser, dat heb ik geprobeerd, maar de instellingen worden niet onthouden, dus dat is mijns inziens ook een bug in het modem. Nu heb ik wel de kopie die ik van de 7360 had gemaakt, geimporteerd naar de 7581, wellicht toch niet handig en toch maar weer volledig resetten en gewoon scratch instellen. Ik verwacht overigens geen wonderen, in de 7360 werkte het ook niet, maar goed, wel een optie om nog eens te proberen. Huidig modem : Fritz!Box 7581 (07.01) Mesh master
Router : Fritz!Box 4020 (07.01) Mesh repeater Eerder gebruikt : Fritz!Box 7170, 7360 |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Weer DNS-problemen? (29 aug.) | Storing | : 5 | 29 Aug 2022 |
Fritz!OS 7 | Fritzbox | : 529 | 07 Aug 2021 |
Glasvezel rechtsreeks op FRITZ!Box 5530 | Fritzbox | : 9 | 16 Jul 2021 |
Fritz telefoon codes | Fritzbox | : 2 | 29 Apr 2021 |
Introductie: FRITZ!Box 5530 | Fritzbox | : 4 | 25 Jan 2021 |
Advertentie