Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door Freedom, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
tubejack

helderzicht schreef:

Tubejack, je hebt gelijk, er is veel positiefs maar zaza2002 heeft volledig gelijk waar het om communicatie gaat van XS4all naar de getroffen gebruikers. Erkennen dat er een probleem is, ons op de hoogte houden over de stand van zaken, advies om wel of niet de beta te laden, interimoplossingen aangeven etc. Ondanks goed internet voel ik mij in de steek gelaten.

Klopt, zijn verhaal is glashelder. De communicatie van en naar XS4ALL en AVM is ook enkel reactief, zoals bij de meeste van dit soort diensten en bedrijven. (op KPN na)

Ik snap zelf niet dat XS4ALL als die toch als premium provider te boek staat. Zich zo vast hielt, aan een maandagochtend product als de 7581. (dat heb ik ook AVM medegedeeld) Aan de andere kant zijn er met pair-bonding niet zoveel alternatieven.

Maar voor mensen zonder pair-bonding zijn er genoeg alternatieven. Ik snap niet dat die gebruikers b.v. geen 7560 hebben gekregen. Ook AVM zou zich als leverancier wel eens wat soepeler mogen opstellen door getroffen mensen een alternatief modem te bieden waar dat kon of kan.

Voor mijzelf, is ook de glans, er beetje vanaf bij XS4ALL. Echter ik kan nergens die diensten krijgen die zij voor een beetje normale prijs kunnen leveren. In prijs en kwaliteit, zit denk ik ook een hoop ellende. En dat wordt de komende jaren alleen maar erger.

Als XS4ALL zich werkelijk als "first class provider" verder wil profileren, zullen ze meer moeten doen dan enkel van die reclame spotjes uitzenden. Stop dat reclame geld in goede monteurs en apparatuur en zorg gewoon dat het werkt, in plaats van die gelikte reclame.
Gewijzigd door tubejack op 11 October 2017, 08:31

RobEdith
Heb zojuist een call aangemaakt bij AVM.

Ik had vanmorgen mijn 7581 een fabrieksreset gegeven om te zien of ik de backup die ik van het vorige modem 7360 had overgezet naar 7581 beter niet had kunnen doen, aangezien ik merkte, dat bepaalde instellingen het ineens niet meer deed.
Nou, dat blijkt dus toch in het modem zelf te zitten, want met deze fabrieksreset blijft het probleem aanwezig.

TubeJack en Prutser weten met welk probleem van RFI, ik te kampen heb en daarom wilde ik proberen om de Line Settings aan te passen. Op zich lukt dat wel, je kan het ook netjes opslaan, echter ga je vervolgens naar een andere instelling in het modem en weer terug naar de Line Settings, dan staat hetgene wat je veranderd had, weer netjes terug naar de standaard instelling. Lijkt me niet oke, dus maar een melding van gemaakt.
Gewijzigd door RobEdith op 11 October 2017, 09:16
Huidig modem : Fritz!Box 7581 (07.01) Mesh master
Router : Fritz!Box 4020 (07.01) Mesh repeater
Eerder gebruikt : Fritz!Box 7170, 7360

tubejack
Kun je een prinsscreen maken van deze pagina?
tubejack voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Marcel
De 7581 is gewoonweg te vroeg in de markt gezet en de premium betalende klanten zijn gebruikt als beta testers. Dit is niet ern te rechtvaardigen. Nooit!

Veel tijd ingestoken terwijl zelf geen 7581 heb. Bij de oudjes heb ik zelfs eigen apparatuur geplaatst om de boel in de lucht te houden.
Vaak verwijten gekregen van hun dat ik hun een zo slechte provider had aanbevolen en dat doet pijn want ik dacht uit ervaring juist het beste te doen.

Xs4all doet veel om alles van hun kant om de problemen op te lossen maar de box is eenmaal te vroeg in een productie omgeving gepaatst, ook door AVM.

RobEdith
Jawel, geen probleem.

Zie screenshot. Dit is even een moment van, dat ik geen zendsignaal in de lucht zet. Zodra ik dat wel doe, zie je de "Not Remediable errors" onderin oplopen en op een gegeven moment is het modem het zat en knalt de verbinding eruit.
RobEdith voegde bij, bestand:

tubejack

RobEdith schreef:

Jawel, geen probleem.

Zie screenshot. Dit is even een moment van, dat ik geen zendsignaal in de lucht zet. Zodra ik dat wel doe, zie je de "Not Remediable errors" onderin oplopen en op een gegeven moment is het modem het zat en knalt de verbinding eruit.

Ik heb ook even die lijn settings veranderd. Maar ook bij ons, -op Intended signal-to-noise ratio na- gaan alle knopjes weer vrolijk naar Maximum Performance.

Is dat met de 7360 ook zo?

meppele

tubejack schreef:

RobEdith schreef:

Jawel, geen probleem.

Ik heb ook even die lijn settings veranderd. Maar ook bij ons, -op Intended signal-to-noise ratio na- gaan alle knopjes weer vrolijk naar Maximum Performance.

Is dat met de 7360 ook zo?

Ik kon met de 7360 spelen daar waar het de lijn settings betrof, met de 7581 blijft alleen de 'Intended signal-to-noise ratio' op de gewenste positie, de rest verplaatst zich spontaan weer naar Max. performance.
Eggie.
meppele voegde bij, bestand:

tubejack
Dank je Meppele. Rob zet die 7360 er tussen en de waardes op Maximum Stability

RobEdith

tubejack schreef:

Ben blij te horen, dat jullie dat ook ondervinden, ligt het niet aan mij Wink Inderdaad in de 7360 werkte dat wel.

Die 7360 had ik juist vervangen vanwege dezelfde problemen voor die 7581, omdat mijn verwachtingen hoog gespannen waren en ik gehoopt had, dat dit modem weer wat betere specs zou hebben. Die 7360 heb ik retour moeten sturen Angry
Huidig modem : Fritz!Box 7581 (07.01) Mesh master
Router : Fritz!Box 4020 (07.01) Mesh repeater
Eerder gebruikt : Fritz!Box 7170, 7360

Prutser

RobEdith schreef:

tubejack schreef:

Ben blij te horen, dat jullie dat ook ondervinden, ligt het niet aan mij Wink Inderdaad in de 7360 werkte dat wel.

Die 7360 had ik juist vervangen vanwege dezelfde problemen voor die 7581, omdat mijn verwachtingen hoog gespannen waren en ik gehoopt had, dat dit modem weer wat betere specs zou hebben. Die 7360 heb ik retour moeten sturen Angry

Ik denk dat dat weinig had uitgemaakt Rob, de energie die je met CW op een lijn zet is dermate veel groter in amplitude t.o.v het lijnniveau dat het m.i. lood om oud ijzer is. De optie die je hebt is vrees ik naar ADSL2+, maar dat is ook geen feest ...

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Weer DNS-problemen? (29 aug.) Storing : 5 29 Aug 2022
Fritz!OS 7 Fritzbox : 529 07 Aug 2021
Glasvezel rechtsreeks op FRITZ!Box 5530 Fritzbox : 9 16 Jul 2021
Fritz telefoon codes Fritzbox : 2 29 Apr 2021
Introductie: FRITZ!Box 5530 Fritzbox : 4 25 Jan 2021
Advertentie